Portal Konstancin.com Historia okolic Konstancina-Jeziorny Muzeum Konstancina Serwis zdjêciowy Konstancin-Jeziorna Filmowe migawki z Konstancina-Jeziorny Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Anonimowy użytkownik
"Maryla" ul.Sienkiewicza
27 pa¼ 2012 - 01:01:08
Witam wszystkich forumowiczówsmiling smiley


Poszukuję archiwalnych zdjęć dawnego pensjonatu "Maryla" przy ulicy Sienkiewicza 19. !!

Jestem studentką Wydziału Architektury i Urbanistyki i z racji pracy nad projektem koncepcyjnym konserwacji i modernizacji tego obiektu potrzebuję odnaleźć wszelki materiał ikonograficzny ukazujący zmiany na przestrzeni lat. Niestety w dotychczasowych publikacjach, które przeglądałam nie znalazłam żadnego zdjęcia tego budynku z okresu powojennego. Będę wdzięczna za pomoc i podpowiedź, jeżeli ktoś wie czy takie zdjęcia istnieją lub jest w posiadaniu takiego materiału i mógłby udostępnić.
Re: "Maryla" ul.Sienkiewicza
25 sty 2016 - 19:18:32



jak donosił dwa lata temu Kurier Południowy "Mieszkańcy zabytkowej willi Maryla, która znajduje się przy ul. Sienkiewicza 19, są zaniepokojeni o swoją przyszłość. Spadkobierca przedwojennego właściciela zabytkowej kamienicy, w której od lat są gminne mieszkania, ubiega się o zwrot nieruchomości. Lokatorzy obawiają się, że stracą dach nad głową, a urzędnicy jeszcze nie wiedzą jak rozwiązać problem" (http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=13023)

Dziś odbyła się rozprawa podczas której sąd orzekł że budynek przechodzi w ręce spadkobierców, a rodziny mieszkające tam często od urodzenia dostały nakaz eksmisyjny. Wg sądu nowy właściciel nie ma obowiązku zapewnienia lokali zastępczych. Dotychczas gmina również umywała ręce, przekazując cały budynek wraz z lokatorami nowemu właścicielowi.