Most w Górze Kalwarii jest zaTIRzony naprawdę w znacznym stopniu... W dzień powszedni bardzo trudno tam przejechać rowerem... Powinni ze 3 km na południe wybudować nowy, dwujezdniowy, jako drogę ekspresową. Byłby nowy wylot z zachodniej części stolicy i jej aglomeracji na południowy wschód.
[
wikimapia.org]
Obecny projekt obwodnicy GK ma wady: brak węzła z dwujezdniową 724 (powinna iść po górze skarpy, nie po bardzo dobrych glebach i terenie zalewowym), za mała odległość między węzłami Marianki i Stadion jak na drogę ekspresową i pójście dwujezdniowej drogi na północny wschód zamiast prosto na wschód do Radwankowa, potem około 3 km wspólnego przebiegu S50 z 801 (obwodnica Dziecinowa gratis) i wiadukt na tym przebiegu. Przy linii kolejowej w Dziecinowie podobno ma być wielkie centrum logistyczne:
[
www.logistyka-info.pl]
Takie inwestycje to tylko przy drogach ekspresowych i autostradach.
Jedna z wersji nowego szlaku DW 801:
[
wikimapia.org]
Porównanie dwóch wariantów dwujezdniowej 801:
[
wikimapia.org]
DK 50 nie nadaje się do ruchu tranzytowego. Jest za wąska, kręta, kolizyjna. Na dodatek między Górą Kalwarią a Kołbielą jest Bagno Całowanie i Mazowiecki Park Krajobrazowy - najlepiej przeprowadzić trasę dwujezdniową w obecnym szlaku, by na nowo nie przecinać obszarów chronionych.
Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-04-03 20:21 przez dobro1.