Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--|<-...2829303132333435363738...->|-->
Bieżąca strona: 33 z 67
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 13:00:00


Artek_Bartek
coś mam wrażenie, że faktycznie niewielu radnych ma siłę i chęć wgłębiania się Czaku w Twoje rzeczowe analizy...

Ja nawet nie mam wrażenia a całkowitą pewność co do tego smiling smiley.



Artek_Bartek
może przed następnymi wyborami doczekamy się innego podejścia i np. likwidacji linii 700...
a 710 pod Stocer w drodze powrotnej to może zajeżdżać? czy tam, aby nie jest ulica jednokierunkowa? ;)

Myślę, że się nie doczekamy, ale nadzieja zawsze umiera ostatnia smiling smiley.

Podjazd musiałby wyglądać tak jak dla 700 obecnie, czyli ta pętla jest pokonywana zawsze w tym samym kierunku, a na trasie Piaseczno-Warszawa trzeba dwukrotnie pokonać odcinek Piłsudskiego pomiędzy Piasta a Jagiellońską.


Podjazd pod stocer na 710 w obu kierunkach mógłby mieć jakieś sensowniejsze uzasadnienie pod trzema warunkami:
- całkowita likwidacja 700 (i wykorzystanie pieniędzy na linię uzupełniającą na trasie K-J - Metro Wilanowska przy skoordynowaniu rozkładu z 710 i ułożeniu jak najkrótszej trasy na terenie K-J)
- kompleksowa przebudowa Jagiellońskiej i Piasta na odcinku, po którym jeżdżą autobusy (albo i nie, to może ZTM w końcu odmówi jazdy po tak zdemolowanej drodze i problem sam się rozwiąże)
- podjazd nie częściej niż w co drugim kursie w każdym kierunku, a w godzinach szczytu porannego (w kierunku Warszawy) w co trzecim.

Przy sensownym zaplanowaniu rozkładu podjazd pod stocer w co drugim kursie w obu kierunkach (i rzadziej wtedy kiedy trzeba i można) można by zamknąć w obecnej kwocie dopłat, bo przecież teraz w kierunku Piaseczna podjeżdża każdy. Pozostaje sprawa podwójnego przejazdu odcinkiem Piłsudskiego (bo z tych kilkuset metrów w skali każdego dnia, miesiąca i roku robią się odpowiednio pokaźne liczby kilometrów), ale to można prawdopodobnie niemal całkowicie pokryć robiąc podjazdy w co trzecim kursie, w niektórych godzinach z największą ilością kursów).

W efekcie przyniesie to i tak największe korzyści dla pacjentów, gości itd., bo zyskuje się możliwość dojazdu do Piaseczna i do Warszawy spod samego budynku, pewniejszy rozkład (bo już nie będzie opóźnień 700, która jedzie przez pół Warszawy!) i porównywalny komfort, bo udział wysokiej podłogi w obsadzie taborowej jest coraz mniejszy.
Dalej będzie też możliwość dojazdu spod Dworca Centralnego, tyle że trzeba będzie się przesiąść na Królowej Marysieńki z 519 do 710. Teraz 519 jest prawie całkowicie obsadzona taborem niskopodłogowym, a ilość kursów mówi sama za siebie. 519 porusza się innymi drogami, ma mniej przystanków. Myślę, że nawet skostniały ZTM byłby otwarty na taką propozycję zmian. W tym wypadku problem jest w gminie, nie w ZTM.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.181.226.95.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 14:11:21

Problem w gminie..problem w gminie....problem w gminie...
Tylko jak go rozwiązać, gdy woli zdaje sie brak?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 20:36:42


Artek_Bartek
Problem w gminie..problem w gminie....problem w gminie...
Tylko jak go rozwiązać, gdy woli zdaje sie brak?
Moim zdaniem nie da się. Jest D i będzie D. Może jak wymrze kilka pokoleń coś się ruszy. Ale ja tego nie doczekam.
Najgorsze jest to, że większość radnych wozi swoje cztery litery samochodami, a autobusy widzi jak je wyprzedza. Nie wiedzą jaka to przyjemność nimi jeździć.
Osobiście po kolejnych podwyżkach K-J może pocałować mnie w nos gdyż będę latał na piechotę do pierwszej strefy.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 07 wrz 2012 - 21:23:43


awanturnik
Osobiście po kolejnych podwyżkach K-J może pocałować mnie w nos gdyż będę latał na piechotę do pierwszej strefy.


ZTM dba o nasze zdrowie, taki spacer z rana w uzdrowisku (bez TIRów - do 10.) to zapas tlenu na cały dzień...








żartowałam spinning smiley sticking its tongue out

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 22:26:15

Nic nie wiem o tym "bez tirów". Dziś w okolicach 8 rano i ponownie ok. 17.00 spotkałem na Mirkowskiej co najmniej sześć wielkich "tirów" i takich długich wywrotek wożących żwir - bez żadnych identyfikatorów za szybą. Ile ich jest na Warszawskiej - nie wiem, ale logika nakazuje sądzić, że więcej, niż na bocznej drodze.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 07 wrz 2012 - 22:33:16

i co w związku z tym? nic smiling smiley tiry mają się dobrze i dobrze mieć się będą smiling smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 13 wrz 2012 - 13:36:03

Jak widać Powsin zyskuje N50 we wszystkie dni tygodnia....czy Konstancin się doczeka kiedyś takiego rarytasu??


N50 uruchomienie linii we wszystkie noce, na trasie skróconej:

METRO WILANOWSKA - al. Wilanowska - Rolna - Wałbrzyska - Nowoursynowska - Dolina Służewiecka - al. Wilanowska - Przyczółkowa - WAFLOWA (powrót: Przyczółkowa - Drewny - Przekorna - Przyczółkowa)

w noce piątek/sobota i sobota/niedziela skierowanie na trasę skorygowaną:

METRO WILANOWSKA - al. Wilanowska - Rolna - Wałbrzyska - Nowoursynowska - Dolina Służewiecka - al. Wilanowska - Przyczółkowa - Drewny (powrót: Drewny - Przekorna - Przyczółkowa) - Bielawa: Warszawska - ... - SKOLIMÓW

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 13 wrz 2012 - 19:25:32

nie doczeka bo tu bida az piszczy

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 13 wrz 2012 - 22:34:20

Nie trza było przez kilka ostatnich lat balować i wydawać kasę na bajery (parki, granity, amfiteatry, koncerty) , to by kasa była na wszystko. Teraz spłacamy odsetki...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 13 wrz 2012 - 23:06:43

Nawet teraz była kasa na komunikacje zbiorową i chyba niedawno nastąpiło przesunięcie na inne cele, bo na komunikację więcej w tym roku nie trzeba.

Stanowisko naszej władzy jest takie, że "kursów jest już wystarczająco dużo", więc nawet gdyby gminny budżet nagle się podwoił, to nie oznacza, że przybędzie kursów na liniach autobusowych.

Nie ma co marzyc o linii nocnej we wszystkie dni, kiedy są tak pilne potrzeby (to moje zdanie, bo władza ma zupełnie inne) zwiększenia kursów w ciągu dnia.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-13 23:07 przez czaknoris.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 15 wrz 2012 - 00:29:10

i słusznie myślisz czak. Kursów więcej by się przydało. Póki co rozkład 742 się zmienia od poniedziałku. Tam gdzie kursy są najbardziej obciążone, będą za 10 minut następne autobusy, by rozładowa zatłoczenie. Zobaczymy jak to się sprawdzi...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.147.42.113.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl)
Data: 15 wrz 2012 - 00:37:14

Ale w sensie, ze kierowca widząc, ze nie zabrał wszystkich zadzwoni do dyspozytorni i wyślą za kwilunię następny wóz? ;)

Opcje: OdpowiedzCytuj
Rozkład jazdy 742
Wysłane przez: MarioMario (---.dynamic.chello.pl)
Data: 15 wrz 2012 - 10:39:29

Rozkład z Brześc do Metra

Dzień Powszedni
Minuty
4 24
5 34 [45]
6 16
7 [10] 19
8 48 [58]
10 48
12 08
13 28
14 48
16 11
17 29
18 27
19 48
20 48
22 54


Święto
Minuty
4 54
7 14
9 17
11 17
13 17
15 17
17 17
19 17
21 54

Rozkład ważny od 2012-09-17

w nawiasach dodatkowe kursy

Niezbyt fortunne jest to, ze dodatek o 5.45 i 0 8.58 jedzie po tym z pelnej trasy, gdyz i tak pewnie ludzie beda sie ladowac do tych co jada wczesniej, ale zobaczymy w praktyce

(dodałam w tytule o jaki autobus chodzi, bo może nie wszyscy mają cierpliwość czytać watek)



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-15 11:05 przez mania.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 21 wrz 2012 - 09:36:09

Słuchajcie nowy rozkład 742, a konkretnie dodatki to w opinii ludzi, którzy jeżdżą tą linią ze wsi, kompletna porażka. Konsultowałem sprawę z Przedstawicielem ZTM-u, który układał ten rozkład i on stwierdził, że układał ten rozkład ze świadomością, że ludzie wezmą go za debila, gdyż w jego opinii jest to rozkład absolutnie zły. Mowa oczywiście o dodatkach, które jeżdżą o takich godzinach, że niestety zamiast uzupełniać dziury rozkładowe w szczycie jeżdżą 10 minut po autobusach z pełnej trasy. Efekt jest taki, że ludzie i tak wychodząc na przystanek wsiadają w autobus który przyjeżdża pierwszy i nie czekają na ten który jest za 10 minut, bo skoro już jest ten pierwszy to i tak nie ma sensu czekać dodatkowych 10 minut, bo co jak go nie bedzie. Wyjątkiem jest tutaj tylko kurs 7.10 który jest o 9 minut wcześniej od kursu z pełnej trasy. Efekt końcowy jest taki, że kursy dodatkowe jeżdżą praktycznie nieobciążone pasażerami, zaś te z pełnej trasy nadal przeładowane, no gdzieś tutaj zabrakło logiki moim zdaniem i rozkład bezwzględnie trzeba zmienić bo tak być nie może. Powinno być tak, że dodatek jeździ przed pełnym kursem i to najlepiej ze 20 minut przed, gdyż wówczas mamy dłuższa przerwę między jednym a drugim kursem, a w dodatku dodatek przed pełnym spowoduje że ludzie z miejscowości Brześce, Kawęczyn, Turowice, Słomczyn wsiądą wcześniej do autobusu i nie będa czekać na przepełniony kurs z Góry. Błagam Szanowne Władze o rozsądek w tej kwestii!!!

Z moich informacji wynika, że rozkład bez większych konsekwencji można zmienić w taki sposób bygo bardziej dostosować. Zaproponowałem Panu Danielowi swoje sugestie, lecz on powiedział, że on może zmienić rozkład, ale piłeczka jest po stronie naszego Burmistrza. Wyjaśnił mi, że celem ZTM było zrobienie takiego rozkładu, by w szczycie autobusy dodatkowe jeździły w taki sposób, aby były co pół godziny i co pół godziny mieszkańcy mogli odjechać do Warszawy miedzy 6 a 9. Jednakże warunkiem było to, żeby kursy dodatkowe były do Wilanowa. Wówczas autobusy z Brześc do Wilanowa przejeżdżałyby w 27 minut (do Metra Wilanowska jedzie rano 38)i unikały zakorkowanej rano Dolinki Służewieckiej,przez co mogłyby obrócić szybciej i wówczas by mieściły się w dziurach rozkładowych, które są teraz. Niestety przez upartość Pana Burmistrza mamy kursy do Metra Wilanowska(bo dogodniejsza przesiadka), jednakze mamy nadal to co mamy ( czyli tłok i dziury rozkładowe jakie były przed wprowadzeniem dodatku) Znowu wygrało czyjeś zdanie bez konsultacji z mieszkańcami i mamy coś co zamiast polepszyć połączenie i komfort podróży spowodowało, że dodatki jeżdżą nieobłożone, zaś kursy pełne nadal są oblegane. może więc warto od 1 października spróbować ZMIAN?????? Jest jeszcze trochę czasu.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 21 wrz 2012 - 12:58:58

Czy pan Daniel Złamal z ZTM jest absolutnie pewny, że nie da się ułożyć sensownego rozkładu, jeśli dodatkowe kursy będą do Metra? W Wilanowie czeka się często na przesiadkę do Metra nawet piętnaście minut, więc zwykle trzeba kasować dwa osobne bilety, nawet z Klarysewa - bilet godzinowy, który jest drogi. Poza tym trzeba przejść ok. 100m z pętli na przystanek przy cmentarzu, a w międzyczasie coś może nam uciec z pętli lub z tego drugiego przystanku. Przy przesiadce w Powsinku mamy tylko 700-ki i 139. Nie jest to zatem wygodne rozwiązanie, szczególnie dla ludzi starszych lub chorych, szczególnie zimą. Młodzież może pewnie biegać po całej pętli i sprawdzać, który autobus ruszy pierwszy.

Sądzę, że dałoby się rozsądnie wpisać te 3 dodatkowe kursy do rozkładu także przy założeniu, że trasa w obie strony trwa 2 x 38 minut + 4 minuty postoju. Dodatkowe kursy z Brześc np. 6.40, 8.00 i 9.20 (czyli co 80 minut). Rozkład wyglądałby wtedy tak:

6 16 40
7 [10]
8 00 48
9 20
10 48

ZTM być może po prostu nie chce płacić za jeszcze trzy kursy z Wilanowa do Metra - a wbrew pozorom wcale ich nie ma tak dużo.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-21 13:06 przez Tomasz Zymer.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 21 wrz 2012 - 14:21:41

Pan Daniel w korespondencji mailowej pisał, że dobry rozkład z uzupełnieniem także popołudniowych kursów dałoby się ułożyć przy założeniu że dodatek do Wilanowa dojeżdża. Jeżeli zaś tyczy się sytuacji zastanej, czyli to co mamy teraz, tzn 2,5 kursu do Metra, to zmiana rozkładu jest możliwa z zachowaniem tych 2,5 kursu. Podałem także moją propozycję rozkładu i Pan Daniel stwierdził, że +/- 5 minut odstępstw od mojej propozycji jest do zrobienia. Ta tolerancja wynika z tego ,że chce by 742 nie pokrywało się z inną 7xx w Konstancinie.

Poniżej przedstawiam własną propozycję. Może po prostu spróbujmy wymusić zmianę od 1.10?? Przecież tak jak teraz z tym dodatkiem być nie może bo to jest farsa. Zreszta cytując Pana Daniela jest on swiadomy, że ludzie pomyślą "co za głupek układał ten rozkład"tongue sticking out smiley

Moja propozycja rozkładu dodatku:

6.00, 7.30 i 9.15

Aczkolwiek propozycja Pana Tomasza jest sensowniejsza myślę.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 21 wrz 2012 - 15:19:29

Jeżeli już różnica w odjazdach 9-10 minut, to "przed", a nie "po", bo każdy (nawet głupek), który pojeździł kilka miesięcy autobusami wie, że autobus który jedzie niedługo później najczęściej jest prawie pusty. Można to było wielokrotnie obserwować nawet na 710. Zdarzało się, że w po godzinnej przerwie, w ciągu kwadransa, przyjeżdżały 4 autobusy w odstępach 2-5 minut. Pierwszy pełny, w drugim sporo luźniej, a dwa kolejne praktycznie wiozły tylko powietrze.

Kursowanie do Metra Wilanowska ma sens, bo wtedy zwiększa się funkcjonalność linii. Wilanów z Metrem Wilanowska ma połączenie praktycznie tylko przez "nasze linie" (7xx i 139), a przesiadki są najdogodniejsze dla tych, którzy decydują się na dalszą jazdę (do centrum miasta) autobusem.
Oby tylko nikt nie wymyślił kursu 742 do Dworca Centralnego (wtedy "głupek" to już byłoby bardzo łagodne, wręcz na poziomie komplementu dla autora).
Jeżeli te dodatki na 742 mają małe powodzenie, to efektywniejsze wykorzystanie można zapewnić zmieniając trasę (po śladzie 710 od Wojska Polskiego). Odpada argument, że "długa trasa" (bo kurs znacznie skrócony) i dlatego musi jechać prosto przez Jeziornę. Czasowo chyba dałoby się to zgrać.

Cały problem jest trywialny, bo nawet pieniądze były na dodatkowe kursy, ale Burmistrz stwierdził, że wystarczy i zdecydował (z błogosławieństwem Rady) o przesunięciu tych środków.
Ciągle największą przeszkodą jest czyjś upór, czy raczej głupota w najczystszej postaci i brak choćby minimum merytorycznej wiedzy na temat.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 21 wrz 2012 - 16:47:47



przez upartość Pana Burmistrza mamy
(...)
Znowu wygrało czyjeś zdanie bez konsultacji z mieszkańcami



Ciągle największą przeszkodą jest czyjś upór (...) i brak choćby minimum merytorycznej wiedzy na temat

niby kilka zdań wyrwanych z kontekstu, ale...osobiście nie wierzę, by Burmistrz był tak uparty, że nie chce przyjąć do wiadomości racjonalnych podpowiedzi...więc może ma jakiegoś zupełnie nieracjonalnego doradcę, któremu...wierzy bezgranicznie? qrcze...błędne koło?
a jeszcze to zdjęcie "niepotrzebnych" pieniędzy...masakra jakaś!

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 21 wrz 2012 - 17:03:30


Tomasz Zymer

Sądzę, że dałoby się rozsądnie wpisać te 3 dodatkowe kursy do rozkładu także przy założeniu, że trasa w obie strony trwa 2 x 38 minut + 4 minuty postoju. Dodatkowe kursy z Brześc np. 6.40, 8.00 i 9.20 (czyli co 80 minut). Rozkład wyglądałby wtedy tak:

6 16 40
7 [10]
8 00 48
9 20
10 48

ZTM być może po prostu nie chce płacić za jeszcze trzy kursy z Wilanowa do Metra - a wbrew pozorom wcale ich nie ma tak dużo.

Z informacji od Pana Daniela wychodzi, że 80 minut na pełną pętlę Brześce-Metro-Brześce to jest czas do godziny 7 rano, zaś potem czas musi wynieść 90 minut dodatek na koreczki;P



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-09-21 17:04 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.knc.pl)
Data: 21 wrz 2012 - 20:58:24

Dziś Komisja Ładu przegłosowała (jednogłośnie) mój wniosek do burmistrza o korektę porannego rozkładu linii 742 polegającą na rozmieszczeniu kursów porannych w możliwie jednakowych odległościach czasowych od siebie (w praktyce - co ok. 40 minut). Burmistrz zaprzeczył, że UMiG przekazywał ZTM jakiekolwiek konkretne sugestie dotyczące rozkładu 742 poza sensownym "wpasowaniem" nowych kursów porannych w już istniejący rozkład. Rozkład układało ZTM.

Na komisję przyszła też ze skargą grupa mieszkańców Kępy Okrzewskiej i Okrzeszyna. ZTM zmieniło rozkład linii 725, ponoć na wniosek radnych gminy Wilanów, jak twierdzi burmistrz Jańczuk - bez żadnych konsultacji z naszą gminą. ZTM puścił tę linię w kierunku Wilanowa przez... Stare Kabaty zamiast 519 (rzekomo mniejszy autobus lepiej się tam mieści), a jednocześnie kompletnie zmienił poranne rozkłady tak, że licealiści muszą teraz wyjeżdżać z Kępy o 6.05, a mniejsze dzieci dojeżdżające do Powsina i Powsinka - o 7.05 i czekają ok. 40 minut w szkołach na rozpoczęcie zajęć. Dotyczy to podobno ok. 50 dzieci i młodych ludzi. Burmistrz twierdzi, że nic o tym nie wiedział. Kierownik Wydziału DG się nie wypowiedział, bo jest na urlopie. Komisja wnioskowała, aby burmistrz zwrócił się do ZTm o przywrócenie starego rozkładu i trasy.

Burmistrz mówił także o planach na przyszły rok. Linii L do Dębówki nie będzie, bo ZTM po wizji lokalnej z udziałem burmistrza nie zgodziło się ani na przejazd drogą szutrową do Cieciszewa, ani na trasę do Kawęczyna drogą wojewódzką nr 734 (niewłaściwy wypukły profil drogi). Otwarcie trasy z Góry przez Dębówkę do Kawęczyna i Słomczyna (zawrotka przez Słomczyn po dowiezieniu dzieci do szkoły) będzie zatem możliwa dopiero po przebudowie drogi wojewódzkiej do Dębówki, planowanej przez MZDw na rok 2013.

Góra Kalwaria chce zachować obecne kursy 742 do Góry, ale przedłużyć linię tak, by objeżdżałą największe osiedla w Górze (Kościuszki?) Nasz burmistrz się nie zgadza, bo twierdzi, że po objeździe całej Góry auutobusy będą jeszcze bardziej przeładowane. Chce ograniczyć liczbę wspólnie z Górą opłacanych kursów na rzecz kursów TYLKO do Brześc, obsługiwanych przez firmę z przetargu, a nie przez "czerwone" autobusy za 8 zł 80 gr / km, jak chce ZTM. Rozmowy jeszcze nie rozstrzygnięte.

Przyznaję, że moje zaufanie dla informacji od ZTM zostało dziś nieco nadwątlone.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--|<-...2829303132333435363738...->|-->
Bieżąca strona: 33 z 67


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.