Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--|<-...5758596061626364656667-->
Bieżąca strona: 62 z 67
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 05 sty 2015 - 18:25:09

A zatem Shaggy możliwe są dwa rozwiązania, albo niedoinformowanie urzędniczki, albo osoba odpowiedzialna za kontakty ZTM - Konstancin w sprawie karty, nie do końca wie jak doładowywanie karty funkcjonuje, bo ja nie mogę wyjść z podziwu dla tej sytuacji, jeżeli rzeczywiście jest taka że można Kartę mieszkańca Konstancina doładować biletem tylko w POPach w Warszawie......


Cofam to co napisałem powyżejsmiling smiley Postanowiłem siebie doinformować i po pierwsze wszedłem na stronę Marek, bo oni maja Kartę Markowianina i tam w wykazie punktów gdzie można doładować tę Kartę również widnieją tylko warszawskie POP-y ZTM. Zadzwoniłem zatem na infolinię ZTM w tej sprawie i tam Pan poinformował mnie, że sprawa rzeczywiście wygląda tak, że karty nasze muszą być kodowane w punktach POP w Warszawie tak jak i Karty Markowian, ponieważ jest to uwarunkowane sposobem rozliczeń między ZTM a Gminami będącymi w strefie Warszawa +. Tylko w ten sposób można póki co oszacować kwestie kwotowego dofinansowania samorządu, do naszych biletów itp.

Równocześnie myślę sobie, że powinniśmy uruchomić w Urzędzie, punkt ładowania biletów na kartę Mieszkańca Konstancina, skoro to jest możliwe jedynie w Warszawie póki co......



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-05 18:54 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.129.---)
Data: 05 sty 2015 - 19:10:10

Trzeba by uruchomić u nas punkt ztmu, bo jak widać problem jest wtedy, gdy ładowanie odbywa się u partnera (kiosk, czy któryś z biletmatow prowadzonych przez różne firmy).

A to raczej trudne.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 05 sty 2015 - 19:42:21

Masz Hammer rację. Karta Mieszkańca musi być doładowana w autoryzowanym punkcie ZTM czyli wszelkie kioski, automaty itp odpadają. Może to być trudne, jednakże nie niemożliwe, bo widziałem, że Marki taki punkt u siebie prowadziły do dnia 30.10.2014. Nie wiem jaki był powód jego likwidacji, jednakże punkt został otwarty w siedzibie urzędu.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: ShaggyShaggy (87.205.241.---)
Data: 05 sty 2015 - 20:10:37

Rzeczywiście jest to jakieś rozwiązanie. Szkoda, że na stronie internetowej miasta nie ma takiej informacji, że nie ma możliwości doładowania karty w punktach na terenie naszej gminy.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: maniamania (159.205.239.---)
Data: 06 sty 2015 - 00:26:59


Artek_Bartek
700....to juz 19 lat...o kilka za długo...a pieniądze mozna wykorzystać bardziej efektywnie w tym samym dziale...

Tak, dla zdrowych, młodych byczków, ale weź to powiedz pasażerom, którzy korzystają w STOCERze z rehabilitacji, których ten autobus podwozi pod sam szpital. Nie ma co im zazdrościć, to tylko kilka kursów dziennie (5-8 zależy od dnia tyg.) i w godzinach kiedy połamańcy korzystają z zabiegów, a ludziom o kulach czy na wózku (autobus jest przystosowany)trudno jest doczłapać kilkaset metrów

I żeby nie było na mnie - w takiej samej odległości mam 710 (20 kursów), więc mi wisi czy będzie czy nie.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (37.31.3.---)
Data: 06 sty 2015 - 01:09:49

Maniu...te kilka kursów można pewnie zamienić na kilkanaście kursów Lek...
Pod Stocer podjeżdżają inne autobusy i zdaje się nie ma w tej chwili wśród nich żadnego nieprzystosowanego dla niepełnosprawnych...
A żaden z nich nie błąka się bezsensownie po centrum Warszawy...
Ale...w sumie ta dyskusja toczy sie już od dawna tyle, że to Burmistrz decyduje...a jakie jest jego zdanie...często prezentujesz i się z nim zgadzasz ;)
A ja ciekawy jestem jakie jest faktyczne wykorzystanie tej linii (od Centralnego do Stoceru)...Burmistrz wszak wielokrotnie powtarza, że bezsensowne jest wożenie powietrza... Tyle, że upór w sprawie utrzymania tej linii wskazuje, że być może chodzi o coś innego tylko nie wiemy co....ale nie sądzę by statut uzdrowiska był zależny od utrzymania linii 700...;)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-06 01:12 przez Artek_Bartek.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: HammerHammer (94.254.192.---)
Data: 06 sty 2015 - 07:20:03

Troche ludzi 700 z Wilanowa do Konstancina jeździ. Ale niepełnosprawnych to ja tam,nie widziałem chyba nigdy.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: maniamania (213.238.125.---)
Data: 06 sty 2015 - 11:30:51


rondo

A co z tymi, którzy z korzystają z rehabilitacji w CKR ? Oni to od macochy ?

Bardzo często jeżdżą 700, bo wygodniej jest z Warszawy jednym autobusem niż kilkoma i metrem

Myślę o tych co nie mają oporu, że korzystają z ośrodka jakiegoś prywaciarza, a nie z SPZOZ >grinning smiley<

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 06 sty 2015 - 11:50:25


rondo

Mario
Ale jeżeli tak jest, to będę natychmiast interweniował u Burmistrza, bo to jakaś farsa by była, gdyby kupując bilet na 2 ga strefę tylko i trzeba było zasuwać aż do metra by naładować kartę....

rondo
Pragne przypomnieć, że Rada Osiedla "Grapa" jakiś czas temu zgłaszała do p. Burmistrza postulat aby wystapił on do ZTM o zainstalowanie biletomaty w KJ., np. w okolicach Starej Papierni. Bez efektu jak widać.

Ustawienie biletomatów to jedno i też warte uwagi i zrealizowania, natomiast nie załatwi nam problemu doładowania Karty Mieszkańca Konstancina przez tych, którzy wystąpią o nią tylko z powodu takiego by mieć bilety tańsze na samą drugą strefę, bo tylko w takiej się komunikacją poruszają. To załatwi nam jedynie Punkt Obsługi Pasażerów ZTM w Konstancinie, a to będzie bardzo trudne do uzyskania, choć pewnie nie niemożliwe. Marki wdrażając swoją kartę miały dwie osoby, które obsługiwały wnioski mieszkańców, a dodatkowo osobę, która na miejscu w Gminie kodowała Karty tak jak to robią POPy ZTMowskie. Taka osoba była w Urzędzie do 30.10.2014. Teraz Kartę Markowianina można doładować jedynie w punktach w Warszawie, czyli tak samo jak i naszą kartę.


mania
Tak, dla zdrowych, młodych byczków, ale weź to powiedz pasażerom, którzy korzystają w STOCERze z rehabilitacji,


rondo
A co z tymi, którzy z korzystają z rehabilitacji w CKR ? Oni to od macochy ?

Problem dojazdu do CKiR jest złożony ze względu na wąską ulicę, parkingi wzdłuż niej, jej jednokierunkowość itp. Gdzie np zlokalizować na niej przystanek i dla kogo.....wsiadających czy wysiadających z uwagi na jej jednokierunkowość. Rozwiązaniem byłoby puszczenie tamtedy L-ki, tyle że takiej, która podjeżdża co godzinę np, ale jedzie tylko w jednym kierunku, najlepiej w stronę Klarysewa, bo tam jest węzeł przesiadkowy. Jednakże L-ki są póki co niedostosowane do przewozu niepełnosprawnych, poza L-21.

W kwestii 700...dla mnie to niepotrzebnie dublująca trasę 710 linia i tyle. Jedyny wyróżnik, to omijanie Mirkowa i odcinek z Wilanowskiej do Centralnego, wygodny przy podróżach pociągiem z Dworca Centralnego w malownicze zakątki naszego kraju. Linia powinna zostać zmodernizowana i tutaj widziałbym np rozwiązanie w postaci zmiany jej trasy tak, aby uzupełnić luki na odcinku rondo przy dawnej Aurze do Chylic. i w ten sposób wspomóc linię 724, bo ona jest wg mieszkańców tamtych stron naszej gminy, za rzadko. 700 mogłaby jechać do granicy naszego miasta i potem skręcać w ul. Dworską do Długiej i później albo krańcować na pętli na Pańskiej tak jak dotychczas, albo krańcować pod Stocerem jeżeli ztm nie widziałby przeszkód. Wówczas mamy ją wg mnie bardziej wykorzystaną to po pierwsze, a po drugie i tak rehabilitanci dojadą do Stoceru na zabiegi i z niego powrócą tą linią jeżeli będą chcieli.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 06 sty 2015 - 18:12:59


rondo
I właśnie o to chodzi. Można chyba puścić L-15 ? Trasa następująca

- zamiast jechać prosto Piłsudskiego, niech pojedzie tak jak 700 i 710 pod "STOCER", nastepnie z Ronda "Inki" zamiast na wprost w Warecką niech skręcie w Gąsiorowskiego, przystanek przed CKR (miejsce jest).
Dalej w prawo w Żółkiewskiego, w prawo w Potulickich, a następnie tak jak dotychczas.

Koncepcja jak najbardziej słuszna, jednakże rodząca pytanie. Ok w jedną stronę czyli z Klarysewa do CKiR pojedziemy, zaś jak w druga z Borowiny przez CKiR? L-15 kursuje na zasadzie koła, tyle że raz robi jeden kierunek po trasie Klarysew, Piasta, Borowina, Słomczyn, Parcela, Obory, Grapa,Klarysew, a raz Klarsysew Grapa, Obory, Parcela, Słomczyn, Borowina Klarysew. A zatem możliwość dojazdu do CKiR w obu kierunkach możliwa by była wówczas, gdyby jadąc od Borowiny bus po minięciu nowego przystanku Potulickich, skręcił ponownie na rondzie Inki w Gąsiorowskiego i robiąc pętlę przez Żółkiewskiego powrócił na swą trasę. Z tym że wówczas nawiedza dwa razy przystanke Potulickich.


rondo
Rzeczywiście dobrzy by było aby na tej trasie jeździły takie pojazdy jakie jeżdżą na L-21.

Byłoby to pożądane nie tylko ze względu na niepełnosprawnych, ale i matki z wózkami. Niestety wiąże się z większą stawką za 1 wzkm i wg mnie możliwe dopiero przy konstruowaniu nowego przetargu. Obecna umowa kończy się z końcem lutego 2016. roku

rondo
Czy taka modyfikacja trasy, przy jednoczesnej likwidacji 700 jest możliwa ?

Dla nas, którzy próbują wskazać optymalne rozwiązania na pewno tak. Dla ZTM problemem może być: szerokość ul. Żółkiewskiego.

Pozostałe kwestie to znalezienie dodatkowych pieniędzy, na nieco inną trasę L-15, bo zmiana pewnie pociągnie za sobą jakieś dodatkowe metry do przejechania. Myślę, że niewielkie.

Największy problem....likwidacja 700 a w zasadzie przekonanie Burmistrza o jej bezsensowności. ZTM ściął by ją od ręki bo płaci za kilometry w Warszawie, więc dla nich to oszczędność. Kasa za 700 do przekazania na L-ki, których małe wykorzystanie bierze się wg mnie z ich słabej częstotliwości.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: kaankaan (178.36.8.---)
Data: 06 sty 2015 - 19:25:25


Mario
...
Jedyny wyróżnik, to omijanie Mirkowa i odcinek z Wilanowskiej do Centralnego, wygodny przy podróżach pociągiem z Dworca Centralnego w malownicze zakątki naszego kraju,,,

Nie jedyny i nie główny. To także linia "obsługująca" pacjentów,pensjonariuszy... kilku obiektów o już nie tylko krajowym ale międzynarodowym "zasięgu " swych usług m.in "Tabity ", "Palotynów "...



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-06 19:28 przez kaan.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 06 sty 2015 - 19:39:26


kaan

Mario
...
Jedyny wyróżnik, to omijanie Mirkowa i odcinek z Wilanowskiej do Centralnego, wygodny przy podróżach pociągiem z Dworca Centralnego w malownicze zakątki naszego kraju,,,

Nie jedyny i nie główny. To także linia "obsługująca" pacjentów,pensjonariuszy... kilku obiektów o już nie tylko krajowym ale międzynarodowym "zasięgu " swych usług m.in "Tabity ", "Palotynów "...

Podobnie jak linia 710, która tam także przystanki posiada.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 06 sty 2015 - 19:46:51

Przy czym 700 jedzie prosto z Dworca Centralnego. A dojechanie z Centralnego do 710 jest jednak kłopotliwe.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (195.245.213.---)
Data: 06 sty 2015 - 20:06:00

To zależy od punktu siedzeniatongue sticking out smiley Moim zdaniem łatwiej jest dojechać metrem z Centrum, do 710 na Wilanowską , kiedy to metro kursuje co 3 minuty a dycha średnio co 20 minut, niż czekać na 700 etkę kursującą co 2 godziny. Ilu pasazerów jedzie do Konstancina bezpośrednio z Centralnego?? Przecież pociągi nie zgrywają się z 700 -tką w całości jej rozkładu. Ba powiem więcej. Na Centralny do pociągów też nie dojedziemy 700 tką po 16.30



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-01-06 20:08 przez Mario.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: czaknoris (78.8.93.---)
Data: 06 sty 2015 - 21:16:20


Bartek
A dojechanie z Centralnego do 710 jest jednak kłopotliwe.

519 z Dworca Centralnego do Królowej Marysieńki 01. Na przystanku Królowej Marysieńki 01 trzeba wsiąść do 710.
Częstotliwość kursowania 519, 710 i 700 można łatwo porównać.

Czy dojazd z Centralnego do 710 to naprawdę aż taki kłopot?



Mario
Moim zdaniem łatwiej jest dojechać metrem z Centrum, do 710 na Wilanowską

Można i metrem. Dla przeciwników tego rozwiązania koronnym argumentem była konieczność spaceru do metra, lub przejechania jednego przystanku jednym z kilku autobusów.

Można dojechać metrem, można dojechać 519.


Ja też chciałbym wyjść z domu do przystanku za rogiem i dojechać w każde miejsce bez przesiadek, na siedzącym miejscu, przy oknie, przodem do kierunku jazdy, bez nikogo na miejscu obok, w nowym klimatyzowanym autobusie przy minimalnej ilości współpasażerów i jeszcze mniejszej ilości przystanków po drodze, na których nie wysiadam. Za kierownicą autobusu młoda, piękna i uśmiechnięta kobieta. Do tego bilet jednorazowy za 99 groszy, miesięczny za 19,99, kwartalny za 49,99 zł. Na dłuższych trasach drobna przekąska w cenie biletu.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 06 sty 2015 - 21:19:36

Nie, Mario. Łatwiej jest wsiąść w 700 na Dworcu i wysiąść na Grapie. Wiem. Teściowa od lat tak jeździ. I łatwiej jest jej pojechać z Grapy siedemsetką, nawet, jak będzie godzinę wcześniej - bilet kupi sobie na pociąg itd. Z Dworca do metra trzeba iść - wiedzieć gdzie, niby blisko, ale teraz zimą nieprzyjemnie, jeden bilet, potem wyjdź z metra - dla kogoś, kto to robi codziennie to luzik - dla kuracjusza gdzieś z Polski to problem. Drugi bilet. Czekasz nie wiadomo ile na to 710 - czasem 20 minut, czasem 40...

Twoim zdaniem spacer i przesiadka są wygodniejsze i łatwiejsze niż poczekanie i dojazd bezpośredni. Twoim smiling smiley



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 06 sty 2015 - 21:21:03

Ogarnijcie - wy, ja, my - znamy to na pamięć. Obcy nie ma pojęcia o istnieniu autobusu 519. Jak ma 50 lat, to może nie wiedzieć, że istnieje strona ZTM, gdzie to sprawdzi. Serio.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 06 sty 2015 - 21:21:48

Przy czym nie bronię istnienia 700, który miał niby inwalidów wozić, a człowieka na wózku widziałem w nim słownie dwa razy. I trzy razy kogoś o kulach. Innych inwalidów trudniej mi rozpoznać.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: czaknoris (78.8.93.---)
Data: 06 sty 2015 - 21:47:03


Bartek
Drugi bilet.

Bilet jednorazowy od jakiegoś czasu umożliwia przesiadki. Nie da się kupić innego biletu niż "jednorazowy przesiadkowy".



Bartek
Czekasz nie wiadomo ile na to 710 - czasem 20 minut, czasem 40...

A 700 zawsze zgodnie z rozkładem jedzie i nie trzeba czekać?



Bartek
Twoim zdaniem spacer i przesiadka są wygodniejsze i łatwiejsze niż poczekanie i dojazd bezpośredni. Twoim smiling smiley

Nie tylko jego zdaniem smiling smiley



Bartek
Ogarnijcie - wy, ja, my - znamy to na pamięć. Obcy nie ma pojęcia o istnieniu autobusu 519. Jak ma 50 lat, to może nie wiedzieć, że istnieje strona ZTM, gdzie to sprawdzi. Serio.

Czy to moja wina, że wydział propagandy zajmuje się głównie głoszeniem jak słodko jest pod rządami miłościwie nam panującego zamiast zająć się odpowiedzią na prozaiczne pytania: "jak dojechać do jedynego uzdrowiska na Mazowszu?".

A skąd obcy wiedzą o 700? Ze strony ZTM, czy może np. z rejestracji szpitala do którego dzwonią?
Tak ciężko podać, że zamiast 700 należy wsiąść do 519 i na przystanku X przesiąść się do 710?
Ile będzie kosztowała "reklama" na pętli przy Centralnym, z prosta instrukcją dojazdu, wykupiona przez UMiG do spółki ze Stocerem, CKR, Tabitą itd.?

Może ogarnąć się powinien UMiG i jego szef?
Goście, którzy przyjeżdżają po raz pierwszy mają nawet problem z trafieniem do parku zdrojowego, bo MSI w K-J nie istnieje.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
Wysłane przez: MarioMario (89.67.9.---)
Data: 06 sty 2015 - 22:39:54

Niewątpliwie każdy tutaj podaje argumenty, które są ważne w ocenie przydatności 700-tki. Wiadomo, że jest to linia, którą jeżdżą mieszkańcy od lat 19 stu i pewne przyzwyczajenia są utartym schematem. Jednak przyzwyczajenia trzeba zmieniać niekiedy. I szukać nowych rozwiązań, może efektywniejszych, lepszych? W każdym razie swego czasu korespondowałem z przedstawicielem ZTM-u właśnie w sprawie linii podmiejskich. Otóż tendencja jest taka, żeby linie podmiejskie dowoziły pasażerów z gmin ościennych jedynie do obrzeży miasta. Tak jak np 742 teraz, Swego czasu pisał on, że należałoby w jego ocenie skrócić kursowanie 724 też tylko do Wilanowa, jak również skasować 700 a w zamian dołożyć kursów na 724 i 742. Jedynie 710 pozostawić na obecnej trasie. Być może takie rozwiązania wejdą w życie niedługo. Na pewno gdyby była ul. Nowokabacka to większość naszych linii kończyłaby bieg koło Metra Kabaty, bo byłoby to efektywniejsze i oszczędniejsze dla ZTMu, który płaci za kilometry warszawskie. Uważam,że 700 nie jest już obecnie żadnym prestiżem, żadną linią wożącą niepełnoprawnych i stworzoną dla nich tylko.Od jakiegoś czasu taką funkcje pełnią wszystkie autobusy w Warszawie i okolicach jeżdżące w barwach ZTM. Skończyło się coś co kiedyś było nam niezbędne i wyróżniało nas na tle innych miast. Dziś linią dla niepełnosprawnych i jadących do szpitali na rehabilitacje jest każda linia w Warszawie i okolicach, bo każda jest przystosowana dla potrzeb niepełnoprawnych.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--|<-...5758596061626364656667-->
Bieżąca strona: 62 z 67


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.