Skoro niektórym trzeba jak krowie na rowie , to ja to niżej czynię.
jaga [ Odpowiedz prywatną wiadomością ]
Re: Plac Zabaw
08 lis 2011 - 08:52:38 IP/Host: ---.adsl.inetia.pl
Zarejestrowany: 7 lat temu
Posty: 162
Plac na Sobieskiego (obok willi Gryf) nie nadaje się dla maluchów, poza tym jest strasznie brudny - kapsle od butelek, szkła, rozpruta siatka na wysokości oczu dziecka, rozwalone kosze na śmieci i młodzież okupująca zjeżdzalnie dla kilkulatków....
To co w swym poście napisała Jaga, to opis stanu placu zabaw sprzed roku. Tzn. Jaga o tym pisze w listopadzie 2011r. co wcale nie oznacza, że w tymże dniu tak właśnie plac zabaw wyglądał. Mam prawo w to wątpić ponieważ:
- Zarząd Osiedla Grapa w swym obecnym składzie istnieje od początku roku 2011. Jedna z pierwszych spraw jaką się zajął to właśnie stan osiedlowych placów zabaw. Piszę w liczbie mnogiej ponieważ na naszym osiedlu był jeszcze jeden oprócz tego wspomnianego przez Jagę. Przy ul. Literatów.
- W pierwszej kolejności musieliśmy ustalić kto za taki stan placów odpowiada. Kto jest ich administratorem. To wbrew pozorom nie było takie oczywiste, ponieważ mogła to być np. Spółdzielnia mieszkaniowa.
- Kiedy to ustalenie mieliśmy za sobą wysłaliśmy do p.burmistrza pismo w którym zwracamy jego uwagę dokładnie na to co w swym poście opisuje Jaga i domagamy się interwencji.
- Efektem naszych działań jest doprowadzenie do likwidacji placu zabaw przy ul. Literatów. Ten kto mieszka na Grapie wie co przy tej okazji udało nam sie zlikwidować dodatkowo. W kazdym razie osoby mieszkające w pobliżu tego miejsca dziękuja nam do dziś bo wcześniej jakoś nikt sie z tym problemem nie umiał uporac. Od siebie dodam, że ogromny udział w zlikwidowaniu tego patogennego miejsca miał Pan Burmistrz K.Jańczuk.
- odpowiedzialnością za utrzymanie porządku na terenie placu zabaw przy ul. Sobieskiego (jak i innych) obarczony zostaje GOSiR. Czego ja akurat nie moge zrozumieć. Według mnie właściwą jednostka dla tego zadania byłby chyba ZGK ?
- spotykamy się z p. dyrektorem GOSiR-u M.Matyjasiakiem i ustalamy co , jak i kiedy powinno być na placu zrobione aby stał się on przyjazny dla dzieci. Muszę powiedzieć, że do współpracy z p. dyr. nie mamy żadnych zastrzeżeń. Owszem czasem trzeba mu coś przypomnieć , poprosić o przegląd stanu tech. zabawek, pokazać połamane ławki. Ale w końcu od czego jesteśmy ? W kazdym razie zawsze jest właściwa reakcja na nasze sygnały.
- w związku a aktami wandalizmu i chuligaństwa na placach spotykamy się również z Komendantem Straży Miejskiej aby kierował w to miejsce więcej patroli, zwłaszcza po zmroku kiedy plac jest zamknięty. Doprowadzamy nawet do tego, że na polecenie burmistrza to Straż zamyka na noc plac przy ul.Sobieskiego.
Tak wygląda nasza społeczna, zarządowa praca. Absolutnie społeczna, ponieważ my jako zarząd osiedla mamy na cele statutowe do dyspozycji kwote....ok. 400,00 zł./rok. Proszę to porównać z kasą jaką otrzymują sołtysi
A wracając na chwilę do placów zabaw, nigdy by nam do głowy nie przyszło aby zdejmować z nich ogrodzenie. To jakaś za przproszeniem chora jazda.
mania
To może też warto przykablować do Sanepidu?
Warto Szanowna Pani, warto. Jesli posiada Pani wiedzę o zagrożeniu na placu zabaw przy ul. Sobieskiego, to nawet ma Pani obowiązek aby o nim poinformować odpowiednie służby. A nie tylko bezproduktywnie klapać w klawisze.
z protokołu Zarządu Osiedla z dnia 02-03-2011r.
9.
Poruszona została kwestia placu zabaw przy ul. Sobieskiego: plac jest zaniedbany, wieczorami i w nocy gromadzą się na nim młodzi ludzie i m.in. spożywają alkohol, pomimo położenia w niemal bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Straży Miejskiej jest bardzo rzadko patrolowany przez strażników. W związku z tym podjęto decyzję, by na najbliższe zebranie Zarządu w dniu 6 kwietnia b.r. zaprosić komendanta Straży Miejskiej oraz osobę odpowiedzialną za administrowanie placem (dotychczas był do dyrektor GOSiR).
10.
Pokrótce omówiona została kwestia placu zabaw znajdującego się na skarpie przy ul. Literatów. Plac już dawno przestał pełnić swoją funkcję, znajdujące się na nim sprzęty są zniszczone, w okresie wiosenno?letnim regularnie służy nocnym bardzo głośnym spotkaniom młodych ludzi. Pan Maciej Łaba poinformował, że okoliczni mieszkańcy zamierzają podjąć działania zmierzające do likwidacji w/w placu
.
PROTOKÓŁ Z ZEBRANIA ZARZĄDU OSIEDLA GRAPA
I. Zebranie odbyło się dnia 4 maja 2011 r. w godz. 18:00-19:30 w lokalu filii Konstancińskiego Domu Kultury (KDK) przy ul. Sobieskiego 6 w Konstancinie-Jeziornie.
II. W zebraniu uczestniczyli członkowie Zarządu wg listy obecności (w załączniku) oraz Dyrektor Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji, p. Marcin Matyjasiak i Komendant Straży Miejskiej, p. Grzegorz Szewczyk.
III. Zebranie prowadziła Przewodnicząca Zarządu, p. Anna Borowska.
IV. Podczas pierwszej części zebrania, w której uczestniczyli Dyrektor GOSiR i Komendant Straży Miejskiej, omówione zostały następujące kwestie:
1. Pan Marcin Matyjasiak poinformował, iż w bieżącym budżecie Gminy poza środkami na administrowanie i utrzymanie placów zabaw nie zostały przewidziane żadne środki na inwestycje.
2. Członkowie Zarządu podkreślili, iż plac zabaw przy ul. Sobieskiego ponieważ jest położony w obrębie najbardziej ludnego z konstancińskich osiedli i w związku z tym jest bardzo często i licznie odwiedzany przez użytkowników, wymaga nie tylko zwykłego utrzymywania go, ale również modernizacji (zieleń, ławki, zabawki, kosze na śmieci).
3. Poruszone zostały kwestie dotyczące bezpieczeństwa na w/w placu zabaw. Podkreślono konieczność zabezpieczenia bramy oraz zamykania placu na noc. Pan Marcin Matyjasiak zobowiązał się, iż dopilnuje, by do 15 maja został zamontowany w furtce zamek i by plac był zamykany na noc.
4. Pan Paweł Rutkowski zaproponował, aby na podstawie sporządzonej po przeglądzie stanu placu zabaw listy wniosków wystąpić do Rady Miejskiej o przesunięcie środków na ewentualne modernizacje placu.
5. Pan Marcin Matyjasiak poinformował, iż wystąpił z oficjalnym wnioskiem do Urzędu Miasta i Gminy o ustalenie, które obiekty są administrowane przez GOSiR. Jednocześnie zakomunikował, że GOSiR nie jest zarządcą placu zabaw znajdującego się na skarpie przy ul. Literatów.
6. Uczestnicy zebrania uznali za zasadne wystąpić do Burmistrza z wnioskiem o ustalenie, kto jest zarządcą w/w placu zabaw.
7. Pan Paweł Rutkowski zasugerował, by w okresie letnim na placach zabaw zorganizowane zostały zajęcia z animatorami, jak miało to miejsce przed dwoma laty.
V. Druga część zebrania miała następujący przebieg:
1. Przyjęty został protokół z poprzedniego zebrania.
2. Pani Anna Borowska poinformowała, iż z Urzędu Miasta i Gminy wpłynęło wyjaśnienie dotyczące mieszkania przy ul. Wilanowskiej 18A o które Zarząd zwrócił się do Urzędu pismem z dn. 21 marca 2011 r.
3. Pan Andrzej Zambrowicz poinformował, że spotkanie członków Zarządu z p. V-ce Burmistrz odbędzie się w biurze p. V-ce Burmistrz 5 maja b.r. o godz. 16:00.
4. Wstępnie ustalono zakres zagadnień, które powinny być poruszone podczas w/w spotkania (place zabaw, miejsca parkingowe etc.).
5. Pani Jadwiga Sowińska i pani Anna Borowska zreferowały przebieg ?odbioru zieleni? na osiedlu, który miał miejsce 27 kwietnia b.r.
6. Ustalono, iż pierwsze powakacyjne spotkanie Zarządu odbędzie się dn. 31 sierpnia b.r.
7. Wstępnie ustalono, że jesienią zorganizowane zostanie spotkanie Zarządu z mieszkańcami Osiedla.
???????????????????????..
???????????????????????..
(Anna Borowska ? Przewodnicząca Zarządu)
(Maciej Łaba ? Sekretarz)
Czy ta odpowiedź Szanowną Pania Marię Wcislinską satysfakcjonuje ? My nie mamy tajnych dokumentów i nie boimy się ich publikować. Przychodów z Domu Ludowego tez nigdy nie mieliśmy. Pewnie dlatego, ze takiego nie mamy
Środki przyznane na dzialalność statutową Zarządu za rok 2011 zostały rozliczone fakturami zakupu a te zostały złożone w UMiG-u. Widzi Pani różnicę ?