Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--1234567891011
Bieżąca strona: 11 z 11
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 28 gru 2013 - 17:35:18


mania

TZ
... (skoro mogliśmy w tym roku wziąć ogromny kredyt na budżet wyborczy, to weźmy jeszcze 15 milionów na ten cel, na resztę jest szansa na środki zewnętrzne), zbudować Nowokabacką w dwa lata i tamtędy puścić nasze własne, tanie autobusowe linie wahadłowe do metra, olewając ZTM i jego dzikie warunki.


po 1. nie na budżet wyborczy, tylko na konieczne inwestycje, których nie dało się do tej pory zrealizować, bo każdy rozsądny gospodarz zanim cos przedsięweźmie najpierw sprząta swoje obejście, spłaca długi ...
po 2. nie da się wziąć jeszcze 15. milionów, bo by został przekroczony dopuszczalny deficyt budżetowy i RIO nie wyraziłoby zgody - radny kom. budżetowej powinien mieć tę świadomość zamiast pisać banialuki

Nie załapałaś Maniu, może ja niejasno napisałem. 15 milionów na Nowokabacką nie w roku wyborczym, tylko w nowej Radzie na nowe otwarcie w roku 2015, bez wyborczego zadęcia. Stać nas jeszcze na takie powiększenie długu gminy, a jeśli to będzie inwestycja wspólna z W-wą, to Unia da znacznie więcej i wtedy nie będzie wcale potrzebne aż 15 milionów z naszej strony. Właśnie podpisujemy z W-wą porozumienie o wspólnych projektach infrastukturalnych (przynajmniej Rada dała na to w grudniu glejt Burmistrzowi).

Co do ciągłości polityki pana Burmistrza Jańczuka: trzy lata maksymalnych cięć w wydatkach, potem nagle w czwartym roku maksymalny możliwy deficyt? Zgadzam się, że inwestycje w tegorocznym budżecie są konieczne, ale nie zgadzam się, że to jest konsekwentna i jednolita polityka budżetowa. To zagranie pod publiczkę, na dodatek trafione i pan Jańczuk te wybory na 90% wygra - chyba, że wystawi pana Cieślawskiego, który zresztą też ma spore szanse. A ja jestem gotów współpracować z oboma panami w sprawie drogi do metra.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 28 gru 2013 - 16:06:23


TZ
... (skoro mogliśmy w tym roku wziąć ogromny kredyt na budżet wyborczy, to weźmy jeszcze 15 milionów na ten cel, na resztę jest szansa na środki zewnętrzne), zbudować Nowokabacką w dwa lata i tamtędy puścić nasze własne, tanie autobusowe linie wahadłowe do metra, olewając ZTM i jego dzikie warunki.


po 1. nie na budżet wyborczy, tylko na konieczne inwestycje, których nie dało się do tej pory zrealizować, bo każdy rozsądny gospodarz zanim cos przedsięweźmie najpierw sprząta swoje obejście, spłaca długi ...

po 2. nie da się wziąć jeszcze 15. milionów, bo by został przekroczony dopuszczalny deficyt budżetowy i RIO nie wyraziłoby zgody - radny kom. budżetowej powinien mieć tę świadomość zamiast pisać banialuki

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 28 gru 2013 - 23:26:14


Tomasz Zymer
Mocno przesadziłeś. Zmian w zarządzaniu gminą nie mierzy się ilością wpisów na lokalnym forum internetowym.

Ilu kierowników wydziałów, zastępców i urzędników zostało skutecznie odwołanych ze stanowiska (nie mówmy o wydziale promocji) i zastąpionych kompetentnymi pracownikami?
Jaki wzrost efektywności funkcjonowania odnotował ZGK?
Jaki wzrost efektywności funkcjonowania poczyniła Straż Miejska, OPS, Dom Kultury?
Jak poprawiła się komunikacja zbiorowa, która istniała już przed rozpoczęciem kadencji; 700, 710, 724?
Ile wybudowano dróg dla rowerów na terenie gminy?
Jak zmieniło się użytkowanie łąk oborskich (w tym roku nie było nawet koszenia, bo nie znalazł się frajer, który miał to zrobić w zamian za możliwość zbioru chwastów)?

Które inwestycje na 100% nie zostałyby zrealizowane gdyby dalej rządził M. Skowroński?



Tomasz Zymer
W następnej kadencji w Radzie mogą znaleźć się przedstawiciele młodego pokolenia nieskażeni syndromem homo sovieticus i odporni na syndrom biurokratycznego zapętlenia, tacy, jak Krzysztof i Tomasz, inicjatorzy Skateparku, Rowerowego Konstancina, TV Spoko i innych przedsięwzięć. Proponuję na nich głosować. Oni mają czas, energię i może nie dadzą się tak łatwo "dopasować".

Dziękuję za podpowiedź. Rozważę, ale nie podzielam entuzjazmu, a z ich poglądem na veturilo całkowicie się nie zgadzam.
W tej kadencji (i w poprzednich) też były osoby młode, energiczne, z własnymi poglądami. Jakieś efekty ich pracy?



Tomasz Zymer
To nie jest do końca takie pewne, zwłaszcza w odniesieniu do tych okręgów, które mają znanych i sprawdzonych lokalnych "liderów" spoza klucza partyjnego.

Ile będzie tych okręgów z bezpartyjnymi liderami? 30 w skali kraju? Weź pod uwagę, że granice okręgów wyborczych w tych regionach zostaną na pewno odpowiednio ustalone, aby maksymalnie szanse tych osób ograniczyć.
Idea JOWów, którą propaguje Paweł Kukiz będzie trudna do zrealizowania. Chociaż może, dla odwrócenia uwagi i zyskania poparcia i na to się zgodzą...? Były już co najmniej dwie obietnice likwidacji senatu (SLD przed wyborami i PO w swoim słynnym propagandowym referendum) i wyszło jak zawsze. Dostali większość miejsc, to sobie i kolegom stołków zabierać nie będą.

Pewnym nigdy być nie można, ale dopóki ludzie z głodu masowo nie wyjdą na ulice, to nie liczmy na jakieś radykalne zmiany.
My też mamy sprawdzonych lokalnych liderów. Chciałbyś, żeby naszym reprezentantem został p. Dąbek? smiling smiley.

W jednym regionie też mieli takiego sprawdzonego lidera. Był nim Pan Senator Stokłosa...

Dlatego właśnie uważam, że JOWy niczego tak na prawdę nie zmienią.



Tomasz Zymer
Odpowiednio nastawiony burmistrz może podjąć zerwane jednostronnie z winy samorządu rozmowy z właścicielem i użytkownikiem linii siekierkowskiej. Pytanie jednak, czy udałoby się "przeskoczyć" bezwład spółek kolejowych i puścić szybką linię bezpośrednią Bielawa - Skolimów - Dworzec Śródmieście.

Dyskutowaliśmy o tym już na forum i możliwości tej jednotorowej linii nie napawają optymizmem.
Konieczna byłaby przebudowali linii, budowa mijanek (spore koszty na cudzym, niesamorządowym, majątku), budowa przystanków, parkingów, pozyskanie przewoźnika, miejsca w rozkładzie na linii radomskiej itd.
A efektem pewnie i tak byłoby 8 kursów w dzień powszedni.



Tomasz Zymer
Jest inna, znacznie prostsza i szybsza opcja: dogadać się z Wilanowem w sprawie współfinansowania Nowokabackiej (skoro mogliśmy w tym roku wziąć ogromnny kredyt na budżet wyborczy, to weźmy jeszcze 15 milionów na ten cel, na resztę jest szansa na środki zewnętrzne), zbudować Nowokabacką w dwa lata i tamtędy puścić nasze własne, tanie autobusowe linie wahadłowe do metra, olewając ZTM i jego dzikie warunki. Za te 3,5 mln z obecnego budżetu na komunikację autobusową mielibyśmy super komunikację do metra z każdego zakątka gminy co najwyżej pół godziny, a z kluczowych punktów - co 7 minut, dajmy na to za 50 zł miesięcznie (bilet na wszystkie linie lokalne). Moglibyśmy wówczas mieć najlepszą komunikację publiczną ze wszystkich gmin podwarszawskich, co przełoży się też na atrakcyjność tej lokalizacji i ceny gruntów.

Trudno uzyskać gwarancje, że inżynier ruchu miasta stołecznego nie zatwierdzi takiej organizacji, która wyjdzie nam bokiem razem z tymi milionami, a za korzystanie z przystanków nie policzą sobie astronomicznych kwot, czy wręcz zrobią wszystko, żeby "naszego" przewoźnika wyrzucić i zniszczyć.

Z drugiej strony tyle już pieniędzy poszło w błoto np. na przeróżną dokumentację, która w tej kadencji lądowała w koszu, że stać nas nawet zafundować Warszawie drogę 2x2, z której może i nam uda się skorzystać, o ile tylko np. 5 sekundowe zielone pozwoli na skręt z przyczółkowej smiling smiley.

Rozważać można, ale wątpię, żeby znalazł się ktoś, kto na to pójdzie. Za takie miliony można zrobić sporo "nakładek asfaltowych", mieszkań komunalnych, imprez dla ludności itd.
Łatwiej zyskać głos kogoś, kto dzisiaj brnie w ciemnościach po błocie, a dostał "nowiutki asfalt" (który i tak po kilku latach się rozleci), a jak dobrze zagłosuje to w następnej kadencji nawet oświetlenie będzie, a w kolejnej może i kanalizacja. Później 3 kursy eLki i wiata przystankowa, a w międzyczasie dotacja na renowację przydrożnej kapliczki i dofinansowanie dożynek.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-12-28 23:33 przez czaknoris.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: czaknoris (---.adsl.inetia.pl)
Data: 27 gru 2013 - 23:09:19

Jednomandatowe okręgi w wyborach do sejmu nic nie zmienią. Głosujący i tak będą kierowali się etykietą partyjną.

W samorządzie częściej przebijają się lokalne komitety, nie wychodzące poza gminę lub powiat, ale często reprezentują one ten sam poziom zepsucia i dopychania kolanem ich własnych spraw. Ciemnota i tak to kupi, jak słusznie zauważył jeden ze znanych polityków. W samorządzie ta zasada sprawdza się równie dobrze.

Nowe okręgi wyborcze w samorządzie także niczego nie zmienią. Wystarczy, że granice okręgów ustalała obecna władza w trosce o dobro mieszkańców smiling smiley.
W tej kadencji wymieniło się trochę twarzy, ale jedyna zauważalna zmiana, to aktywność jednego radnego na internetowym forum, która owocuje czasem bardzo ciekawymi informacjami dla nas. W następnej kadencji nie będzie nawet tego.



Mixiorek
Jestem za połączeniem szynowym z Warszawą, jednak idzie nam to jakoś opornie. Nasze władze do końca nie rozumieją albo nie chcą zrozumieć jak ważne jest szybkie i sprawne połączenie z metrem, centrum. Nie dziwię im się. Urzędnicy naszej gminy w 99% przypadków dojeżdżają do urzędu a nie do stolicy. Oni "nas" po prostu nie rozumieją, póki będzie ta bariera w myśleniu nici z prób walki o szybki dojazd do metra Kabaty lub komunikacji szynowej.

Zgadzam się, że urzędnicy są oderwani od rzeczywistości nie mniej niż partyjni działacze i cała reszta ich kolegów.
O komunikacji szynowej można zapomnieć przez najbliższe 20-30 lat, bo nie ma do tego warunków. Temat połączenia szynowego z K-J do Warszawy to tylko abstrakcja.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-12-27 23:13 przez czaknoris.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 28 gru 2013 - 12:51:12


czaknoris
W tej kadencji wymieniło się trochę twarzy, ale jedyna zauważalna zmiana, to aktywność jednego radnego na internetowym forum...

Mocno przesadziłeś. Zmian w zarządzaniu gminą nie mierzy się ilością wpisów na lokalnym forum internetowym.


czaknoris
W następnej kadencji nie będzie nawet tego.

W następnej kadencji w Radzie mogą znaleźć się przedstawiciele młodego pokolenia nieskażeni syndromem homo sovieticus i odporni na syndrom biurokratycznego zapętlenia, tacy, jak Krzysztof i Tomasz, inicjatorzy Skateparku, Rowerowego Konstancina, TV Spoko i innych przedsięwzięć. Proponuję na nich głosować. Oni mają czas, energię i może nie dadzą się tak łatwo "dopasować".


czaknoris
Jednomandatowe okręgi w wyborach do sejmu nic nie zmienią. Głosujący i tak będą kierowali się etykietą partyjną.

To nie jest do końca takie pewne, zwłaszcza w odniesieniu do tych okręgów, które mają znanych i sprawdzonych lokalnych "liderów" spoza klucza partyjnego.


czaknoris
O komunikacji szynowej można zapomnieć przez najbliższe 20-30 lat, bo nie ma do tego warunków.

Odpowiednio nastawiony burmistrz może podjąć zerwane jednostronnie z winy samorządu rozmowy z właścicielem i użytkownikiem linii siekierkowskiej. Pytanie jednak, czy udałoby się "przeskoczyć" bezwład spółek kolejowych i puścić szybką linię bezpośrednią Bielawa - Skolimów - Dworzec Śródmieście. Jest inna, znacznie prostsza i szybsza opcja: dogadać się z Wilanowem w sprawie współfinansowania Nowokabackiej (skoro mogliśmy w tym roku wziąć ogromnny kredyt na budżet wyborczy, to weźmy jeszcze 15 milionów na ten cel, na resztę jest szansa na środki zewnętrzne), zbudować Nowokabacką w dwa lata i tamtędy puścić nasze własne, tanie autobusowe linie wahadłowe do metra, olewając ZTM i jego dzikie warunki. Za te 3,5 mln z obecnego budżetu na komunikację autobusową mielibyśmy super komunikację do metra z każdego zakątka gminy co najwyżej pół godziny, a z kluczowych punktów - co 7 minut, dajmy na to za 50 zł miesięcznie (bilet na wszystkie linie lokalne). Moglibyśmy wówczas mieć najlepszą komunikację publiczną ze wszystkich gmin podwarszawskich, co przełoży się też na atrakcyjność tej lokalizacji i ceny gruntów.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-12-28 15:58 przez Tomasz Zymer.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 29 gru 2013 - 00:03:08

Mechanizmy wyborcze są masakrycznie..jednak ja swą wiarę w JOWy pokładam w tym, jak duży jest opór w ich wprowadzeniu...
Na poziomie samorządowym powinnismy mieć większy wpływ na naszego przedstawiciela, który powinien skupić się na gminie jako całości a nie na jakimś partykularnym interesie jakiejś partyjnej kasty....życie pokaże co z tego wyjdzie...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: olaola (---.adsl.inetia.pl)
Data: 29 gru 2013 - 08:49:37


Artek_Bartek
(...) Na poziomie samorządowym powinnismy mieć większy wpływ na naszego przedstawiciela, który powinien skupić się na gminie jako całości (...).

nie pamiętasz sprzed wyborów, jakie tłumy chciały być naszymi przedstawicielami i jakie piękne ulotki wciskali nam do skrzynek ? a do mety dobiegli dwaj dobrze znani i wypróbowani ...

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 14 sie 2014 - 08:16:55

Sprawa idzie do przodu, teraz czas chyba na największe schody:

"13-08-2014

Wykonawcy zostali zaproszeni do składania ofert na IV odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy

Warszawski Oddział GDDKiA zaprosił dziś wykonawców do składania ofert na zaprojektowanie i budowę, kolejnego 18,5 km fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. W sierpniu planowane jest wysłanie zaproszeń do składania ofert cenowych na budowę w sumie 74 km dróg za prawie 10 mld zł. To pierwsze z nich.

Na oferty na budowę trasy S2 na odcinku w. Puławska – w. Lubelska czekamy do 10 października br. Wartość inwestycji, razem z wykupem gruntów szacowana jest na ok. 6,7 mld zł.

Inwestycja została podzielona na trzy zadania. Każdy z wykonawców może ubiegać się o budowę jednego z nich.

Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu na projektowanie i budowę kolejnego odcinka warszawskiego ringu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało ich doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.

Wymagań nie spełniły dwie firmy - Power Construction Corporation of China ( zadania A, B ,C) i OHL ( zadanie C). Do składania ofert zostało zaproszonych w sumie 22 firmy i konsorcja.


Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę jako kryterium oceny nie tylko cena, ale również okres gwarancji.

Podpisanie umów z wykonawcami przewidywane jest na początek 2015 roku.

Planowane lata realizacji: 2016-2019.


O INWESTYCJI:

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem

- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę

- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.


W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w.Puławska a w.Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego."

Planowany przebieg:
http://www.gddkia.gov.pl/pl/d/1d1180a5890ca6ca232ec90af0558c98

http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/15958/Wykonawcy-zostali-zaproszeni-do-skladania-ofert-na-IV-odcinek-Poludniowej-Obwodnicy-Warszawy



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-08-14 08:17 przez Mixiorek.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: Maxim159Maxim159 (89.67.22.---)
Data: 14 sie 2014 - 10:45:11

Czyli rozumiem , że na początku robią odcinek Ursynowski i będzie otwarty razem z węzłem Przyczółkowska?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 14 sie 2014 - 11:33:26

Panowie, jest o tym chyba osobny temat.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: podpisz petycję ws. dokończenia obwodnicy S2
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.7.13.---)
Data: 15 sie 2014 - 13:40:23


Bartek
Panowie, jest o tym chyba osobny temat.

Bartku, przenieś proszę informacje do odpowiedniego wątku. Będzie sporo działo się przez najbliższe kilka lat także dobrze byłoby mieć wątek z odpowiednim tematem itp.
Który to wątek?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: 1 mandat w okręgu w najbliższych wyborach samorzadowych
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 15 sie 2014 - 15:39:03

wysłałam Bartkowi namiar, ale pewnie nie ma czasu przełożyć, może przenieś Mixiorku swój wpis tu: [www.konstancin.com] a ten się wykasuj

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--1234567891011
Bieżąca strona: 11 z 11


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.