Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: ODŚNIEŻANIE
14 sty 2016 - 09:23:44
mimo alarmów (pogodowych) w Konstancinie zima zaskoczyła ponownie drogowców... ech...
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 13:33:06
Mimo, że jest godzina 13:00 i opady ustały dawno temu na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich jest bardzo słabo. Momentami dramatycznie źle. Na ul. Piłsudskiego (powiatowa) od cukierni do ronda z Warszawską na jezdni jest LÓD. Proszę uważać na przejściu dla pieszych obok przystanku autobusowego. Na ul. Bielawskiej (gminna) jest słabo, moim zdaniem nie było sypane ani odśnieżane. Śnieg i błoto pośniegowe. Na ul. Warszawskiej (wojewódzka) jest lepiej niż na gminnych i powiatowych ale są momenty z błotem.
Po wjechaniu do Warszawy to już inny świat. Nawierzchnia jest czarna, wolna od śniegu, błota i lodu. Jak widać MOŻNA.

Ile czasu potrzeba by sprawić by nawierzchnia była czarna lub chociaż wolna od lodu...? Padać przestało wczoraj wieczorem, to ponad 15 godzin przez, które można było pracować. O ile pamiętam służby na drogach krajowych i w Warszawie mają 3-4 godziny na doprowadzenie do czarnej nawierzchni po ustaniu opadów.
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 16:22:09
Jak żyje to zawsze był problem z powiatowymi ( i wojewódzkimi choć tu troche lepiej) na terenie naszej gminy. Kiedy zdecydowano sie na podział dróg a wiec i kompetencji to liczono na to ze wszystkie drogi bedą zaopiekowane - tyle teorii. W praktyce powat ( i województwo)) odśnieża te bardziej " strategiczne" ( PR - owo widzialne) drogi pozostawiając taka ul. Piłsudskiego do odśnieżania w ......kolejności ( czyli praktycznie nigdy lub raz na pare dni "cos" przejedzie ) Czasami burmistrz sie " zlituje " i znowu " cos" raz przejedzie .
Skoro nikt nie stara sie wymóc odśnieżania dróg na terenie naszej gminy ( powiatowych i wojewódzkich) to nie ma co liczyć ze kiedykolwiek bedą odśnieżone.

Po prostu brak kasy / chec przyoszczedzenia ( moze?)
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 17:11:29
Może RM powinna przyjąć uchwałę ws. karania osób odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg?
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 18:25:21
No tak ale karać to mozna kogoś kto podlega a tu prostego przełożenia brak - bo co Burmistrz ma wystąpić do zarządu dróg powiatowych o ukaranie pani X bo dowiedział sie ze w jej kompetencjach jest zlecanie odśnieżania dróg w Kcinie? No nie wiem czy to by zadziałało - raczej było by " alleee o so chodzi...." I " my mamy swoje priorytety " wiec sie ......
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 18:36:10

mania
Może RM powinna przyjąć uchwałę ws. karania osób odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg?

Zgadzam się w całej rozciągłości i podaję osoby odpowiedzialne:
- Pan Burmistrz Jańczuk -> gminne
- Pan Starosta/ członek zarządu powiatu Ksawery Gut -> powiatowe
- Pan Marszałek Struzik -> wojewódzkie

Jaką karę Maniu proponujesz?
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 20:59:37
Smołę, pierze i taczki. smiling smiley



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 22:33:36
Myślę o osobach wyznaczonych przez UMiG do zawiadywania odśnieżaniem oraz firmach które sie nie wywiązały. W Warszawie nie dostała kary H G-W, ale MPO czy jakieś inne przedsiębiorstwo. Słyszałam kilka dni temu z jakiegoś radia.

Po to burmistrz, starosta, marszałek dają kasę firmom i urzędnikom, żeby pilnowali śniegu.

U nas - jak widnieje w gminnym biuletynie oraz na gminnej stronce -

Osobą decydującą o rozpoczęciu akcji odśnieżania jest Kierownik Działu Oczyszczania i Transportu ZGK (tel. 600 899 492).

- trudno żeby burmistrz czy starosta latał z łopatą i odśnieżał

tenże kierownik powinien doglądać, alarmować władców dróg tudzież osoby odpowiedzialne (sołectwa) jeśli śnieg leży lub drogi nie posypane piaskiem.

A Straż Miejska tez powinna patrolować - przejechać się którąś z limuzyn. Przecież śliska droga godzi w bezpieczeństwo mieszkańców - zarówno kierowców jak i pieszych
Re: ODŚNIEŻANIE
16 sty 2016 - 23:42:27

Mixiorek
Mimo, że jest godzina 13:00 i opady ustały dawno temu na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich jest bardzo słabo. Momentami dramatycznie źle. Na ul. Piłsudskiego (powiatowa) od cukierni do ronda z Warszawską na jezdni jest LÓD. Proszę uważać na przejściu dla pieszych obok przystanku autobusowego.

No i przez ten LÓD nie dało się tam dzisiaj jeździć, a i około 19 stłuczka się trafiła.

Ogólnie:
wojewódzkie - czarne ok
powiatowe - tragedia (Bielawska, Mirkowska i Piłsudskiego dziś przejeżdżałem) - białe i lód - dziwne, że ZTM nie protestuje.
gminne - zwykle mają mniejszy ruch, białe



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-01-16 23:43 przez daramis.
Re: ODŚNIEŻANIE
17 sty 2016 - 07:52:57
Ul. Bielawska to droga gminna zarządzana przez Pana Burmistrza Jańczuka. Tak jak piszesz, ja na miejscu ZTM odmówiłabym jazdy po ulicach, które kilkanaście/ kilkadziesiąt godzin po ustaniu opadów są w lodzie, sporym śniegu lub błocie pośniegowym.

Jak dla mnie Starosta i Burmistrz powinni latać z miotłą i łopatą jeżeli nie są skuteczni i efektywni w wyznaczaniu osób, które mają te zadania na ich zlecenie wykonywać. W Warszawie HGW jak widać po wczorajszym przypadku i setce poprzednich potrafi poprzez ZOM wybrać firmy, które 3-4 godziny po ustaniu opadów doprowadzają jezdnie do koloru czarnego. Jeżeli tego nie zrobią w zakładanym czasie w umówie przewidziane są kary finansowe. Także pytanie jest proste - jakie kary finansowe sa wyznaczone są przez Burmistrza, Starostę, Marszałka dla firm, jednostek, które do tej pory nie odśnieżyły skutecznie ulic w naszej gminie?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-01-17 07:53 przez Mixiorek.
Re: ODŚNIEŻANIE
17 sty 2016 - 08:42:50
Pułaskiego zalodzona, ale sięgacz odśnieżony
Re: ODŚNIEŻANIE
17 sty 2016 - 10:13:58
Czy i jak odśnieżona jest droga wojewódzka i droga gminna widać jak na dłoni na kamerze http://live.knc.pl/kam1.html
Moim zdaniem na obydwu jest m.in. lód.

Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 11:27:59
Co do wojewodzkich i powiatowych - gmina karać nie moze ( za brak odśnieżania) ale to co mozna zrobic to za kazdym razem ( przed sezonem) gmina moze wystąpić do starostwa w Piasecznie ( drogi pow) i zdw w Wwie ( drogi wojewódzkie) z zapytaniem kto personalnie jest odpowiedzialny w danym sezonie za koordynację odśnieżania dróg na terenie K-J.
Nie wiem - moze dołączyć zdjęcia z poprzedniego sezonu jak to wyglądało.

Następnie te wiedzę przekazac mieszkańcom - mieszkańcy przecież ( skoro moga dzwonić do osob wskazanych w gminie) moga dzwonić z uprzejmym zapytaniem kiedy bedzie odśnieżona / posypana ul..... Rowniez do powiatu / zdw Troche na zasadzie kropla draży skale

Lub tez mieszkańcy moga dzwonić to osoby w gminie która powinna pokierować dalej sprawa- czyli burmistrz moglby wskazać osobę kt na czas sezonu mogłaby pełnić rowniez role kontaktu pomiędzy wkurzonymi mieszkańcami a odpowiednia osoba w powiecie/ zdw
Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 13:52:34
Podaję po raz trzeci - wiadomośc skopiowaną z Biuletynu:


Osobą decydującą o rozpoczęciu akcji odśnieżania jest Kierownik Działu Oczyszczania i Transportu ZGK (tel. 600 899 492).

Tego faceta lub facetkę upoważnił Burmistrz do zajmowania się śniegiem 2016
Z komunikatu wynika, że powinien reagować także na zaśnieżone drogi wojewódzkie i powiatowe.

Proszę tam dzwonić i napisać czy się udało, czy nie - będę dalej drążyć temat.

Dowiedziałam się, że od dziś będą składali wizyty strażnicy miejscy u osób, które nie odgarnęli chodnika
Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 15:27:53
A kto odwiedzi Burmistrza, który nie odśnieżył dróg gminnych? smiling smiley przecież to jest farsa. Gmina nie wywiązuje się sama z odśnieżania i wysyła strażników do mieszkańców, którzy nie odśnieżają.
Przyszło nam żyć w ciekawych czasach.
Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 17:19:44
podobno odśnieżacze meldowali, że gminne odśnieżone. Jeśli macie foto to mi przysyłajcie, bo ja na razie kibluję w domu - "przewracać" się na lodzie lub bez lodu będę mogła po pół roku od operacji sad smiley

może tez być opis: droga.... o godz. .... czysty lód lub śnieg po łokcie

radni tez mogliby zadziałać - każdy z nich wybrał sobie okręg z którego startował
m



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-01-18 17:22 przez mania.
Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 21:20:53
To ja - mogę? grinning smiley chodnik Literatów do Obór w zasadzie odśnieżony, ale jego kontynuacja do Parceli już nie. Przypadek? ;) może pan odśnieżający nie zauważył, że chodnik się wydłużył ostatniego roku dzięki Starostwu w Piasecznie ;) ten odśnieżony obsługiwało ZGK. Wzdłuż drogi powiatowej.
Re: ODŚNIEŻANIE
18 sty 2016 - 23:42:28
Dziękuję, czekam na nastepne
Re: ODŚNIEŻANIE
19 sty 2016 - 10:51:35
Wczoraj wieczorem jechałam od Piaseczna do ronda JPII i najgorzej było w Chylicach i Skolimowie ( czyli ulica Długa, Piłsudskiego) . Mirkowska tez oblodzona - zreszta juz to ktos wcześniej chyba napisał

Maniu tak na zdrowy rozum - mieszkańcy musza meldować panu kierownikowi ze śnieg rozjeżdżony powoduje oblodzenie jezdni ? Pan kierownik nie ogłada prognozy pogody ( będąc delegowany do spraw śniegu) , nie jeździ ulicami Konstancina ? Przecież to sa główne drogi , to patrząc na ostrzeżenia IMiGW powinien chwycić za telefon i upewnić sie ze firmy odsńiezajace bedą odśnieżaly konkretne ulice , powiatowe Rowniez - i sprawdzić to.
Re: ODŚNIEŻANIE
19 sty 2016 - 11:11:58
Mirkowska jest nadal bardzo oblodzona. Może to jest przyczyna:
http://bip.piaseczno.pl/public/?id=153718

"Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.04.2016r."

Kto w takim razie odśnieża obecnie drogi powiatowe? Przetarg na odśnieżanie ogłaszamy w środku zimy? Ciekawe... jak będą pytania, odwołania może np: okazać się, że umowa na odśnieżanie będzie obowiązywać tylko w drugiej połowie kwietnia. To już nawet nie jest śmieszne.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 36
Najwięcej uzytkowników: 20 19 sty 2013
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017