Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
29 sty 2014 - 12:52:31
Dziś ZTM W-wa zawiadamia na swoim profilu twitterowym (czytać od dołu):





Fundacja Budzenie Pasji
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
29 sty 2014 - 16:01:20
Widziałem już rozkład jazdy tego tramwaju. On jeździ raz na cztery lata, podobnie, jak kolejka siekierkowska. W powrotnej drodze dowozi pasażerów na stołki do ratusza i już nie wraca. ;)
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
29 sty 2014 - 16:36:14
Kolega mi podesłał tweet'a ZTM z godz. 6:18 o treści "Burmistrz Konstancina: jesteśmy żywo zainteresowani budową linii tramwajowej do Konstancina"...
Szczęśliwie i do Jeziorny wszak ona po drodze...
Jednak wedle mej pamięci planu rozbudowy linii tramwajowych do 2040 dadzą naszym władzom szanse na jeszcze wiele kampanii wyborczych ;)
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
29 sty 2014 - 17:02:06
O ile rozumiem wpisy, to debata miała być w sprawie tramwaju do WILANOWA i tego jak on wpłynie na naszą sytuację transportową.
Linia siekierkowska ( której sens komunikacyjny jest żaden), czy tramwaj do Konstancina ( komunikacyjnie dobry, finansowy koszmar) to są czyste fantazje, natomiast tramwaj do Wilanowa, lub Miasteczka Wilanów, może się zmaterializować w ciągu 6 - 10 lat.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
29 sty 2014 - 17:47:28
Daramis - dla mnie wiadomość, że być może za 10 lat zostanie przywrócona linia tramwajowa, którą jako dziecko jeździłem do Wilanowa do szkoły (była tam wtedy pętla 2 i 14) i którą władze rozebrały w latach 70-tych nie stanowi szczerze mówiąc żadnej rewelacji komunikacyjnej. Szczególnie dla Konstancina, bo do tego Wilanowa najpierw trzeba się dostać nie utknąwszy po drodze w korku. Przypominam, że za te 6-10 lat Wilanów będzie prawdopodobnie już po drugiej stronie zjazdu z autostrady przy Bricomanie, czyli - we wnętrzu ringu miejskiego. W dalszym ciągu twierdzę, że jedynym skutecznym rozwiązaniem dla KJ jest szybki dojazd do metra.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
30 sty 2014 - 10:04:15

Tomasz Zymer
Daramis - dla mnie wiadomość, że być może za 10 lat zostanie przywrócona linia tramwajowa, którą jako dziecko jeździłem do Wilanowa do szkoły (była tam wtedy pętla 2 i 14) i którą władze rozebrały w latach 70-tych nie stanowi szczerze mówiąc żadnej rewelacji komunikacyjnej. Szczególnie dla Konstancina, bo do tego Wilanowa najpierw trzeba się dostać nie utknąwszy po drodze w korku. Przypominam, że za te 6-10 lat Wilanów będzie prawdopodobnie już po drugiej stronie zjazdu z autostrady przy Bricomanie, czyli - we wnętrzu ringu miejskiego. W dalszym ciągu twierdzę, że jedynym skutecznym rozwiązaniem dla KJ jest szybki dojazd do metra.

Absolutnie! Droga do metra Kabaty jest połowę krótsza. Po co jechać do Wilanowa, skoro wystarczy skręcić na Kabaty i wsiąść w metro.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
30 sty 2014 - 12:34:57
o ile o realności samego skrótu Nowokabackiej były już dyskusje w stosownym wątku i można się zastanawiać co wcześniej i lepiej -tenże skrót czy rozwiązania drogowe wzdłuż/dzięki POW o tyle...tramwaj...od nas do Wilanowa nawet gdyby nam problemy komunikacyjne rozwiązał o tyle....i tak jest mało realny...drzewiej się mówiło...tramwaj w oku szyny z boku ;)
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
30 sty 2014 - 18:40:39
Co lepiej - dla nas oczywiście Nowokabacka.

Zupełnie inną rzeczą jest to co realnie może zostać w nieodległej przyszłości zbudowane:
POW - bo buduje GDDKiA ze wsparciem unijnym, duża prestiżowa krajowa inwestycja.
ulice powiązane z POW - bo i tak rozgrzebane i częściowo zrobione przy okazji, potrzebne dla Ursynowa i Wilanowa
tramwaj na Wilanów - bo w obecnej perspektywie finansowej promowany jest transport szynowy, a to jest chyba pierwszy w kolejce do realizacji
.
.
.
Nowokabacka - jedna z wielu niezbędnych inwestycji drogowych, gdzieś w środku listy do realizacji

Mam nadzieję, że nie mam racji
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
31 sty 2014 - 09:45:38

daramis
Co lepiej - dla nas oczywiście Nowokabacka.

Zupełnie inną rzeczą jest to co realnie może zostać w nieodległej przyszłości zbudowane:
POW - bo buduje GDDKiA ze wsparciem unijnym, duża prestiżowa krajowa inwestycja.
ulice powiązane z POW - bo i tak rozgrzebane i częściowo zrobione przy okazji, potrzebne dla Ursynowa i Wilanowa
tramwaj na Wilanów - bo w obecnej perspektywie finansowej promowany jest transport szynowy, a to jest chyba pierwszy w kolejce do realizacji
.
.
.
Nowokabacka - jedna z wielu niezbędnych inwestycji drogowych, gdzieś w środku listy do realizacji

Mam nadzieję, że nie mam racji

Niestety trudno się nie zgodzić. Warszawa zrezygnowała z dużo ważniejszych - oczywiście z punktu widzenia Warszawy - inwestycji drogowych jak wiadukty na Marynarskiej czy Dolinie Służewieckiej, na które wygasają wydane dokumenty, uwarunkowania środowisko itp..
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
31 sty 2014 - 10:05:12

majkel

daramis
Nowokabacka - jedna z wielu niezbędnych inwestycji drogowych, gdzieś w środku listy do realizacji

Mam nadzieję, że nie mam racji

Niestety trudno się nie zgodzić. Warszawa zrezygnowała z dużo ważniejszych - oczywiście z punktu widzenia Warszawy - inwestycji drogowych jak wiadukty na Marynarskiej czy Dolinie Służewieckiej, na które wygasają wydane dokumenty, uwarunkowania środowisko itp..

Dlatego proponowałem, żeby nasza gmina dofinansowała tę kluczową inwestycję (przede wszystkim wykupy gruntów - ostatnia wycena mówiła zdaje się o koszcie wykupów 19 mln) dla własnego podstawowego pożytku. Możliwe, że w związku z intensywnym rozwojem inwestycyjnym pogranicznych terenów dzielnicy Wilanów, władze W-wy zdecydowałyby się na finansowanie wykupów fifty-fifty. Sama budowa ulicy nie będzie kosztowna, o ile uda się uzyskać fundusze zewnętrzne. Tak czy inaczej, bez podobnego rozwiązania możemy międlić ten temat przez następne dwadzieścia lat. Trzeba się zdecydować, które inwestycje są naprawdę kluczowe dla naszej gminy. Jeśli wróci koniuktura na rynku nieruchomości, możemy mieć ponad 20 mln za Cegielnię Oborską i nawet kilkanaście za działki ZGK przy Wareckiej i Słowiczej po jego przeniesieniu do Mirkowa. To są środki do zainwestowania w infrastrukturę. Pozdrawiam - TZ



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-01-31 11:39 przez Tomasz Zymer.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
02 lut 2014 - 13:00:18
Tramwaj do Konstancina to już chyba został zepchniety na wieczne niezrobienie:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-tramwaje-podmiejskie-sensu-nie-maja-1194.html

Będzie zapewne do nowych osiedli w Wilanowie i tyle.

A to jak się m.in. lobbuje za inwestycjami, szczególnie w roku wyborczym:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15383054,Mobilizacja_na_Goclawiu__Mieszkancy_walcza_o_tramwaj.html#TRLokWarsTxt

Czy ktoś tak lobbował/ lobbuje za Nowokabacką? Ktoś wypomniał HGW, że już w kampanii w 2006 roku mówiła o tej inwestycji?
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
02 lut 2014 - 13:12:36

Mixiorek
Czy ktoś tak lobbował/ lobbuje za Nowokabacką? Ktoś wypomniał HGW, że już w kampanii w 2006 roku mówiła o tej inwestycji?

Wielbłąd nie może lobbować w wyborach do parlamentu mrówek, a Konstancinojeziorniacy - w wyborach do władz Warszawy, ponieważ ich głos nic tam nie znaczy. Można zapytać, czemu nie lobbują Powsin, Syta czy Latoszki. Ja ze swojej strony mogę napisać z prośbą o wsparcie do zarządu Szkoły Amerykańskiej i do ambasady (zdecydowana większość rodziców uczniów tej szkoły mieszka na terenie stolicy, wielu z nich należy do biznesowo-politycznego establishmentu). Obśmiać władz stolicy za pomocą mediów warszawskich się nie da, bo nie chcą się tykać tematów godzących w HGW i jej środowisko. Inna sprawa, jak sama pani HGW przemieszcza się z ul. Prawdziwka do Ratusza - jeśli w ogóle przemieszkuje na Prawdziwka. Można by podpatrzeć jej pojazd i przyblokować ją nagłośnioną medialnie pikietą po drodze do pracy na wyjeździe z naszej gminy, gdzieś w Klarysewie, lub nawet pod bramą jej domu. Jeśli będzie sporo kamer i ludzi, to ochrona nie powinna atakować.



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-02-02 13:20 przez Tomasz Zymer.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
02 lut 2014 - 13:20:28

Tomasz Zymer
Ja ze swojej strony mogę tylko napisać z prośbą o wsparcie do zarządu Szkoły Amerykańskiej i do ambasady (zdecydowana większość rodziców uczniów tej szkoły mieszka na terenie stolicy, wielu z nich należy do biznesowo-politycznego establishmentu).

Otóż takich działań nam m.in. trzeba. Nacisk z każdej możliwej strony. Paradoksalnie najlepsze/ najgorsze co mogłoby pomóc to takie wyregulowanie świateł w Powsinie by skrót ciągle stał aż po Kabaty lub całkowite zamknięcie skrótu. Wtedy ktoś może gdzieś napisze (tv, prasa itp.), ktoś może zwróci uwagę itp. A tak prowizorka trzyma się mocno i jest najtwardszym spoiwem aglomeracji warszawskiej :-(

P.s.
A nowa inwestyjca w Mirkowie to chyba szkoła amerykańska z Kabat?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-02-02 13:22 przez Mixiorek.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
08 lut 2014 - 12:36:44
Wiemy, że nic nie wiemy. Niestety wygląda to na zwykłe "bicie piany" w roku wyborczym. Zero konkretów. A Burmistrz mówiąc o przemyśle zapomniał chyba o asfalciarni.

"Jak skomunikować Konstancin z Warszawą?

Władze Konstancina-Jeziorny myślą o tramwaju do Warszawy, choć inwestycja wydaje się mało realna. Eksperci podpowiadają: lepiej wykorzystać bocznicę kolejową. Na razie poprawią się połączenia autobusowe.

Idea wydłużenia planowanej trasy tramwajowej z Wilanowa do Konstancina-Jeziorny pojawiła się na wstępnej liście Kontraktu Terytorialnego. Z taką inicjatywą wystąpiły władze podmiejskiej gminy. Temat został poruszony przy okazji debaty o tramwaju do Wilanowa, organizowanej przez Stowarzyszenie Transport Publiczny. ? Dlaczego jesteśmy zainteresowani? Jesteśmy gminą uzdrowiskową i zależy nam na utrzymaniu odpowiedniego klimatu ? mówi Kazimierz Jańczuk, burmistrz Konstancina-Jeziorny.

Jak podkreślają władze, w gminie w zasadzie został wygaszony przemysł. ? To powoduje, że liczba miejsc pracy w mieście i gminie wyraźnie zmalała i większość mieszkańców musi jechać do Warszawy ? mówi burmistrz. Obecnie cała komunikacja odbywa się praktycznie jedną drogą ? wojewódzką nr 724, którą prowadzony jest też ruch tranzytowy z kierunku Góry Kalwarii czy Piaseczna. ? Nie ma teraz innej alternatywy. Nie chcemy takiej liczby samochodów mieć ? wskazuje Jańczuk. Władze zakładają, że po wybudowaniu ewentualnej linii tramwajowej znaczna część samochodów pozostałaby w garażach. Burmistrz liczy także na budowę ulicy Nowokabackiej, która ułatwiłaby dojazd do Ursynowa.

Tramwaj nierealny?

Władze Konstancina-Jeziorny zdają sobie sprawę, że realizacja projektu jest odległa. ? Nie rezygnujemy i będziemy trzymać rękę na pulsie. Nie chcemy wypaść z tej perspektywy możliwości realizacji rasy ? mówi Kazimierz Jańczuk. Dodaje, że za wcześnie jest mówić o dofinansowaniu, ale gmina przed tym nie wzbrania się.

W praktyce realizacja takiego przedsięwzięcia mogłaby być trudna z uwagi na brak związku komunikacyjnego dla aglomeracji. ? Rozbudowa systemu w podstawie infrastrukturalnej, bez której nie będzie on dobrze funkcjonować, też wymaga współpracy. Wiemy od strony praktycznej, że bardzo trudo jest zrealizować takie przedsięwzięcie w sytuacji, gdy nie ma wspólnego podmiotu, który taką inwestycję mógłby od samego początku planować, realizować, a następnie organizować transport ? wskazuje Bogusław Kowalski, ekspert ZDG TOR.

Przedstawiciele władz Warszawy przyznają, że na razie nie ma co marzyć o tramwaju podmiejskim. ? Oczywiście tramwaju do Konstancina nie powinno zabraknąć w analizach, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że jest więcej rzeczy do zrealizowania tu i teraz. Jakakolwiek szansa, żeby tramwaj kiedykolwiek gminę Konstancin obsłużył, jest wtedy, kiedy po prostu Warszawa się w tamtym kierunku rozbuduje. Dotychczasowe analizy przygotowano w oparciu o czynniki ekonomiczne. Mając tak długą przerwę w zabudowie nie ma co liczyć na ciągnięcie tramwaju do Konstancina ? wskazuje WIesław Witek, dyrektor ZTM w Warszawie.

? Tramwaj jest czynnikiem miastotwórczym. Z jednej strony puszczanie tramwaju w pole to jest generowanie dużego kosztu na chwilę obecnej. Ale z drugiej strony ?przerwa? w zabudowie przy sprzyjającej infrastrukturze zostanie szybko wykorzystana ? oponuje Jacek Poniewierski, prezes Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej.

Potencjał w kolei

Dawniej istniał pomysł wykorzystania bocznicy kolejowej, przebiegającej przez teren gminy, z elektrociepłowni Siekierki do Piaseczna. ? Konstancin-Jeziorna już dziś może korzystać z komunikacji szynowej. Był projekt nazwany roboczo Metro 2, który można zrealizować. Linia obsługiwałaby także Józefosław i północną część Piaseczna. Warto o tym rozmawiać ? przypomina Poniewierski.

? Ten projekt może żyć równoległym życiem, ale zasadne jest pytanie, na ile jest realny. Koleją można pojechać w dwóch kierunkach ? do Siekierek, ale trzeba byłoby przebudować tory z uwagi na łuki. Jeżeli pojedziemy do Piaseczna, to nasz mieszkaniec musi przesiąść się tam w kierunku do Warszawy. To jest alternatywa, ale nie jesteśmy nią zachwyceni ? mówi Kazimierz Jańczuk. Jak jednak wskazuje Leszek Ruta, szef Stowarzyszenia Transport Publiczny i ekspert ZDG TOR, bocznicą można byłoby dojechać aż do Okęcia.

Dyrektor ZTM-u przekonuje, że wykorzystanie linii towarowej jest bardziej realne niż budowa tramwaju. ? Wydaje mi się, że Konstancin mimo wszystko może się zastanowić nad wykorzystaniem toru bocznicowego PGNIG, którym dostarczane jest paliwo. Został nie tak dawno zmodernizowany. Gdy patrzy się na Mirków i gęsto zabudowane rejony w Piasecznie, bezpośrednie połączenie z linią radomską, która ma być modernizowana, z Piasecznem włącznie, to bardzo możliwe, że trakcją spalinową taką obsługę można byłoby wykonać ? wskazuje Wiesław Witek.

Kto mógłby obsługiwać takie połączenie? ? Mamy swojego własnego przewoźnika i można się nad tym tematem zastanawiać ? mówi Witek.

Na razie autobusy

W tej chwili warszawski ZTM poszukuje firm, które od 17 marca br. do końca lutego 2015 r. będą świadczyć usługi na lokalnych liniach w okolicach Konstancina-Jeziorny (z możliwością przedłużenia umowy o dwa miesiące). Nowością jest linia L21 z Klarysewa do Góry Kalwarii. Termin składania ofert mija 25 lutego br.

Zamówienie obejmuje wykonanie 808 900 wozokilometrów (+5%/-20%) i cztery linie (L14, L15, L15 i L21). ZTM wymaga autobusów z 2007 r. lub późniejszych ? na linie L14, L15 i L16 z możliwością przewozu co najmniej 16 pasażerów (w tym 15 na miejscach siedzących), a dla linii L21 z możliwością przewozu co najmniej 40 pasażerów (w tym 18 na miejscach siedzących) z niską bądź częściowo obniżoną podłoga. W autobusach ważne będą bilety ZTM od dobowego wzwyż oraz emitowane przez wykonawcę bilety jednorazowe i miesięczne.

Przebieg linii (dwukierunkowo):
L14 Gassy ? Czernidła ? Łęg ? Opacz ? Ciszyca ? Opacz ? Habdzin ? Konstancin-Jeziorna: al. Wojska Polskiego ? Warszawska ? Mirkowska ? Bielawska ? Lipowska ? Bielawa (15-16 km, 14 kursów DP, 8 kursów DŚ)
L15 Klarysew ? Warszawska ? Wilanowska ? Mickiewicza ? Literatów ? Parcela ? Cieciszew ? Łyczyn ? Słomczyn ? Kawęczynek ? Borowina ? Warecka ? Piłsudskiego ? Warszawska ? Klarysew (20-21 km, 8 kursów DP, 4 DŚ)
L16 Klarysew ? Warszawska ? Nowopiaseczyńska ? Pułaskiego ? Kołobrzeksa ? Głowackiego ? Śniadeckich ? Pułaskiego ? Chylicka ? Gościniec ? Czarnów (10-11 km, 14 kursów DP i 8 kursów DŚ)
L21 Klarysew ? Warszawska ? Wilanowska ? Mickiewicza ? Literatów ? Cieciszew ? Dębówka ? Podłęcze ? Wólka Dworska ? Moczydłów ? Rynek, Góra Kalwaria (21-22 km, 6 kursów DP, 4 kursy DŚ)"

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/jak-skomunikowac-konstancin-z-warszawa-1541.html
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 13:02:46

Artek_Bartek
Kolega mi podesłał tweet'a ZTM z godz. 6:18 o treści "Burmistrz Konstancina: jesteśmy żywo zainteresowani budową linii tramwajowej do Konstancina"...
Szczęśliwie i do Jeziorny wszak ona po drodze...
Jednak wedle mej pamięci planu rozbudowy linii tramwajowych do 2040 dadzą naszym władzom szanse na jeszcze wiele kampanii wyborczych ;)
To było 2014 rok styczeń, a więc rozpoczeła się kampania samorządowa Burmistrza pana Janczuka.spinning smiley sticking its tongue out
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 15:56:03
To źle, że wyraził zainteresowanie taka możliwością? Jakby przemilczał byłoby też źle, a nawet gorzej.

I co ma piernik do wiatraka, czyli co ma kampania burmistrza Kcina do linii tramwajowej, którą zamierza w Warszawie wybudować Warszawa?

Jak na razie planów nie ma i pewnie nie będzie by przedłużyć od Świątyni Opatrzności do Kcina, bo nie ma zdaje się jak - po drodze powstały liczne osiedla, chyba że tunelem tongue sticking out smiley, a może latający tramwaj.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 16:35:01
No ale Maniu, mam nadzieję, że jak co wybory Burmistrz przejedzie się pociągiem po torach PGNiG Termika i będzie informował, że to połączenie kolejowe jest na wyciągnięcie ręki? To taka tradycja. Nie mylić z ekstradycją spinning smiley sticking its tongue out
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 16:37:57
Taki przejazd to uroczysta inuguracja kampanii wyborczej.
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 17:47:42
już miał być przejazd - tym razem wybierał się Nasz (Wasz) przedstawiciel PiS w powiecie - jest w którymś wątku. Podobno były nawet rozmowy na wysokim szczeblu
Re: Tramwaj do Wilanowa receptą na problemy KJ?
01 gru 2017 - 18:29:44
o! znalazłam:

SergiuszMuszynski
Re: Czego powiatowi samorzadowcy nie zrobili dla K-J i co powinni zrobić
01 lip 2016 - 14:17:08


W dniu dzisiejszym (tj. 01.07) na zaproszenie spółki PKP PLK S.A. uczestniczyłem w zamkniętym spotkaniu na temat inwestycji kolejowych w aglomeracji warszawskiej, które odbyło się w siedzibie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. w Warszawie.

Jednym z głównych tematów spotkania była koncepcja utworzenia pasażerskiego połączenia kolejowego z Warszawy do Konstancina-Jeziorny z wykorzystaniem toru bocznicowego nr 937. W spotkaniu, oprócz gospodarzy z PKP PLK S.A., uczestniczyli także przedstawiciele właściciela bocznicy, czyli PGNiG Termika S.A.

Na spotkaniu zarówno przedstawiciele PKP PLK S.A., jak i PGNiG Termika S.A. stwierdzili, że utworzenie takiego połączenia pasażerskiego jest możliwe! Obie spółki wyraziły wolę współpracy w tym zakresie. Zdaniem przedstawicieli PKP PLK S.A. inwestycje konieczne dla uruchomienia połączenia pasażerskiego do Konstancina-Jeziorny nie byłyby skomplikowane. Aby połączenie mogło zacząć funkcjonować do 2020 r. konieczne jest względnie szybkie wykonanie wstępnego studium wykonalności, które szacunkowo kosztowałoby kilkadziesiąt tysięcy złotych.
itd
kto ciekawy niech sobie przeczyta w wątku: [www.konstancin.com]
_______________________________________
podkreślenia autora
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 53
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017