Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Centrum handlowe w Bielawie
10 mar 2016 - 08:44:42
Dokładnie. Moje pierwsze obawy to jest to niby planowane, kolejne skrzyżowanie (zapewne z sygnalizacją świetlną) obok Piotra i Pawła i obecnego przejścia dla pieszych. Jeżeli w ogóle powstanie to zapewne bez synchronizacji jak te 3szt, które mamy dalej i będzie start&stop, zero płynności ruchu i "nad priorytet" dla Borowej.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
10 mar 2016 - 09:14:41
Ona już jest gotowa do przedłużenia od niedawna, ułożona i idealnie prosto kończy się w wyrazie napiętego oczekiwania smiling smiley



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
11 mar 2016 - 10:25:37
Przedłużenie uliczki z centrum handlowego do McDonalda całkowicie zakorkuje rondo przy PSE. Ono w tej chwili jest na granicy przepustowości jeżeli chodzi o ruch poprzeczny do Warszawskiej. Bez nowego skrzyżowania komunikacja z centrum handlowym będzie tragiczna. Na nowej krzyżówce skorzysta Piotr i Paweł.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
11 mar 2016 - 20:12:59
1.Jeśli chodzi o komunikację, to Burmistrz nie zgodził się na skrzyżowanie z lewoskrętem

2. Samo centrum na razie nie będzie duże, ale to nie koniec, bo ma powstać cd. - kino z czterema salami i oraz 12 kortów tenisowych
Re: Centrum handlowe w Bielawie
19 mar 2016 - 18:28:04
Oby się udało, pożyjemy zobaczymy a władze gminne i powiatowe powinny trzymać cały czas rękę na pulsie:

"Sprzeciw władz poskutkował"
http://www.konstancinjeziorna.pl/aktualnosci/wydarzenia/2016-marzec/sprzeciw-wladz-poskutkowal#cnt

I oby inwestor nie zapukał teraz do zarządcy drogi 724 w Warszawie czyli do ZDMu i tam nie dostał zgody na skrzyżowanie 200m wcześniej...
Re: Centrum handlowe w Bielawie
19 mar 2016 - 20:01:27
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to nie będzie możliwości skrętu od strony Warszawy do nowego centrum handlowego, ani wyjazdu z niego w stronę Konstancina. To jest absurd. Jeżeli CH i tak ma powstać, a gmina nie ma możliwości ani zamiaru przeszkadzać w tym, to należy skierować inwestora na takie rozwiązanie, które dla mieszkańców będzie najkorzystniejsze. Samo blokowanie budowy nowego skrzyżowania nie rozwiązuje problemu. PSE, osiedle Konstancja i restauracja McDonald wykorzystują w pełni przepustowość ronda (zapomniałem o klientach Simply i Biedronki z Konstancina, którzy aby dojechać lub wrócić z zakupów muszą na tym rondzie zawrócić). Skierowanie tam dodatkowego ruchu może bardziej zablokować Warszawską niż budowa drugiego skrzyżowania z długimi pasami do skrętów i zsynchronizowanymi światłami.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
19 mar 2016 - 21:37:09
Ale czy gmina wie przeciwko czemu protestuje? Bo centrum handlowe na pewno nie będzie się nazywało "Qucik" smiling smiley
Re: Centrum handlowe w Bielawie
19 mar 2016 - 21:52:10
A jakie znaczenie ma nazwa?
Re: Centrum handlowe w Bielawie
19 mar 2016 - 23:52:14

Hammer
Ale czy gmina wie przeciwko czemu protestuje? Bo centrum handlowe na pewno nie będzie się nazywało "Qucik" smiling smiley

O jejku, urzędnik się przejęzyczył, czy raczej przeliterował. Miało być Quick

choć fonetycznie w przybliżeniu "Kłicik" brzmi sympatyczniej
Re: Centrum handlowe w Bielawie
20 mar 2016 - 13:57:54

daramis
Samo blokowanie budowy nowego skrzyżowania nie rozwiązuje problemu. PSE, osiedle Konstancja i restauracja McDonald wykorzystują w pełni przepustowość ronda (zapomniałem o klientach Simply i Biedronki z Konstancina, którzy aby dojechać lub wrócić z zakupów muszą na tym rondzie zawrócić). Skierowanie tam dodatkowego ruchu może bardziej zablokować Warszawską niż budowa drugiego skrzyżowania z długimi pasami do skrętów i zsynchronizowanymi światłami.

Zgadzam się z podkreślonym fragmentem. Nie zgadzam się pogrubionym fragmentem.

Mamy 3 sygnalizacje świetlne na ul. Warszawskiej. Wokół nie muszą być z niczym zsynchronizowane. Mimo to przejechanie w szczycie lub nawet poza tych trzech skrzyżowań przy prędkości dozwolonej nie jest możliwe. Sygnalizacja z Borową ma zdecydowanie za krótki cykl w ciągu warszawskiej, podobnie pozostałe dwie sygnalizacje. Także mamy niby ultra prostą sytuację, która już jest skomplikowana, jak widać. Dodanie kolejnych dwóch sygnalizacji spowoduje tylko nawarstwienie się problemu i przejechanie odcinka od Powsina do Jeziorny może zając i 30 minut w szczycie i sporym korku komunikacyjnym.

Przypominam, że jeżeli zostanie kiedyś zrealizowana budowa ścieżki rowerowej łączącej Powsin z Bielawą to dojdą dodatkowe dwie sygnalizacje świetlne. Jedna przy stacji paliw Shell a druga przy wyjeździe w Powsina Przyczółkową i łączeniu się z Drewny. Kolejna sygnalizacja, która niedługo będzie mieć dużo dłuższy cykl to ta przy Nowokabackiej. Połączenie ma powstać do połowy 2017.
Doprowadzi to do sytuacji gdzie sygnalizacji będzie tyle co na ul Puławskiej. A jak się nią jeździ a raczej stoi wszyscy wiemy. Tam nie ma żadnej synchronizacji. Mówi się o niej od lat a sytuacja jest beznadziejna. Bus pas, który miał tam być i mówiło się o tym od 3-5 lat właśnie został wyrzucony do kosza. Miasta nie wspierają komunikacji publicznej więc mają dziesiątki tysięcy samochodów na ulicach, w których podróżuje jedna osoba.

Auchan chciało rozbudowy centrum? Ok, zbudowało wiadukty. Centrum handlowe w Wilanowie przy Przyczółkowej ma wybudować tunel do wyjazdu pod ulicą. Podoba mi się też decyzja o zaślepieniu skrzyżowaniu ul. Pałacowej z Przyczółkową i zrobieniu zawrotek. Inaczej ruch z nowych osiedli domków, segmentów itp. by zablokował to skrzyżowanie.
Miasta nie mogą sobie pozwolić na "robienie dobrze" prywatnym inicjatywom i biznesom, które niosą dla mieszkańców korki i utrudnienia w przemieszczaniu się.

Warszawska/ DW 724 jest drogą tranzytową oraz zbiorczą i będzie nią do czasu wybudowania obwodnicy naszego miasta (na co się nie zanosi).
Zresztą z tego co obserwuję u nas ruch tranzytowy nie jest najbardziej dokuczliwy i intensywny, to ruch aglomeracyjny dominuje. Jesteśmy skrótem dla Józefosławia, Piaseczna, Julianowa, Żabieńca, Chojnowa, Zalesia, Baniochy itp. itd. bo przejechanie Puławskiej od rogatek Piaseczna do Poleczki zajmuje 1,5h.

Absolutnie jestem zdziwiony czemu Piaseczno, powiat i wszyscy święci nie apelują o rozbudowę DK 79 od ul. Energetycznej do planowanej obwodnicy Góry Kalwarii, to jest zmora całego powiatu i tej okolicy. Obecnie GDDKiA nie ma żadnych planów rozbudowy, nie dzieje się w tej sprawie nic. Uwaga została skupiona na S7 od węzła S2 Lotnisko do Grójca. Słusznie ale to nie rozwiąże kwestii, o których dyskutujemy.

Uważam, że nie możemy sobie pozwolić na to by ruch zbiorczy z ulic poprzecznych zablokował nas na amen. A kolejni inwestorzy, osiedla i inwestycje będą z każdym rokiem zwiększać presję na skrzyżowania i kwestię tego by to ich inwestycje miały łatwe i szybkie włączanie się do ruchu. Szczególnie, że obwodnica (S2/ POW) spowoduje bardzo duże zainteresowanie całą okolicą między Wilanowem a naszą gminą. Bez konsekwentnej, bezkompromisowej i twardej polityki staniemy się kolejną, zakorkowaną podwarszawską miejscowością z beznadziejną komunikacją i dojazdem.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
20 mar 2016 - 23:19:38

Mixiorek

Uważam, że nie możemy sobie pozwolić na to by ruch zbiorczy z ulic poprzecznych zablokował nas na amen. A kolejni inwestorzy, osiedla i inwestycje będą z każdym rokiem zwiększać presję na skrzyżowania i kwestię tego by to ich inwestycje miały łatwe i szybkie włączanie się do ruchu. Szczególnie, że obwodnica (S2/ POW) spowoduje bardzo duże zainteresowanie całą okolicą między Wilanowem a naszą gminą. Bez konsekwentnej, bezkompromisowej i twardej polityki staniemy się kolejną, zakorkowaną podwarszawską miejscowością z beznadziejną komunikacją i dojazdem.

Alternatywą dla nowych skrzyżowań jest budowa drogi zbiorczej od ronda w Bielawie do Powsina (skoro tam i tak mają być światła). Rozwiązanie byłoby lepsze, ale jest według mnie prawie nierealne. Gmina raczej nie zablokuje zabudowy kolejnych działek w okolicy, tak jak nie wybuduje nowego dojazdu do Warszawy. Modyfikacje Warszawskiej to jedyna możliwość, a kolejne skrzyżowanie na tym odcinku nieuniknione. Należy starać się aby było tylko jedno i mogło obsłużyć nie tylko istniejące, ale i przyszłe inwestycje.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
21 mar 2016 - 08:28:58

daramis
Alternatywą dla nowych skrzyżowań jest budowa drogi zbiorczej od ronda w Bielawie do Powsina (skoro tam i tak mają być światła). Rozwiązanie byłoby lepsze, ale jest według mnie prawie nierealne.

Ale jakiej drogi zbiorczej, gdzie?



Gmina raczej nie zablokuje zabudowy kolejnych działek w okolicy, tak jak nie wybuduje nowego dojazdu do Warszawy.

Gmina może to tylko regulować planem zagospodarowania. Natomiast władze samorządowe na różnym szczeblu mogą skutecznie sprawdzać inwestycje typu galerie handlowe, usługi itp. Tak jak robione jest to z galerią kabaty i Tesco jako inwestor nie może jej wybudować od lat 4. Podobnie władze samorządowe powinny nie dopuścić do budowy kolejnych nowych skrzyżowań na drodze z Bielawy do Wilanowa. Nie jest to w interesie mieszkańców a jest w interesie inwestorów.



Modyfikacje Warszawskiej to jedyna możliwość, a kolejne skrzyżowanie na tym odcinku nieuniknione. Należy starać się aby było tylko jedno i mogło obsłużyć nie tylko istniejące, ale i przyszłe inwestycje.

A ja bym zaczął od naprawy tego co jest czyli zrobił w końcu synchronizację 3 sygnalizacji Bielawa-Borowa-Mirkowska. Musi być możliwość sprawnego wyprowadzenia ruchu na drodze, której kategoria jest najwyższa i ruch jest największy. Niech inwestor zamiast wydawać kasę na nowe skrzyżowania zostanie przez władze samorządowe skłoniony do zrobienia synchronizacji i modyfikacji programów tak by po wjechaniu na rondo można było z niego zjechać a ciąg główny czyli ul. Warszawska miała ciągły i wyraźny priorytet.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
21 mar 2016 - 09:27:26
W SIWZ na Ratusz też tylko literówka się wkradła i niedobre KIO wraz z ciemnymi mocami nakazali wybrać Coprose...
Re: Centrum handlowe w Bielawie
21 mar 2016 - 16:03:49

Mixiorek

A ja bym zaczął od naprawy tego co jest czyli zrobił w końcu synchronizację 3 sygnalizacji Bielawa-Borowa-Mirkowska. Musi być możliwość sprawnego wyprowadzenia ruchu na drodze, której kategoria jest najwyższa i ruch jest największy. Niech inwestor zamiast wydawać kasę na nowe skrzyżowania zostanie przez władze samorządowe skłoniony do zrobienia synchronizacji i modyfikacji programów tak by po wjechaniu na rondo można było z niego zjechać a ciąg główny czyli ul. Warszawska miała ciągły i wyraźny priorytet.

Tylko że te działania nie wystarczą. Profil ronda przy PSE wyklucza jakąkolwiek poprawę. Do skrętu mieści się tam zgodnie z przepisami tylko dwa do czterech samochodów, do zawrócenia najwyżej dwa zgodnie z przepisami. Aby zawrócić trzeba stać przed trzema sygnalizatorami. Czyli czas zawrócenia to pełny cykl świateł. Zmiana ustawienia świateł nie zwiększy jego przepustowości w innych relacjach niż główna. Jakakolwiek inwestycja np Centrum Handlowe, która dociąży rondo, bardziej zablokuje Warszawską, niż ta sama inwestycja z odpowiednim skrzyżowaniem z odpowiednimi światłami.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-03-21 17:57 przez daramis.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
22 mar 2016 - 10:23:18
Nie wierzę, że centrum handlowe samo zadba o odpowiednie skrzyżowanie z odpowiednimi światłami. Postawi potworka i będzie doić z niego tyle ile wlezie. Co się dzieje wokół będą mieć serdecznie w... poważaniu. Jeżeli samorząd na każdym poziomie nie zadba o odpowiednie rozwiązania to będzie tylko gorzej. A mamy tutaj do czynienia z kilkoma poziomami samorządu. Nasza gmina (to tu ma być centrum handlowe), powiat (wydaje pozwolenia), województwo (zarządza DW 724), m.st. Warszawa (tam planują kolejne skrzyżowanie).

Cykle świateł można ustawić naprawdę różnie. Wystarczy wiedza, doświadczenie, znajomość ruchu oraz technika. Lewo skręty na rondach można ustawić inaczej niż obecnie. Tzn. cykl łączony (zielone światło na wprost, zielone światło w lewo ) zależny od pory dnia. To spowoduje, że zmniejszy się problemu z samochodami, które łamią przepisy i wjeżdżają na skrzyżowanie gdy nie można z niego zjechać. Oczywiście ludzie zawsze mogą złamać każdy przepis i wjechać na czerwonym świetle (co na naszych rondach jest standardem) itp.

Mamy prostą sytuację z trzema sygnalizacjami, które moim zdaniem nie są dobrze ustawione. O zmianę cyklów i faz apeluję od momentu zakończenia przebudowy DW 724. Nic się od tego czasu nie zmieniło.
Re: Centrum handlowe w Bielawie
28 kwi 2016 - 10:38:07
"[...]

Nowa galeria handlowa pod Warszawą: początek budowy w tym roku

- Trzeba przyznać, że ta architektura jest całkiem na poziomie. Projektanci dobrze odczytali klimat Konstancina - chwali burmistrz miasta Kazimierz Jańczuk. Nie ma nic przeciwko lokowaniu w tym miejscu centrum handlowego, ale zaznacza, że wymaga to przemyślanych rozwiązań komunikacyjnych. - W pierwszej wersji inwestor zaproponował urządzenie na wysokości centrum handlowego dużego skrzyżowania z lewoskrętami. Powstałoby zaledwie 300 metrów od ronda przy restauracji McDonald's. To spowodowałoby duże korki na drodze nr 724, która jest dla mieszkańców Konstancina jedynym dojazdem do Warszawy. Na to nie mogło być naszej zgody - mówi burmistrz Jańczuk.

Inwestor wycofał się z tego rozwiązania. W zamian proponuje dojazd opierający się prawoskrętach z drogi nr 724, które byłyby mniej uciążliwe dla ruchu. Nowy układ komunikacyjny musi zatwierdzić Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich."

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19982516,inwestycje-galeria-z-ryneczkiem-miedzy-konstancinem-a-powsinem.html
Re: Centrum handlowe w Bielawie
18 maj 2016 - 17:44:11
Na prośbę mieszkańców osiedla Konstancja złożyłem interpelację w sprawie planowanej budowy centrum handlowego w Bielawie oraz toczonego w Starostwie postępowania administracyjnego w tej sprawie. Otrzymałem odpowiedź, po której to poprosiłem o dodatkowe wyjaśnienia, ponieważ uznałem ją za niezadowalającą. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na tenże wniosek.

Jedyna dobra wiadomość, jaka wynika z otrzymanych odpowiedzi, to zobowiązanie się przez Starostwo do przestrzegania w przyszłości przy wydawaniu inwestorom pozwoleń na budowę przepisów Statutu Uzdrowiska w związku z nowelizacją ustawy z 11 września 2015 r. Być może dzięki temu realnych kształtów nabierze walka ze szpecącymi reklamami w Uzdrowisku? Mam przynajmniej taką nadzieję.

W tej sprawie pozostaję w stałym kontakcie z radną miejską Iwoną Wiercińską, która także kierowała pisma do Starostwa.

Podaję link do odpowiedzi na wniosek o dodatkowe wyjaśnienia do interpelacji: http://sergiuszmuszynski.pl/smuszynski-odpowiedz-na-dodatkowe-wyjasneinia-ws-centrum-handlowego-bielawie.blog

Pod tym linkiem można znaleźć także bezpośredni link do treści interpelacji oraz do pierwszej odpowiedzi Starostwa na interpelację.



Pozdrawiam,
Sergiusz Muszyński
Radny Powiatu Piaseczyńskiego z okręgu Konstancin-Jeziorna
Re: Centrum handlowe w Bielawie
27 cze 2016 - 12:27:18
Procedura trwa. Warto by Radni, urzędnicy, władze nasze gminy i starostwa mocno patrzyły na ręce inwestorowi. Chociażby tak jak jest to robione przez Ursynów i mieszkańców w przypadku inwestycji tesco na Kabatach oraz w przypadku galerii w Wilanowie. Potworków oraz blokowania gminy oraz rozjeżdżania dróg nam nie trzeba:

http://bip.konstancinjeziorna.pl/index.php?mnu=61&id=7544
Re: Centrum handlowe w Bielawie
27 wrz 2016 - 22:09:38
C.d. starań inwestora o budowę centrum handlowego. Ocena oddziaływania na środowisko to ważny dokument i moim zdaniem gmina, powiat oraz mieszkańcy mogą tutaj mocno bronić natury oraz swojego zdrowia:
http://bip.konstancinjeziorna.pl/index.php?app=docs&action=get&iid=54166
Re: Centrum handlowe w Bielawie
28 wrz 2016 - 11:51:27
Centrum handlowo-rozrywkowe może być przyczyną korków i kłopotów z dojazdem do pracy, a to ze względu na lokalizację wjazdów i wyjazdów. O "naturze" w miejscu, gdzie ma być budowane, nic mi nie wiadomo (bezdrzewny nieużytek między drogą wojewódzką a płotem osiedla strzeżonego, zasypany gruzem, zarośniętym łobodą i pokrzywami).

Jeśli chodzi o zdrowie mieszkańców, to skoro od 8 lat nie sposób się doprosić o wiarygodne wyniki długookresowego oddziaływania wytwórni mas w Jeziornie, mimo, że środki w budżecie gminy były zagwarantowane w ubiegłym roku i w tym tak samo - sądzi Pan, że mieszkańcy (poza osiedlem Konstancja, które traci prestiż i komfort) będą nagle zainteresowani angażowaniem się w walkę przeciwko kolejnemu centrum handlowemu? Mieszkańcy już od kilku lat nie wierzą, że takie akcje mogą przynieść jakikolwiek skutek. Proszę się zapoznać choćby z historią działań RDOŚ, WZMiUW, ChPK i policji dotyczących odcięcia dopływu wód opadowych do rezerwatu Łęgi Oborskie. Cała korespondencja i wnioski urzędów nadaje się na serial Barei. Bezużyteczne instytucje, których jedynym celem działania jest zapewnienie środków na dalsze utrzymanie urzędników i funkcjonariuszy.

Skoro Pan widzi nadal sens takich wystąpień, proszę się skontaktować z mieszkańcami Konstancji i wystąpić razem z nimi. Mogę podać namiary.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-09-28 11:52 przez Tomasz Zymer.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 25
Najwięcej uzytkowników: 20 19 sty 2013
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017