Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
17 pa 2017 - 20:35:25

Mixiorek
...
Gdyby ktoś zastanawiał się czemu korek od strony Powsina do Bielawy zaczynał się już na łuku za stacją paliw Shell a Bielawska stała od Mirkowskiej do Warszawskiej to informuję, że Mirkowska została zamknięta od Bielawskiej, a właściwie od zespołu szkół. Ponoć miało być od jutra, ...
Za to od Wojska Polskiego można dojechać aż do parkingu przed dawnymi Zakładami Papierniczymi .
Co ciekawe, kilku kierowców ( jak te barany , bez obrazy tych ostatnich ) zamiast jechać prosto , skręciło na parking kościelny i dalej przez park na osiedle .
Ciekawi mnie , kiedy parking i ciąg jezdno-pieszy przy kościele i przedszkolu zostanie ponownie zamknięty ?/
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
17 pa 2017 - 23:56:19

and
Co ciekawe, kilku kierowców ( jak te barany , bez obrazy tych ostatnich ) zamiast jechać prosto , skręciło na parking kościelny i dalej przez park na osiedle .

A dlaczego mają tamtędy nie jeździć skoro to formalnie jest ulica Jaworskiego, na której nie ma zakazu ruchu od strony Wojska Polskiego (jedyną przeszkodą były bariery, które zdemontowano), a poruszanie się pojazdami po parkingu zabronione nie jest?



W cytowanym wcześniej już w tym wątku artykule: [piasecznonews.pl] jest ciekawa informacja:
W robotach drogowych nie powinna przeszkadzać już wykonywana przez gminę budowa kanalizacji sanitarnej wzdłuż ulicy. Jak wyjaśnia Andrzej Trębicki, kierownik Wydziału Inwestycji i Remontów w magistracie, wykopy punktowo będą prowadzone poza pasem drogi.

Można przyjmować zakłady po jakim czasie w rejonie tych "punktowych wykopów" (o głębokości około 3,5-4 do 5 metrów) nowa nawierzchnia zacznie pękać i/lub zapadać się.
Nie wiem co kierownik miał na myśli używając pojęcia "pas drogi". Słyszałem o drodze, o pasie drogowym, o jezdni, o pasie ruchu, ale o "pasie drogi" od profesjonalisty w zakresie inwestycji jeszcze nie.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
18 pa 2017 - 15:45:29
Bo to chyba nie specjalista od inwestycji drogowych? ;-)
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 19:01:32

czaknoris

and
Co ciekawe, kilku kierowców ( jak te barany , bez obrazy tych ostatnich ) zamiast jechać prosto , skręciło na parking kościelny i dalej przez park na osiedle .

A dlaczego mają tamtędy nie jeździć skoro to formalnie jest ulica Jaworskiego, na której nie ma zakazu ruchu od strony Wojska Polskiego (jedyną przeszkodą były bariery, które zdemontowano), a poruszanie się pojazdami po parkingu zabronione nie jest?
.

Czy aby na pewno nie ma tam zakazu ruchu , wjazdu itp ? Może ja sie nie znam na znakach ale skoro już wcześniej napisano


Artek_Bartek
Jadaqc od przedszkola by wyjechac prz kosciele nikt nie zaslonil znaku "zakaz wjazdu - nie dotyczy rowerow"...a sznury samochodow ciągną...

i dalej ten znak nie został odwołany



to raczej żaden pojazd nie powinien się tam poruszać . Co ciekawe , od razu mówie że sie nie znam przepisy sie zmieniają co chwila , ale podobno ten znak zakazuje ruchu w obydwu kierunkach , czyż nie ?

Ale żeby było ciekawie to na wjeździe/wyjeździe od Wojska Polskiego na parking kościelny, zaraz przy podniesionym szlabanie ktoś , kiedyś , dawno temu też postawił taki znak



Jak widać na tym przykładzie , w nowych przepisach ktoś ustanowił wyższość szlabanu nad znakami drogowymi
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 21:07:57
Mirkowska jest już przejezdna na całej długości. Miejscami leży już ostatnia warstwa asfaltu. Zakaz ruchu jeszcze obowiązuje ale niedługo remont się skończy i wszyscy zapomną o utrudnieniach.
Niestety to co dostaniemy po remoncie to wielki skandal i całe pasmo absurdów i mam tu na myśli sposób w jaki rozwiązano ruch rowerowy na tej ulicy. Rowerzystów wyrzuca się z jezdni dając im w zamian ciąg pieszo-rowerowy, który w rzeczywistości od chodnika różni się tylko kolorem kostki. Rowerzysta to nie pieszy i jeśli wyrzucamy go z jezdni należy zapewnić mu odpowiednią infrastrukturę. A co dostaje rowerzysta?
-Wspólną przestrzeń z pieszymi co jest niewygodnie i niebezpieczne dla jednych i drugich.
-Nawierzchnię z kostki, gdy w Warszawie zrywa się kostkę kładąc w to miejsce asfalt.
-Brak ciągłości nawierzchni na wjazdach.
-Ciąg pieszo-rowerowy zaczyna i kończy się w zupełnie przypadkowym miejscu i nie ma możliwości wjechania na niego.
Absurdy można wymieniać jeszcze długo. Jednym z większych jest fakt, że jadąc ciągiem pieszo-rowerowym nie ma możliwości dojechania do stacji veturilo, w ogóle nie ma możliwości skrętu w ul.Jaworskiego przy tej stacji. A rozwiązanie jest banalnie proste.
Nie wiem czy to jest brak wiedzy ze strony zarządcy drogi czy świadome działanie na złość rowerzystom. Efektem tak przeprowadzonego remontu będzie to, że duża część rowerzystów dalej będzie jeździć po ulicy.
Ta ulica przypomina drogi budowane w Warszawie w latach 90tych. Od tego czasu w Warszawie nauczono się jak budować drogi dla rowerów i obecnie wydawane są duże pieniądze na remonty dróg wybudowanych kilkanaście lat temu. Ile jeszcze naszych pieniędzy zostanie wyrzuconych w błoto zanim zarządca drogi zrozumie jak powinna wyglądać współczesna infrastruktura rowerowa.

Jedyny plus tej inwestycji to to, że nawierzchnia zatok przystankowych jest wykonana z kamienia naturalnego. Co przy odpowiedniej podbudowie może długo wytrzymać. Poza tym taki kamień dobrze współgra z historyczną zabudową Mirkowa, czego nie można powiedzieć o kostce betonowej.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 21:19:01

and
Czy aby na pewno nie ma tam zakazu ruchu , wjazdu itp ? Może ja sie nie znam na znakach ale skoro już wcześniej napisano

Na wprost głównego wejścia do kościoła jest wjazd prowadzący na teren kościoła i na parking przy kościele. Przy tym wjeździe nie ma zakazu, zatem dalej można legalnie wjechać na "starą Jaworskiego" przy kościele od strony Wojska Polskiego.



and

Artek_Bartek
Jadaqc od przedszkola by wyjechac prz kosciele nikt nie zaslonil znaku "zakaz wjazdu - nie dotyczy rowerow"...a sznury samochodow ciągną...

i dalej ten znak nie został odwołany



to raczej żaden pojazd nie powinien się tam poruszać . Co ciekawe , od razu mówie że sie nie znam przepisy sie zmieniają co chwila , ale podobno ten znak zakazuje ruchu w obydwu kierunkach , czyż nie ?

Czyli najpierw należy pokonać całą drogę pieszo i rozejrzeć się czy po przeciwnej stronie nie ma zakazu? Ciekawa koncepcja.



and
Ale żeby było ciekawie to na wjeździe/wyjeździe od Wojska Polskiego na parking kościelny, zaraz przy podniesionym szlabanie ktoś , kiedyś , dawno temu też postawił taki znak



Jak widać na tym przykładzie , w nowych przepisach ktoś ustanowił wyższość szlabanu nad znakami drogowymi

Ten znak przewidziano do usunięcia w docelowej organizacji ruchu, którą ma wprowadzić wykonawca przebudowy Mirkowskiej.
Co do wyższości "szlabanu", to nie wypowiem się, bo generalnie w przepisach (starych i nowych) było i jest o zaporach i rogatkach.



and
Prawdopodobnie dlatego zdemontowano znak " Strefa zamieszkania " smiling smiley

Jak już zrobiłeś taki fotograficzny obchód osiedla, na którym zdaje się mieszkasz, to może znalazłeś też zaginiony znak D-40, który rzekomo zdemontowali?
Kiedy jakiś czas temu byłem tam po raz ostatni to miał się całkiem dobrze. Kilka lat temu prawdopodobnie stał w innym miejscu, ale dalej obowiązuje na części osiedla.
Skoro sami mieszkańcy nie zauważają znaków jakie u siebie mają, to może m.in. dlatego parkują gdzie popadnie i były problemy z przejazdem po wąskich uliczkach?

Dalej uważam, że od strony Wojska Polskiego można legalnie wjechać na tę "parkową alejkę" (która formalnie jest ulicą Jaworskiego) przez kościelny parking i wątpię, żeby ktokolwiek zdecydował się karać za takie zachowanie kierującego, bo w sądzie najpewniej skończy się uniewinnieniem.
Co do zakazów to oczywiście powinny zostać przynajmniej zasłonięte na czas przebudowy jeżeli umożliwiono przejazd, ale to jest zadanie Wykonawcy i Inwestora. Prawdopodobnie ten wyjazd nie był uwzględniony w czasowej organizacji ruchu, tak jak i organizacja robót miała być inna.

Robienie afery o to, że "obcy" korzystają z "nielegalnego" objazdu przez osiedle w sytuacji, w której oznakowanie umożliwiało taki przejazd, przynajmniej z jednej strony, jest co najmniej dyskusyjne.
Największe żniwo dla policji lub straży miejskiej byłoby i tak z egzekwowania zasad parkowania w związku ze znakiem D-40 wśród mieszkańców tego osiedla (tak jak i na Grapie, w Jeziornie i w na wielu innych osiedlach w Polsce) i miałoby to największy sens w kontekście zagrożenia pożarowego.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-10-22 21:42 przez czaknoris.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 21:36:08

RaV
Rowerzystów wyrzuca się z jezdni dając im w zamian ciąg pieszo-rowerowy, który w rzeczywistości od chodnika różni się tylko kolorem kostki. Rowerzysta to nie pieszy i jeśli wyrzucamy go z jezdni należy zapewnić mu odpowiednią infrastrukturę. A co dostaje rowerzysta?

Wrażenia z rozjeżdżania pasażerów oczekujących lub wysiadających z autobusu będą bezcenne dla obu stron...



RaV
Efektem tak przeprowadzonego remontu będzie to, że duża część rowerzystów dalej będzie jeździć po ulicy.

To będzie taki standard wzdłuż całej Mirkowskiej, bo dokładnie tak się dzieje na odcinku pomiędzy Bielawską a Warszawską.



RaV
Jedyny plus tej inwestycji to to, że nawierzchnia zatok przystankowych jest wykonana z kamienia naturalnego. Co przy odpowiedniej podbudowie może długo wytrzymać.

Wykonanie podbudowy zatok niewiele miało wspólnego z projektem z przetargu i specyfikacją techniczną.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 21:52:53

czaknoris
Wrażenia z rozjeżdżania pasażerów oczekujących lub wysiadających z autobusu będą bezcenne dla obu stron...
Mam to przećwiczone wielokrotnie na przystanku Borowa 02 może już starczy tych wrażeń.

czaknoris
To będzie taki standard wzdłuż całej Mirkowskiej, bo dokładnie tak się dzieje na odcinku pomiędzy Bielawską a Warszawską.
Rzeczywiście ten odcinek zadziwia mnie zastosowaną tam organizacją ruchu.

czaknoris
Wykonanie podbudowy zatok niewiele miało wspólnego z projektem z przetargu i specyfikacją techniczną.
Czyli mogę się spodziewać, że na wiosnę zatoki będą nadawać się tylko do remontu?
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 22:10:06

RaV
Czyli mogę się spodziewać, że na wiosnę zatoki będą nadawać się tylko do remontu?

Nie tak szybko, ale z czasem nawierzchnia może się odkształcać.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
22 pa 2017 - 22:17:59

czaknoris

Nie tak szybko, ale z czasem nawierzchnia może się odkształcać.

Oby wytrzymała jak najdłużej, przy całej tej tandecie z kostki betonowej te zatoki wyglądają naprawdę dobrze.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
23 pa 2017 - 16:01:14

Cz
Wykonanie podbudowy zatok niewiele miało wspólnego z projektem z przetargu i specyfikacją techniczną.
Rozumiem, ze nie na plus? Bo mam wrazenie, ze wykonawca raczej do rzetelnych nalezy....
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
23 pa 2017 - 21:02:23

czaknoris

and
Czy aby na pewno nie ma tam zakazu ruchu , wjazdu itp ? Może ja sie nie znam na znakach ale skoro już wcześniej napisano

Na wprost głównego wejścia do kościoła jest wjazd prowadzący na teren kościoła i na parking przy kościele. Przy tym wjeździe nie ma zakazu, zatem dalej można legalnie wjechać na "starą Jaworskiego" przy kościele od strony Wojska Polskiego.

Owszem , przy tym wjeździe / wyjeździe nie ma żadnego znaku , ale obecnie poruszanie się tamtędy grozi uszkodzeniem pojazdu .Pozwolę sobie przypomnieć, że parking był wcześniej ogrodzony słupkami/barierkami , które uniemożliwiały wjazd na parking z innej strony niż wspomniany wjazd naprzeciwko bramy




czaknoris
Czyli najpierw należy pokonać całą drogę pieszo i rozejrzeć się czy po przeciwnej stronie nie ma zakazu? Ciekawa koncepcja.

Rozumiem tą ironię , ale propozycje zmiany znaczenia znaku B-1 [znaki-drogowe.dlakierowcy.info] należałoby zgłosić do jakiegoś ustawodawcy i to dla wszystkich kontynentów , bo znaki drogowe nie dotyczą tylko naszego polskiego grajdołka . Poza tym tak do znaków jak i innych przepisów, kierowca ma sie stosować a nie interpretować na własne potrzeby


czaknoris

and



Ten znak przewidziano do usunięcia w docelowej organizacji ruchu, którą ma wprowadzić wykonawca przebudowy Mirkowskiej.

Rozumiem że znak zostanie usunięty i zachowany zostanie ten wjazd ? Jeśli to sprawdzona wiadomość , to projektant jest chyba początkującym fachowcem. Przy obecnym układzie skręt z Mirkowskiej od strony Jaworskiego jest wprost niemożliwy



czaknoris

and
Prawdopodobnie dlatego zdemontowano znak " Strefa zamieszkania " smiling smiley

... może znalazłeś też zaginiony znak D-40, który rzekomo zdemontowali?
Kiedy jakiś czas temu byłem tam po raz ostatni to miał się całkiem dobrze. Kilka lat temu prawdopodobnie stał w innym miejscu, ale dalej obowiązuje na części osiedla.

Znaki strefa zamieszkania , a zwłaszcza ten przy budynku Jaworskiego 20 ( wcześniej znak , stał przy kiosku .) pojawiły sie w ostatnim czasie . , niewykluczone że ten przy 21F może był tam cały czas


czaknoris
Skoro sami mieszkańcy nie zauważają znaków jakie u siebie mają, to może m.in. dlatego parkują gdzie popadnie i były problemy z przejazdem po wąskich uliczkach?
Brak odpowiedniej ilosci miejsc parkingowych wymusza niedostosowanie sie do tego znaku
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
23 pa 2017 - 21:50:47
Brakiem miejsca do parkowania będę się tłumaczył jak sobie zaparkuję w alejce parkowej...
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
24 pa 2017 - 01:07:37

and
Poza tym tak do znaków jak i innych przepisów, kierowca ma sie stosować a nie interpretować na własne potrzeby
a dalej w tym samym poście:

and
Brak odpowiedniej ilosci miejsc parkingowych wymusza niedostosowanie sie do tego znaku

Komentarz chyba zbędny.



and
Znaki strefa zamieszkania , a zwłaszcza ten przy budynku Jaworskiego 20 ( wcześniej znak , stał przy kiosku .) pojawiły sie w ostatnim czasie . , niewykluczone że ten przy 21F może był tam cały czas

W ostatnim czasie...
W gminnym biuletynie z maja roku... 2015:
Mandaty zamiast pouczeń
Zakończyło się wdrażanie nowego układu komunikacyjnego na os. Mirków.
Kierowcy, którzy do tej pory jeździli „na pamięć” muszą mieć się na baczności. Od czerwca straż miejska zamiast pouczać, będzie wystawiać mandaty.
Nowe oznakowanie pionowe i poziome na os. Mirków jest zgodne z zatwierdzonym przez starostę piaseczyńskiego projektem stałej organizacji ruchu.

Ktoś przewrotnie mógłby stwierdzić, że problemy z organizacją ruchu przy przebudowie Mirkowskiej przyniosły korzyści, bo jeden z mieszkańców osiedla zorientował się, że dwa lata wcześniej zmieniono organizację ruchu.




Artek_Bartek

Cz
Wykonanie podbudowy zatok niewiele miało wspólnego z projektem z przetargu i specyfikacją techniczną.
Rozumiem, ze nie na plus? Bo mam wrazenie, ze wykonawca raczej do rzetelnych nalezy....

Wrażenie... Na pewno jest szybki i sprawny, a co do reszty to...
Czego innego spodziewałbym się po przejrzeniu dokumentacji z przetargu. A co dostał wykonawca do realizacji i na co godzi się nadzór? Tego nie wiem.

Jedna z ciekawostek ze specyfikacji technicznej:
"5.7. Zasady układania na podbudowie z betonu cementowego następnej warstwy nawierzchni
Następną warstwę nawierzchni można układać po osiągnięciu przez beton podbudowy co najmniej 60% projektowanej wytrzymałości, lecz nie wcześniej niż po siedmiu dniach twardnienia podbudowy.
"
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
24 pa 2017 - 18:59:09
Przeszedłem się dzisiaj po Mirkowskiej.
Rowerzyści z pieszymi będą dzielili tą samą stosunkową nie za szeroką przestrzeń. Do tego na tym ciągu będą latarnie. Także darmowy slalom dla rowerzystów między pieszymi i latarniami. Emocje w gratisie!

Nie bardzo rozumiem czemu osoba w zarządzie powiatu wyrzuciła poprzedni projekt przebudowy do kosza? Wart był pewnie z 100-150tys zł. To co widzę obecnie na Mirkowskiej nie przystaje do oczekiwań mieszkańców oraz do tego co jest po sąsiedzku w Warszawie. Tak jak napisał Rav robimy przebudowę według myśli i projektu tak jakby sprzed 20 lat...

Konsultacje projektu przebudowy ulicy były? NIE, po co? Jak widać było sporo do ukrycia i nie ma się za bardzo czym chwalić. Czy to gmina, czy to powiat mentalność rządzących jest niestety w wielu aspektach podobna.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
24 pa 2017 - 21:48:33
"taki mamy klimat" .... i co na to poradzisz?
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
24 pa 2017 - 23:17:01
Nie na darmo któryś z ministrów pomstował na cyklistów
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
27 pa 2017 - 18:47:59
czy ktos sie orientuje kiedy otwieraja Mirkowska?
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
27 pa 2017 - 23:10:11

erykmalinowski
czy ktos sie orientuje kiedy otwieraja Mirkowska?

Rano przejechałem całą, choć raczej otwarta jeszcze nie była ;) brakowało jednej warstwy asfaltu.
Re: Przebudowa Mirkowskiej 2017-2018 - ostatni etap
28 pa 2017 - 23:50:08
Wieczorem mój znajomy też się wybrał (choć nie otwarta, ale inni jechali...) i wleciał w dziurę - musiał kupić 2 nowe opony i felgi. Po co go tam poniosło, tego nie wiedzieliby nawet najstarsi górale.
Uważajcie, nie otwarte - nie jeździć!
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 28
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017