Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
17 cze 2017 - 11:45:23
Postanowiłem założyć nowy wątek gdyż sprawa robi się pilna i jest coraz mniej czasu. Jak zwykle w naszej gminie urzędnicy nie robią nic albo robią w zaciszu gabinetów bez udziału mieszkańców. Potem to mieszkańcy mają problem bo urzędnicy z tego co zauważyłem w większości przypadków jeżdżą samochodami a nie np: komunikacją miejską lub rowerami. Dla przypomnienia - jesteśmy gminą uzdrowiskową.

Zarys ogólny i obecna sytuacja:
Wilanów kończy prace przy ul. Korbońskiego (dawna Nowokabacka). Jest to droga od ul. Drewny do połowy skarpy. Do końca lipca droga będzie pewnie gotowa. Ursynów jest w trakcie prac przy Rosnowskiego. Jest to droga od skarpy do ul. Relaksowej BEZ skrzyżowania. By komunikacja publiczna ruszyła (i niestety chyba całe nowe połączenie) potrzebna jest przebudowa Relaksowej i Rosoła od Jeżewskiego do Korbońskiego. W ramach tej inwestycji będzie skrzyżowanie z Korbońskiego. Obecnie od końca inwestycji czyli Rosnowskiego do Relaksowej brakuje około 20m. Niestety nadal nie ma przetargu na tą inwestycję. Ursynów czeka na dokumentację od projektanta. Potem złożenie wniosku o ZRID, przetarg i budowa.

Zauważyłem, że Pan Mariusz Kucicki stara się wydobyć od Burmistrz informacje:
[bip.konstancinjeziorna.pl]

i odpowiedź:
[bip.konstancinjeziorna.pl]

Kilka uwag:
- osoba, która odpowiada na pytania w ogóle nie orientuje się, że bez przebudowy Relaksowej nie będzie możliwe uruchomienie komunikacji publicznej
- osoba, która odpowiada używa nazywa stacji metra, która nie istnieje - "metro Wilanów"
- osoba operuje nazwą Nowokabacka a od pewnego czasu oficjalna nazwa nadana przez dzielnicę i radę miasta to Korbońskiego
- bardzo optymistyczne jest założenie, że trasę Grapa-metro Kabaty autobus pokona w szczycie w 15 minut
- 710 ma zostać skierowany na Kabaty
- brak przedstawienia rozwiązań, które rekompensują braki powstałe na trasie Powsin-Wilanów. To moim zdaniem bardzo ważna kwestia. Część osób pracuje na dolnym Mokotowie, Wilanowie, Gocławiu i dla nich będzie mniej połączeń
- 700 jest finansowany w 100% przez ZTM? To dla mnie nowość. Czemu jest taki upór by zostawić linię na centralnym?
- co ma gmina Góra Kalwaria do zwiększenia kursowania linii 710? Dokłada się do tej linii?
- nie może być tak, że na odcinku Jeziorna-Kabaty częstotliwość kursowania będzie taka jak obecnie jest na linii 710. Częstotliwość musi zostać zwiększona

Kolejna kwestia to zwiększenie przepustowości pętli Kabaty:
"Drugi z przystanków powstanie tuż przy... pętli autobusowej na Kabatach, obok Tesco. Zatoka autobusowa o długości ok. 80 metrów wyznaczona zostanie przy wyjeździe z pętli - wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej.

- Potrzebne są dodatkowe przystanki, gdyż istniejąca pętla nie jest w stanie obsługiwać kolejnych autobusów - czytamy w opracowaniu ZTM.

Po zakończeniu budowy ul. Rosnowskiego łączącej Powsin z Kabatami (wg planów nastąpi to w sierpniu), zarządca komunikacji chce uruchomić nowe połączenie autobusowe pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. Przystanek w zatoce przy al. KEN będzie wykorzystywany do regularnej obsługi pasażerów, prawdopodobnie będzie przystankiem początkowym. Uruchomienie linii planowane jest na początek przyszłego roku - w tej chwili ZTM prowadzi rozmowy na temat nowego kontraktu na obsługę komunikacji na terenie gminy Konstancin-Jeziorna, w ramach którego ma jeździć autobus.

Budowa nowych przystanków ma się rozpocząć w sierpniu i zakończyć w ciągu pięciu miesięcy, a więc do grudnia."

[www.haloursynow.pl]


Reasumując - wiele kwestii jest otwartych. Osobiście uważam, że nie ma szans na zmiany w komunikacji publicznej przed przebudowaniem Relaksowej czyli mniej więcej do końca roku. To daje nam czas na dyskusję z ZTM a przede wszystkim dyskusję w ramach naszej gminy.

Uważam, że skandalicznym faktem jest, że Burmistrz nie prowadzi konsultacji społecznych w sprawie zmian, które są być może najważniejszym dla naszej gminy od likwidacji kolejki wilanowskiej w latach '70.

P.s.
Brawa dla Pana Mariusza, że stara się trzymać rękę na pulsie. Oby w ramach rady miejskiej nie był jedynym radnym, który to robi.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
17 cze 2017 - 12:37:47


Mixiorek
- 700 jest finansowany w 100% przez ZTM? To dla mnie nowość. Czemu jest taki upór by zostawić linię na centralnym?

Autobus został pomyślany (jeszcze za prof Weissa) jako bezpośredni środek lokomocji dla pacjentów z Polski przyjeżdżających na DW. Centralny, 700. ma ich dowieźć bezpośrednio do STOCERu.
I może niech tak zostanie, podczas moich kilku pobytów w tym szpitalu, spotykałam wiele osób z różnych stron, które sobie chwaliły bezpośrednie połączenie niskopokładowym busem.
Na własnej skórze się przekonałam że włażenie, wyłażenie z jednego środka lokomocji do drugiego - często boli.
Gdybym przyjeżdżała np. z Kielc, to musiałabym dojechać / dojść z tobołami do Metra, zleźć po schodach (często windy nie działają), potem Metrem do Wilanowskiej, a następnie wsiąść do autobusu 710.

Mixiorku jesteś młody i zdrowy więc nie czujesz "tego bluesa". Inni którzy pomstują na 700 też

____________________________________
PS. mi wsio ryba, jeśli jeżdżę to tylko do Warszawy i wszystko jedno czy tj.700, 710 czy 724
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
17 cze 2017 - 13:44:31
A skąd przekonanie, że obecnie większość osób, które jadą z kraju do STOCERu jedzie właśnie z Centralnego? Rozumiem, że w latach '70, '80, '90 tak mogło być i było. Sieć kolejowa było niezła a pociągów dużo więcej niż jest dziś. Czy tak jest obecnie?
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
17 cze 2017 - 23:48:16

Mixiorek
A skąd przekonanie, że obecnie większość osób, które jadą z kraju do STOCERu jedzie właśnie z Centralnego? Rozumiem, że w latach '70, '80, '90 tak mogło być i było. Sieć kolejowa było niezła a pociągów dużo więcej niż jest dziś. Czy tak jest obecnie?

Nie każdy ma limuzynę, albo nie każdy ma umyślnego, który przywiezie z "dobytkiem" potrzebnym w szpitalu.
W Stocerze "naprawiali mnie" w 2015 i 2016 oraz ponownie byłam 2016 na rehabilitacji, więc moje spostrzeżenia nie są od czapy.
Dodam, że wsiadają do 700 także osoby z Warszawy, którzy mieszkają w Śródmieściu i Mokotowie, bo tamtędy busik jeździ i maja bez przesiadek.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
18 cze 2017 - 09:38:14
Dla mnie funkcjonowanie 700 -ki jest już reliktem przeszlosci.Powinna zostac zlikwidowana,zas te 8 kursow dziennie dodane do ktorejs z linii np 710 skierowanej do Metra Kabaty.Wedlug mnie to zaden prestiz ze ta linia dojezdza do Centralnego.Tymbardziej,ze Ztm sklania sie od dawna do jej wycofania z odcinka Dw Centralny-Metro Wilanowska.

W kwestii pozostalych problemow...w interpelacji zlozonej przeze mnie i Tomasza Nowickiego postulujemy do Burmistrza o przeprowadzenie konsultacji spolecznych w kwestii ukladu linii po zmianie tras.Chcielibyśmy aby konsultacje te mialy charakter stolikowy,czyli pracownicy Ztmu przyjechaliby w godzinach np 17-19 w wyznaczone miejsce typu sala posiedzen Rady z przygotowanymi wariantami zmian i mieszkancy przychodzac wyrazaloby swoje zdanie.Takie konsultacje sa przeprowadzane w Warszawie i ciesza sie zainteresowaniem a takze maja wplyw na ksztaltowanie tras linii. W rozmowie z pracownikiem Ztm otrzymalismy zapewnienie ,ze przeprowadzenie konsultacji w takiej formie jest jak najbardziej realne i to wlasnie w godzinach popoludniowo wieczornych.Zobaczymy co Burmistrz z tym zrobi.

W kwestii komunikacji z Wilanowem.W naszych rozmowach z ZTM-em padl pomysl aby zamiast kierowac nowy autobus z Grapy do Metra Kabaty,nalezaloby skierowac go do Wilanowa,zas wszystkie 7xx do Metra Kabaty.Wowczas byloby to dobre rozwiazanie dla utrzymania komunikacji z Wilanowem.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
18 cze 2017 - 10:20:21

Mixiorek
- co ma gmina Góra Kalwaria do zwiększenia kursowania linii 710? Dokłada się do tej linii?
- nie może być tak, że na odcinku Jeziorna-Kabaty częstotliwość kursowania będzie taka jak obecnie jest na linii 710.

Zwiększenie częstotliwościkursowania linii710,724,742 wymaga zgody Gminy Góra Kalwaria i Gminy Piaseczno. W chwili obecnej burmistrzowie tych gmin nie rozważają takiej możliwości.

Z tej tresci wynika,ze Burmistrz Piaseczna nie wyraza zgody na dolozenie kursow 710 zas Burmistrz Gory Kalwarii nie wyraza zgody na dolozenie kursow na linii 742.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
18 cze 2017 - 16:01:42

Mario
Zobaczymy co Burmistrz z tym zrobi.

To samo co zrobił z wiatą przystankową stojącą bezpośrednio przy drodze dla rowerów? Czyli...? Nic?



Mario
Wedlug mnie to zaden prestiz ze ta linia dojezdza do Centralnego.

Komunikację zbiorową powinno rozpatrywać się w kategoriach funkcjonalności, korzyści i kosztów. Prestiż to jest kuriozalny parametr, ale najlepiej oddaje podejście władz samorządowych, a w szczególności Burmistrza do tematu publicznej komunikacji zbiorowej.



Mario
W kwestii komunikacji z Wilanowem.W naszych rozmowach z ZTM-em padl pomysl aby zamiast kierowac nowy autobus z Grapy do Metra Kabaty,nalezaloby skierowac go do Wilanowa,zas wszystkie 7xx do Metra Kabaty.Wowczas byloby to dobre rozwiazanie dla utrzymania komunikacji z Wilanowem.

Co znaczy dobre?
Zasadniczy problem to ilość kursów tej mitycznej "elektrycznej linii" z Grapy. Jaka ma być częstotliwość kursowania? Będzie więcej kursów niż na obecnej linii 742?
Wszystko zaczyna i kończy się na pieniądzach. Burmistrz autobusami nie jeździ, więc dla niego to żaden problem że w autobusie jeździ się na sardynkę i na przystanku czeka kilkadziesiąt minut.
Raczej obojętne czy 742 będzie dojeżdżało do Wilanowa czy ta nowa linia, bo należy powątpiewać w przyzwoitą liczbę kursów na linii z Grapy. Taka częstotliwość kursowania do Wilanowa jest nie do przyjęcia (tym bardziej w ramach "zachęty" do rezygnacji z samochodu) i będzie wymuszała przesiadki o ile będzie gdzie (wspólny przystanek) i w co (pozostanie 519? która i tak nie bardzo nadaje się na przesiadki ze względu na bardzo małą liczbę kursów obecnie).

A jak ma wyglądać sprawa tych autobusów elektrycznych? Jaki jest realny czas ładowania i jaki zasięg ma taki typowy autobus elektryczny? Jaki jest koszt budowy typowej stacji ładowania (przewód-wtyczka)? Czy właśnie tego typu stacja jest planowana? Jaki jest koszt takiego autobusu dla przewoźnika i jak przełoży się na cenę kilometra?
Chodzi o realne dane, a nie reklamowe hasła, że autobus można doładować bezstykowo w kilka minut.

Przypuszczam, że jeżeli w ogóle ta linia z Grapy powstanie, to pewnie skończy się na zwykłych autobusach z silnikami spalinowymi i śmieszną ilością kursów w ciągu dnia. Kto musi korzystać z autobusów ten będzie to dalej robił i kombinował jak odnaleźć się w układzie linii komunikacji zbiorowej. A czy ktoś zrezygnuje z samochodu? Wątpię.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-06-18 16:11 przez czaknoris.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
18 cze 2017 - 17:51:04
o jakiej "elektrycznej linii" mowa?
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
18 cze 2017 - 19:03:46
Elektryczny autobus z Grapy na Kabaty.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
21 cze 2017 - 14:10:03
A My? Nasza gmina...?

"Komunikacja miejska 'Nowokabacka" i 519 !!!

W dniu 27 czerwca 2017 r. (wtorek) o godz. 17:00 w sali obrad Rady Urzędu Dzielnicy Wilanów, ul. F. Klimczaka 4. odbędzie się posiedzenie Komisji Inwestycji i Infrastruktury Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy z udziałem przedstawicieli ZTM na temat zmian w komunikacji miejskiej w związku z przewidywanym oddaniem do użytku ulicy "Nowokabackiej"."

[www.facebook.com]
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
21 cze 2017 - 16:02:09
Nie bój się. Burmistrz nie wiedział czy chcesz być Warszawiakiem i musial zrobić referendum.

Takie pierdoły to on ma w małym palcu lewej nogi...
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
29 cze 2017 - 20:32:53
Niestety będziemy musieli czekać do końca roku z wygodnym dojazdem do metra (a i trzeba liczyć na sprzyjającą pogodę).

Drugie niestety i to może nawet gorsze to jako Konstancin nie będziemy stroną zmian -> brak wzmianki o konsultacjach zmian tras autobusów z mieszkańcami KJ.

z poniższego artykułu
"Zarząd Transportu Miejskiego ma już wstępny plan zmian komunikacyjnych w tym rejonie. We wtorek po raz pierwszy zaprezentowano je radnym Wilanowa. Do stacji metra Kabaty mają zostać skierowane autobusy 710, 724 (oba kursują z Piaseczna przez Konstancin) oraz 742 (z Góry Kalwarii przez Konstancin). Wszystkie mają jeździć tzw. obwodnicą Powsina, czyli ul. Drewny i dalej Korbońskiego, Rosnowskiego, Relaksową i Wąwozową do stacji Kabaty. Oznacza to, że z ul. Przyczółkowej, czyli z dawnej wsi Powsin, zniknie autobus 724. W zamian częściej ma tam jeździć autobus 139. ZTM zapowiada, że są to wstępne propozycje. Urzędnicy czekają na opinie mieszkańców i radnych Wilanowa".

[warszawa.wyborcza.pl]



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-06-29 20:38 przez m_wisniewski.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
29 cze 2017 - 21:35:29
To jak będzie sie można dostać do Wilanowa? Przesiadka w rzadko jeżdżące 519?

A z Wilanowa do metra? Bo zostaje tylko 317 do Metra Służew.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 09:20:05
W 519 albo w 139. Z Wilanowa do metra jeździ więcej, ale nie wszystko do Wilanowskiej.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 09:58:16
Nie wiem na ile te relacje z planów ZTM są dokładne ale jeżeli tak wygląda planowanie zmian przy tak poważnej sprawie to jestem lekko zszokowany. Spodziewałem się dużych wyliczeń ZTM. Mega konkretów z wyliczeniami dziennymi. Kursami rozpisanymi na godzinę. Tabelek, przypisów, załączników. Pomysłów i również twardych wyliczeń dla kursów na odcinkach Powsin-Kabaty, Powsin-Wilanów, Wilanów-Metro Wilanowska.

Pytanie czy Radni wymagali i chcieli takich danych? Póki co wygląda mi to na jakieś wróżenie z bardzo mętnych fusów. Równie dobrze ja mogę ustalić te rozkłady skoro to polega na tym, że przerzucamy kursy z jednego miejsca w drugie.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 11:17:04

m_wisniewski
Do stacji metra Kabaty mają zostać skierowane autobusy 710, 724 oraz 742.

[warszawa.wyborcza.pl]

Moim zdaniem to chory pomysł. O ile faktem jest, że większość pasażerów jedzie do metra (i dla nich korzystne jest wsiadać na stacji początkowej), o tyle pozostaje jednak wcale nie mała grupa, której po drodze na Wilanów i dalej na Stegny, Sadybę i w inne miejsca, gdzie metro nie dociera...
Dlatego moim osobistym zdaniem jedna linia (zapewne 724) powinna pozostać na dotychczasowej trasie (ew. skróconej do Wilanowa) a pozostałe dwie - na Kabaty.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 11:31:41
Miejmy nadzieje, że pozostanie 700, która dowiezie m.in. do Wilanowa.
Metro jest dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem, że komuś jest po drodze. Ma racje Radek, że trzeba zostawić możliwość dojazdu do południowo - wschodnich obszarów Warszawy. Dojazd np. do stacji Wilanowska i potem autobusami na Stegny, Sadybę, Zawady, to porąbany pomysł. Szkoda, że nikt nie pyta pasażerów o zdanie, zupełnie jak (nie)rząd ws. reformy edukacji...the finger smiley
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 11:33:54
Zgadzam się, że powinien być zarówno wygodny dojazd do metra, jak i Wilanowa.
Ale to trzeba przemyśleć i skonsultować - inni to widzą i działają.

Dlaczego brak wzmianki o zaangażowaniu władz KJ !?!
Przecież przy takiej zmianie nasze władze same powinny naciskać na ZTM, aby wziąć udział w konsultacjach.

Dodatkowo taka zmiana powinna wymusić też refleksję nad kursowaniem L-ek.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-06-30 11:38 przez m_wisniewski.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
30 cze 2017 - 12:30:11
Odnoszę wrażenie, że u nas w urzędzie w najważniejszym pokoju/ gabinecie ważniejsze jest hasło "autobus elektryczny" jako święty graal. Wszystkie inne rzeczy jak rozkłady, zwiększenie kursowania w szczycie i weekendy, dołożenie kasy, dojazd do Kabat czy do Wilanowa to są mało ważne sprawy... tylko to dla mnie jest to esencja działań.
Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
02 lip 2017 - 11:50:55
Bardzo dużo osób, przede wszystkim uczniów, dojeżdża do szkół na trasie autobusu 116 z Wilanowa. Po drodze są co najmniej trzy licea. Studenci UW z Konstancina również korzystają z połączeń z Wilanowa. Dlatego nie wyobrażam sobie, aby do Wilanowa kursował autobus 700 lub 724, który jeździ bardzo rzadko i nie ma możliwości dojechania nimi na zajęcia na 8 rano. Moja rodzina np. korzysta tylko z autobusów z Wilanowa i nie używa metra.
Obawiam się pogorszenia komunikacji z Wilanowem.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 25
Najwięcej uzytkowników: 20 19 sty 2013
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017