Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: maniamania (159.205.228.---)
Data: 30 sty 2018 - 23:43:54

Wydaje mi się że zamierzenie P+R ma sens przy węzłach komunikacyjnych, stacjach metra, dworcach kolei podmiejskiej, a w Kcinie niby po co, gdzie i w co by się właściciele aut mieli przesiadać. No chyba że ten poroniony pomysł z szynobusem ruszy >grinning smiley<

Te wszystkie realizowane i zamierzone P+R, pokazane na mapce mają związek z kolejkami dojazdowymi lub metrem (Podkowa, Żyrardów, Michałowice, Legionowo, Młociny itp.). Jeśli to przydałoby się nie w Kcinie, ale w Piasecznie czy Górze Kalwarii (chyba tam jeździ jakiś pociąg)

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 31 sty 2018 - 07:55:28

Jeżeli nie będziemy mieli P&R to nadal będziemy mieć widok jaki mamy dzień w dzień. Czyli samotny kierowca w samochodzie 5 osobowym przemierza w tranzycie naszą gminę. Takich osób jest bardzo duży %. A samochód zostawia np: na Ursynowie na Kabatach.
Powinien być maksymalny priorytet dla komunikacji zbiorowej i zniechęcanie do podróży indywidualnych. Można to wykonać robiąc liczne udogodnienia oraz dając koronny dowód czyli szybszy czas przejazdu. Burmistrz nie zrobił i nie robi nica sam wozi się do pracy samochodem. Niech da przykład. Póki co daje w wielu kwestiach bardzo złe świadectwo.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: pionek AGORYpionek AGORY (78.10.39.---)
Data: 31 sty 2018 - 09:21:51

Z tego co pamiętam "żeberko" ma pełnić funkcję P+R (plus pętla autobusowa). Firmy które się tam mieszczą dostały umowy wypowiedzenia najmu do bodaj kwietnia tego roku, także jakieś kroki urząd chyba podejmuje.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.128.88.---)
Data: 31 sty 2018 - 09:37:07

A gdzie tam jest miejsce na P&R? Ile będzie niby miejsc? Jak to będzie zarządzane, automatyczny system?
Oczywiście plany nie są jawne bo nic za tej władzy nie jest zaplanowane i udostępnione mieszkańcom do wglądu.

hajda na Kabaty, a do Wilanowa samochodem lub z buta
Wysłane przez: maniamania (159.205.228.---)
Data: 01 lut 2018 - 18:57:14

Pokazane są autobusy: 139, 700, 710, 724 i 742 - jeśli nie wszystkie widać, proszę zmniejszyć obraz



niżej mail od radnego:

Szanowni Państwo,

Wczoraj, tj. 31.01.2018r. z radnymi Katarzyną Jacyną oraz Renatą Dąbrowską byliśmy na spotkaniu w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie. W spotkaniu uczestniczył Dyrektor Pionu Przewozów Pan Andrzej Franków wraz z pracownikiem ZTM p. Danielem Złamalem.

Co ustaliliśmy:

nowy układ komunikacyjny zostanie wdrożony po zakończeniu przebudowy ulicy Relaksowej przez Dzielnicę Ursynów m.st. Warszawy (przebudowa ma się zakończyć według deklaracji burmistrza Ursynowa R. Kempy, z którym rozmawiałem telefonie przed świętami wielkanocnym).

Linie 710,724,742 zostaną skierowane do krańca os. Kabaty. Linia 700 pozostanie na dotychczasowej trasie. Największą, rewolcyjną zmianą będzie nowa trasa linii 139 (infografiki).

Trudno powiedzieć, o jakim terminie wprowadzenia zmian możemy mówić, ale rozważane są dwa:
od 1 maja,
od 1 września.

1 strefa biletowa zostanie wprowadzona wraz z nowym układem komunikacyjnym. Do 1 strefy zostaną przyłączone również inne gminy, które wyraziły deklaracje (być może i Piaseczno). W przypadku gdy 1 strefa biletowa zostanie wdrożona w gminie Konstancin-Jeziorna oraz gminie Piaseczno, linie autobusowe kursujące na terenie gminy Konstancin-Jeziorna zmienią swoje numery (np. linia 700 na linia 100).

Zostanie uruchomione dodatkowe połączenie M. Wilanowska - Os. Kabaty linią 339.

Linia 725 będzie kursowała częściej. Jest szansa na uruchomienie linii N50 w tygodniu, na dotychczasowej trasie. To zależy już tylko i wyłącznie od naszej Gminy. ZTM jest na "tak".

Raczej bez szans na wydzielenie buspasa na trasie Konstancin-Jeziorna - Warszawa.

W dniu 8.02.2018r. odbędzie się posiedzenie Doraźnej Komisji ds. transportu miejskiego i infrastruktury rowerowej Rady Miejskiej, którego tematem będzie m.in. nowy układ komunikacyjny. Linia 139 będzie kursowała do krańca GRAPA tylko wtedy gdy będzie wybudowana pętla autobusowa przy poczcie (ul. Wilanowska). Zapytamy o to na Komisji urzędników ratusza.

Z wyrazami szacunku,

Radny Tomasz Nowicki

Re: hajda na Kabaty, a do Wilanowa samochodem lub z buta
Wysłane przez: BeciaBecia (84.40.136.---)
Data: 03 lut 2018 - 10:12:19

Bardzo byśmy życzyli sobie, aby 139 jednak jechał też przez Jeziornę.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: maniamania (84.40.225.---)
Data: 03 lut 2018 - 11:36:34

proszę pisać do Radnego - spotkanie odbyło się bez udziału Burmistrza (nawet nie został przez radnych powiadomiony o tym zamiarze)

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (37.190.149.---)
Data: 03 lut 2018 - 12:20:32

A my mamy jeszcze Burmistrza?

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: robsonrobson (94.254.237.---)
Data: 03 lut 2018 - 14:32:26

Po co były konsultacje jak i tak ZTM zrobiło to według swojego widzimisię .

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: BeciaBecia (84.40.136.---)
Data: 03 lut 2018 - 14:50:29

Okazuje się, że rzeczywiście nikt nie słucha mieszkańców. Tyle było mówienia, że potrzebne jest bezpośrednie połączenie z Wilanowem, to teraz Jeziorna jest omijana. Można się załamać.
Panie Radny Nowicki, nie tak miało być. Wydłużenie trasy 139 o przystanki w Jeziornie chyba nie jest jakimś problemem. Proszę o to zabiegać dla mieszkańców Jeziorny.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: maniamania (84.40.225.---)
Data: 03 lut 2018 - 17:10:14

Też byłam zdziwiona, gdy zobaczyłam te obrazki. Zapytałam Burmistrza, powiedział że ustalenia były inne i o tym spotkaniu Radnych z ZTM dowiedział się ode mnie. Wydaje mi się, że Radni nie powinni działać wg. swojego widzimisię.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: m_wisniewskim_wisniewski (79.184.235.---)
Data: 03 lut 2018 - 17:49:36

Podsumujmy fakty:
1. urzędnicy w praktyce nie zrobili konsultacji
2. radny Nowicki je zrobił lepiej (ale tylko internetowo, a to z definicji wyklucza wiele osób), ale wydaje mi się, że były pod "tezę"
3. radny Nowicki ma materiały od ZDM, ale nie ma ich urząd -> to nie jest wina radnego, wszedł w wolną przestrzeń pozostawioną przez urząd.
Urzędnicy gdyby byli w kontakcie z ZDM to by się dowiedzieli o spotkaniu -> to pośrednie potwierdzenie, że byli bierni i czekali, a nie proaktywni. Jednocześnie będą akywni nikt w ZDM nie pracowałby z radnym mając urząd za partnera.

Popatrzcie jak jest w mądrzejszych krajach.
Nawet jeżeli coś formalnie nie jest nazwane Park&Ride to są punkty o takiej funkcji wokół komunikacji zbiorowej - łatwo tam podjechać samochodem, czy rowerem i przesiąść się do komunikacji zbiorowej. Czasem na małe kilkaset miejsc, a czasem na kilkadziesiąt - jednak nadal funkcja to łatwo się przesiąść do komunikacji zbiorowej.

Jednocześnie komunikacja musi być łatwo dostępna -> jeżeli nie zdążę na autobus/pociąg/tramwaj/kolejkę to niedługo podjedzie kolejny.
Moim zdaniem przy ograniczonej kasie lepiej ją wydać na częstsze kursowanie niż pierwszą strefę.

Po 1000% zgadzam się z Mixiorkiem, że brak pomysłu na komunikację i to jest najgorsze.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-02-03 17:57 przez m_wisniewski.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: HammerHammer (79.184.209.---)
Data: 04 lut 2018 - 12:06:19

Jesteś pewna Manii, że Radni byli tam w roli decydentów? Czy bardziej prawdopodobne że tylko wysłuchali decyzji ZTM.

Gdyby Burmistrz ich informował na bieżąco to może by nie musieli. Chociaż skoro Burmistrz się od nich dowiedział jak to ma wyglądać to o kim to świadczy...

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: m_wisniewskim_wisniewski (79.184.122.---)
Data: 13 lut 2018 - 20:39:03

W różnych kierunkach zabieram autostopowiczów z KJ.
Rozmawiając z nimi robię sobie własną subiektywną sondę.

Pytam czy:
1.wiedzą że będą zmiany w kursowaniu autobusów w związku z budową łącznika do metra?
Większość nie wie.

2. Mówię, że będzie 1 strefa biletowa.
Wszyscy się cieszą.

3. Mówię, że rozszerzenie strefy nie jest z darmo i płaci KJ z własnego budżetu.
Pytam czy woleliby tę dopłatę przeznaczyć na 1 strefę czy zwiększenie częstotliwości kursowania.
Większość chce zwiększenia częstotliwości, w tym wszyscy jezdzacy 724.

Stąd uważam, że konsultacje były złudne, a ludziom nie wytłumaczono o co w tym wszystkim chodzi.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-02-13 20:40 przez m_wisniewski.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: MixiorekMixiorek (31.0.47.---)
Data: 13 lut 2018 - 22:35:22

E tam, bo patrzysz przez pryzmat interesu mieszkańca. W tej akcji chodziło w 90% a reelekcję dwójki Radnych i pewnie sobie ją tym załatwili. Burmistrz się pod to podepnie i wygra kolejną kadencję bo w zasadzie za nami beznadziejne 7 lat ale jakoś nie ma z kim przegrać. Nawet wewnątrz własnej partii. Smutne i żałosne.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: GosiaMGosiaM (194.30.179.---)
Data: 14 lut 2018 - 10:24:44

Rozumiem, że w efekcie przedłużenia linii 139 osoby, które wsiadają do autobusu na ul. Borowej i Prawdziwka (np. dzieciaki jadące do szkoły w Powsinie) będą najpierw jechać na Grapę, a dopiero później w stronę Warszawy? Oczywiście wiem, że mogą przesiąść się do innego autobusu w Klarysewie, ale i tak znacząco wydłuży to drogę do stolicy eye rolling smiley

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: maniamania (159.205.212.---)
Data: 14 lut 2018 - 12:09:21


GosiaM
Rozumiem, że w efekcie przedłużenia linii 139 osoby, które wsiadają do autobusu na ul. Borowej i Prawdziwka (np. dzieciaki jadące do szkoły w Powsinie) będą najpierw jechać na Grapę, a dopiero później w stronę Warszawy? Oczywiście wiem, że mogą przesiąść się do innego autobusu w Klarysewie, ale i tak znacząco wydłuży to drogę do stolicy eye rolling smiley

I co zrobisz jeśli radni wiedzą lepiej >grinning smiley<

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: KlaudiuszKlaudiusz (185.15.3.---)
Data: 14 lut 2018 - 16:35:54


mania

GosiaM
Rozumiem, że w efekcie przedłużenia linii 139 osoby, które wsiadają do autobusu na ul. Borowej i Prawdziwka (np. dzieciaki jadące do szkoły w Powsinie) będą najpierw jechać na Grapę, a dopiero później w stronę Warszawy? Oczywiście wiem, że mogą przesiąść się do innego autobusu w Klarysewie, ale i tak znacząco wydłuży to drogę do stolicy eye rolling smiley

I co zrobisz jeśli radni wiedzą lepiej >grinning smiley<

Maniu, radni?
Przecież nie radni a urząd negocjuje i ustala (a przynajmniej powinien) te sprawy. Oczywiście widzę inicjatywę Tomka Nowickiego, ale oceniam ją bardziej jako akcję marketingową, choć szanuję. Radni dają kasę. Taka jest rzeczywista sytuacja.

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (178.180.82.---)
Data: 14 lut 2018 - 17:07:22


M
ale jakoś nie ma z kim przegrać. Nawet wewnątrz własnej partii.
Tu ciekawy jestem kto pod logo sie podebnie bo zdaje sie szykuje się dwoch potencjalnych z czego tylko jeden oglosil...;-)

Re: Funkcjonowanie komunikacji po uruchomieniu dróg na Kabaty
Wysłane przez: m_wisniewskim_wisniewski (79.184.227.---)
Data: 14 lut 2018 - 22:34:24

Moim zdaniem w nowym układzie jedynym realnym wygranym jest ZDM.
Ma dopłatę do pierwszej strefy, a część tras krótsza i wg starej częstotliwości.

Tak bardzo chciałbym przestać wozić i odbierać syna z metra (a zaraz i drugiego). Potrzebuję jednak mieć pewność, że jak się spóźni to nie będzie czekał godziny na kolejny autobus ...
Cholera, dlaczego nie można było zrobić normalnych konsultacji z wcześniej nieprzygotowanymi wyliczeniami symulacji linii i ewentualnych dopłat.

Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.