nowa droga dla Piaseczna/Józefosławia przez Konstancin - pomysł Starosty Ksawerego Guta
Niektórzy wiedzieli, inni może nie ale swego czasu Starosta Ksawery Gut został załapany przez jedną z dziennikarek kiedy powiedział o pomyśle "odkorkowania" KJ, z uwagi na sznur samochodów jadących z Piaseczna i Józefosławia przez KJ do Warszawy, a w przyszłości do węzła autostradowego.
[
piasecznonews.pl]
Słusznie Starosta twierdzi, że ruch szalenie wzrośnie i proponuje rozwiązanie (owiane wielką tajemnicą, bo nikt nie zna szczegółów przebiegu), które wstępnie Burmistrz Jańczuk określił jako bardzo drogie (17 mln zł, przy okazji skąd takie szacunki).
Znajomi wskazali mi, że sprawa nie umarła, ponieważ Starosta chwali się na swoim profilu fb kolejnymi krokami w tej sprawie - w tym, że 15 lutego miało miejsce spotkanie Burmistrza KJ i burmistrza Wilanowa.
Jednocześnie tak argumentuje na pytanie czemu ma za to płacić KJ:
"obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej nr 724 nie wyprowadzi ruchu ze strefy AiB. Największy ruch w Konstancinie jest od strony Piaseczna (w tym oczywiście mieszkańcy gminy, K-J, GK, Pno). Jak mają dojechać do 724, jak nie przez strefę A? Finał będzie taki, że po zakończeniu budowy POW wszyscy będą chcieli jak najszybciej dostać się na POW a będzie to możliwe przez węzeł Przyczółkowa. Bez alternatywy od strony Piaseczna wszyscy spotkają się na istniejącej 724 i zmieni się tylko ilość pojazdów bo zawsze łatwiej będzie pokonać 4 skrzyżowania ze światami na 724 (Drewny) niż stać w korku na Puławskiej. Droga o której mówię przejmie ten ruch przed wjazdem na 724 i wyprowadzi na Korbońskiego (wybudowane "ślepe skrzyżowanie ze światłami) i dalej do węzła Ursynów Wschód."
Jaką jedną z korzyści Starosta wskazuje krótki dojazd do metra (rozumiem, że w szczególności dla mieszkańców Piaseczna)
Już teraz można to osiągnąć zmieniając zwiększając częstotliwość autobusów z Piaseczna do Kabat i promując takie rozwiązanie wśród mieszkańców Piaseczna.
A teraz połączmy ideę budowy tej nowej drogi z planem budowy P&R w centrum KJ. Jak jedna i druga inwestycja jest skorelowana? Jak ma dojechać nową drogą do P&R? Czy mam jednak jechać po staremu przez centrum?
Widać jak na dłoni brak WIELOLETNIEGO planowania strategicznego i lobbingu gminy, bo nagle zaskoczyły nas autostrady i z moich podatków mam zapłacić za to co gdzie indziej w związku z budową autostrad finansują głownie sejmiki a dopiero w drugiej kolejności powiaty czy gminy.
przypomnę tylko koordynację budowy ścieżek rowerowych przez gminę i powiat wzdłuż Bielawskiej. To te same zespoły się dogadywały.
Potrzebujemy szczegółów od naszej władzy.
A jak mamy uniknąć tragedii komunikacyjnej?
Tworzyć wygodą i przyjazną komunikację miejską (blisko przystanku z często jeżdżącymi autobusami) wspólnie z Piasecznem i Warszawą, wtedy nie będzie kłopotów>
Tworzyć dogodny dojazd rowerem
Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2019-03-01 09:07 przez m_wisniewski.