Uchwała o KONSULTACJACH SPOŁECZNYCH - przeczytaj i do 4. kwietnia wyslij uwagi - zobacz na s. 2
Rada Warszawy, która uznaje wagę konsultacji społecznych i od dawna je przeprowadza, zamierza uporządkować ten system i przyjąć uchwałę. Jak czytamy na stronie konsultacje.um.warszawa [
konsultacje.um.warszawa.pl]
Konsultacje społeczne są niezwykle ważnym narzędziem dialogu władzy z mieszkańcami. Do tej pory w Warszawie nie mieliśmy aktu prawnego, który regulowałby tryb i zasady przeprowadzania konsultacji.
Teraz poddajemy pod konsultacje uchwałę i zarządzenie, w których staramy się opisać sposób, w jaki powinny być prowadzone konsultacje w m.st. Warszawie. Dokumenty te regulują nie tylko to, jak konsultacje mają być organizowane w urzędzie, ale także to, w jaki sposób, mogą włączyć się w nie mieszkańcy oraz jaką drogą mogą zainicjować konsultacje. Dlatego bardzo gorąco zapraszamy do zgłaszania uwag do projektu uchwały w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami m.st. Warszawy oraz do zarządzenia wykonawczego do powyższej uchwały.
tu jest projekt uchwały (czyli ew. ściągawka, gdyby ktoś w Kcinie miał ochotę opracować)
[
konsultacje.um.warszawa.pl]
a tu rozporządzenie wykonawcze:
[
konsultacje.um.warszawa.pl]
cytat:
Wyznacza się biuro pod nazwą Centrum Komunikacji Społecznej na jednostkę odpowiedzialną za koordynację działań związanych z przeprowadzeniem konsultacji z mieszkańcami.
Pomyslałam, że niewielkim w Kcinie nie warto powoływać specjalnego biura, skoro mamy Wydz Promocji i Współpracy z Organizacjami Społecznymi, tylko należałoby zmienic nazwę na: Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej.
Konsultacje nie odbywają się co tydzień i myslę, że Wydział by podołał. Nazwa jest o tyle lepsza, że prowadzenie platformy informacyjnej -BIP, to jest komunikacja społeczna.
Myslę, że inicjatywa powinna wyjść od radnych, bo na to, żeby zdobyli się urzędnicy raczej nie liczę. Lepiej siedzieć cicho i nie wychylać się.
Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-03-25 12:58 przez mania.