Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
BUDŻET 2012
22 lis 2011 - 17:15:38
W linku projekt budżetu.

[www.konstancin.eobip.pl]
Re: BUDŻET 2012
04 gru 2011 - 19:03:56
Szanowni Państwo.

08.12.2011 jest komisja budżetowa. Bądźmy tam w jak największej reprezentacji, żeby radni poczuli, że (cytując nieżyjącego klasyka Andrzeja Leppera) "wersalu na tej sali więcej nie będzie".

Warto poświęcić kilka chwil na spojrzenie na ten projekt i zapytać radnych i burmistrza o szczegóły.

(będę leciał chronologicznie przez treść dokumentu więc zdarzą mi się pewnie jakieś pętle myślowe)

- w opublikowanym projekcie nie ma załącznika nr 4 (par. 5 pkt. 2). To ciekawe, bo dotyczy on dochodów gromadzonych w placówkach oświatowych i wydatków nimi finansowanych a właśnie skończyła się pierwsza (z kilku) bitwa o finansowanie oświaty ... Czy ktoś chce coś ukryć przed społeczeństwem ? To bardzo ważny załącznik ponieważ jak za chwilę się okaże priorytety budżetu w gminie są delikatnie mówiąc niezrozumiałe.

- Wielokrotnie w budżecie jest używana fraza "wydatki inwestycyjne". Natomiast nigdzie nie jest napisane jakie to są wydatki inwestycyjne i/lub gdzie jest opisany biznes plan tych wydatków. To bardzo ważny element budżetu. Bo skoro __inwestujemy__ to po to by na tym zarobić w jakimś rachunku ciągnionym. A to nigdzie nie jest opisane. Jak radni mają głosować skoro nie wiadomo, czy za rok też nie trzeba będzie finansować kolejnej "inwestycji" w tym samym miejscu i tę samą potrzebę ? A może radnych to w ogóle nie interesuje tylko dwie frakcje pana Jańczuka i Pana Skowrońskiego walczą ze sobą kto kogo mocniej kopnie (bo takie mam wrażenie po obradach komisji budżetowej) ?

- Bardzo warte podkreślenie jest to, że zaciągamy kredyt na prawie 3 miliony żeby spłacić obligacje ! Czy Burmistrz to kontroluje ? Zadłużenie gminy na 2012 rok ma wynieść 9 milionów złotych ? Jakie jest plan spłaty tego zadłużenia ? Ile kosztować będzie w ciągu następnych lat obsługa takiego długu ? Czy będzie on obsługiwany z tych inwestycji ? Jezeli tak to w jaki sposób, w/g jakiego planu, w jakim zakresie ?

- Pytanie retoryczne: "Jak to możliwe, że wydajemy 10 mln w tym roku na niszczenie Parku Zdrojowego a gmina ma 10 mln długu" - czy burmistrz podjął jakieś działania dot. pociągnięcia do odpowiedzialności Pana Skowrońskiego i ew. ściągnięcia z jego majątku ? Wszak Pan Skowroński nie należy do najbiednieszych mieszkańców gminy - byłoby z czego ściągać w razie czego smiling smiley

- Czy w ramach naciąganai budżetu z każdej strony i w obliczu 9 milionowego zadłużenia burmistrz zreorganizował urząd ? Np. Pani Białowąs ? Czym się ta Pani zajmuje ? Albo Pani Burmistrz Gadomska ? Przypomnę tylko, że Pani Białowąs jest odpowiedzialna za edukację w gminie a to rodzice musieli wywalczyć coś co dyrektorzy zgłaszali jako palącą potrzebę. Co wiecej Pan Burmitrz zapowiedział, że jeszcze zwiększy liczebność tego działu ! Działu który przy jednej rozsądnej osobie mógłby działać prężnie ... Z kolei Pani Gadomska na moją uwagę, że "projektant Parku Zdrojowego nieprojektując dojazdów do posesji popełnił błąd" odpowiedziała, że to nie błąd. To mieszkańcy mają obowiązek zgłaszania takich uwag do projektu ... po czym gmina __ZAPŁACIŁA__ za doprojektowanie tych dojazdów. Po rozmowie z Panem Burmistrzem wiem, że takich przypadków jak braki projektowe było kilka i za wszystkie gmina zapłaciła. Chyba więc przyszedł czas aby Pani Gadomska swoimi działaniami przestała narażać gminę na zbędne wydatki ? Dodatkowo obsługa przedsiębiorców. Jak ktoś ma chcieć przenosić się do naszej gminy z działalnością gospodarczą skoro czeka go tylko zgryzota ?

- pozycja 75412 - wynajem remizy. Jaki w tym wynajmie interes ma sama remiza ? Może te 20 000 to TYLKO 20 tys. Może taka jak w przypadku szkół kiedy pieniądze z wynajmu idą do gminy dany podmiot nie jest zainteresowany staraniem się o wykorzsytanie powierzchni jaką dysponuje i dlatego jest to "TYLKO"

- w budżecie jest tylko 30000 wpływu z mandatów. Jak to możliwe skoro Straż Miejska kosztuje nas ponad milion !? A kto widział straż miejską tam gdzie ejst potrzebna ? W Słomczynie samochody szaleją od rana na przejściu dla pieszych przy szkole. Wystarczy kupić fotoradar i postawić tam od razu budżet gminy by się podreperował. Na pomorzu sciągają kilka milionów na fotoradarze. A to że to skandal i nie po to straż miejska jest powołana, żeby stać i pstrykać fotki ? A kogo to obchodzi ? To lepiej mieć 10 milionową dziurę w budżecie ? Do czego zatem jest straż miejska jest powołana ? Po co istnieje i żre miliony skoro nie ma z niej żadnej korzyści albo korzyści są znikome ?

- jak już pisałem w innym wątku zastanawia mnie ile byłoby wpływu z podatku od nieruchomości gdyby przegłosowano uchwałę zwiększającą tenże ? Radni w imię walki politycznej odrzucili uchawałę niedyskutując o niej i nie wnikając w szczegóły.

- dla formalności: Jest błąd w dziale 758 w kolumnie Dochody bieżące bo jest zamiast 727 a chyba powinno być 272

- 80101: Dochody z najmu powinny zostawać w szkołach bo wtedy dyrektorzy będą zainteresowani wynajmem ! te 63361 to tylko ułamek możliwości zarobku. Trzeba zmeinić punkt "Rachunki dochodów samorzadowych jednostek oświatowych" bo tam nie ma możliwości gromadzenia środków z wynajmu. Gdyby te pieniądze zostawały w szkołach (lub jak wcześniej pisałem np. w remizie) to dyrektorzy byliby zainteresowani najmem i te pieniadze byłyby o wiele większe. A tak to nie są zainteresowani bo muszą sprzątać i łatać dziury po anjemcach a gmina zabiera cały uzysk.

- Jednocześnie gmina pobiera od rodziców haracz zaledwie 93 tysięcy za pobyt dzieci w przedzkolu co zmiejsza atrakcyjność gminy i jest całkowicie sprzeczne z polityką prorodzinną. Później w budżecie gminy są wydatki na promocję gminy. Zapewniam, żę lepszą promocją od ulotek które nigdzie nie docierają byłoby usunięcie tego haraczu. Wtedy zamiast ludność zamiast odpływać by pozostawała lub napływała do gminy a co za tym idzie główne źródło zarobku czyli podatek od osób fizycznych by nie wysychało a wręcz się napełniało.

- Co to jest w szczegółach 80104 "wpływy z usług" na 303 tys ?

- Za co jest odpłątnośc w 85305 ?

- Proszę o upublicznienie jakie są zobowiązania gminy do remontów dróg powiatowych bo w 60014 wydajemy na to 700000 !!!

- Jakie są szczegóły 60016/a ! To jest wszak 3750000 zł. W takim pojemnym worze można bardzo wiele ukryć.

- 70004 zakupy inwestycyjne. Proszę przedstawić biznes plan tych inwestycji.

- 70005 - dlazego ZGK remontuje te lokale; wiadomo wszak, że jednostka budżetowa zrobi to drożej i gorzej niż przedsiębiorca prywatny ? Kto zdefiniował kwotę 750 000 ? Za ile i z jaką jakością zrobiliby to prywatni przedsiębiorcy ?

- 71014 - plany geodezyjne za 250 tysięcy ? Wszak to zmarnowane pieniadze, bo jak się weźmie jakikolwiek plan to się okazuje, ze jest kompletnie nieaktualny. To samo 75020 ! Bałagan jaki ejst w planach każe sądzić, że nikt nie kontroluje tych wydatków czy to w gminie czy w powiecie. Jeżeli gmina płaci za coś powiatowi to czy egzekwuje wykonanie ? A w ogóle ma kto w gmienie to kontrolować albo czy ktoś w ogóle jest tym zainteresowany, albo czy w ogóle jest ktoś kompetentny ? Ale pensję biorą co miesiąc.

- Już o tym pisałem wyżej. Wynagrodzenia w gminie 6 mln !!! A komu się je płaci ? Czy Pan Burmistrz to kontroluje ? (działa oświatowy, dział środowiska, dział inwestycji)

- Kolejny wydatek to 500 000 półmiliona na projekt ratusza ! A co ze starym projektem ? Jak się ma projekt ratusza, do haraczu pobieranego od rodziców przedszkolaków(i żłobków) oraz zadłużenia gminy ? Czy to jest przemyślany wydatek ?

- 75414 - straż miejska koszt: 1065110 na 13 pracowników. Bez komentarza. 5000 miesięcznie. Za co ?

- No i chyba najlepszy żart w tym projekcie: zakup samochodu slużbowego ! za 100 000. Wychodzi na to, że szkoły finansują 63000 samochodu służbowego straży miejskiej z wynajmu swoich pomieszczeń, które muszę sprzątać i łatać dziury ze swoich i rodziców pieniędzy !

- 375000 na prelekcje antyalkoholowe. Prelekcje za 300 tysięcy ? To jest kolejny żart.

- 1970546 na płace w MOPsie ! Co to jest za podział na te 154000 ? Ile dokładnie gminę kosztują te płace.

- Czy zaplanowana na przyszły rok 200000 na projekt żłobka to nie jest znowu marnotrawstwo ? Czy nie było może już jakiegoś projektu. Pytam, bo doświadczenie starego ratusza i sali gimnastycznej przy szkole w Bielawie uczy, że w gmienie projekty za setki tysięcy wyrzuca się lekką ręką do kosza.

- usuwanie dzikich wysypisk 100000 - a gdzie straż gmimnna ?

- 90004/2 rozwinąć. Bo chyba wszystkich zbulwersowało sadzenie chryzantem w okresie przymrozków. A tu po raz kolejny utworzono pękaty worek w któym różne "figle" można ukryć. Czy o to chodzi ?

- 90015: budowa oświetlenie .... na środku chodnika za 200000. Czy ktoś to kontroluje ? Jednocześnie przy takich wydatkach na płace w urzędzie ....

- 90019: 1000 zł za korzystanie ze środowiska ? Co to jest za pozycja ? A tak na marginesie gdziesą wpływy z Asfalciarni ?

- 90095/1 ? Co to za worek (kolejny zresztą) ?
- montaż ławek przy ulicach i montaż zaczepów na flagi - to należy do dróg
- znakowanie psów to należy do schronisk. A gdzie sterylizacja ? Po co nam hordy oznakownych psów ?
- wiaty przystankowe - to nalezy do komunikacji miejskiej
- opróżnianie koszy - to jest zadanie sprzątania gminy/utzrymania ulic
- eksperyzy ochrony środowiska ? Co to za "bawełna" ? Proszę o dokłądną specyfikację co sie kryje pod tymi ekpertyzami; komu one na co ?
- obsługa kabin sanitarnych - to jest ZGK
- eksploatacja sieci wodociągowej w Siedliskach ?
i to wszystko za 734650 ... czy ktoś tu chce coś ukryć !?


Mam nadzieję, że za większością moich pytań stoją odpowiedzi oparte o obiektywne przesłanki. Mam nadzieję także że zostaną one klarownie przedstawione aby nie było wątpliwości co do dysponowania naszymi podatników pieniędzmi przez zatrudnionych przez nas urzędników.



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !




Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-04 19:13 przez Marek Wysmułek.
Re: BUDŻET 2012
04 gru 2011 - 19:34:15
DO MARKA W.

Z jakichś powodów zmieniony we wrześniu statut gminy i regulamin RM jeszcze nie wszedł w życie (publikacja w Dzienniku Urzędowym) i w związku z tym nie możemy się jeszcze domagać materiałów na komisje na 4 dni przed posiedzeniem. Więc ja teraz chodzę po wydziałach UMiG i składam jako radny wnioski o dościślenie i uzupełnienie informacji podanych w projekcie budżetu, oczywiście - na piśmie z pieczątką kancelarii. W piątek byłem w Wydziałe Dróg Gminnych i od nich będziemy mieli pełną informację na Komisję Ładu 7.12.
Re: BUDŻET 2012
04 gru 2011 - 20:25:49
Coś ten projekt budżetu zdematerializował się. Szukam i szukam w bip i biała tablica.
Re: BUDŻET 2012
04 gru 2011 - 21:24:49
W BiPie rzeczywiście gmina daje sobie na 2012 carte blanche ;) . Natomiast radni dostali wydruki - pytanie, czy poszczególne zapisy nie zmienią się do jutra, kiedy komisje zaczynają opiniować projekt.
Re: BUDŻET 2012
04 gru 2011 - 22:28:05
na 2012 jest 'carte blanche' bo póki co projekt budżetu jest wśród Zarządzeń Burmistrza...link podany w pierwszym poście przez Klaudiusza jest cały czas aktywny...inną rzeczą jest, czy zapisy znajdujące się w nim są jedyne i aktualne...ale przecież nie ma chyba nowego Zarządzenia, które by to pierwsze znosiło? ;)
ja na dziś czytając projekt budżetu mam wrażenie, że nie do końca chyba jest to budżet realizacji obietnic przedwyborczych (a jest to pierwszy w pełni autorski obecnego Burmistrza, kóry dodatkowoż obiecywał nam plan kadencyjny...)...
radni muszą sobie odpowiedzieć na pytanie 'czy tak sobie to wszystko wyobrażali?' czy WPF właściwie priorytetyzuje inwestycje? jak się patrzy, że duże inwestycje w kanalizację realizowane będą w...2017 roku to chyba nie do końca o to chodzi? Czy faktycznie sala w Opaczy ma powstać w 2015 roku (i co się zmieniło od zeszłego roku, gdy WPF przewidywał salę znacznie wcześniej?)
Jak się czyta, że już w 2012 planowane są wydatki ok.3 mln PLN na 'oświetlenie z infrastrukturą drogową' to ma się wrażenie, że jednak można było pozwolić sobie na budowę drugiej sali przy szkole a nie oświetlanie ulic, które ciemne nie są (pomińmy, że z reguły powinna być 'budowa drogi z infrastrukturą oświetleniową'....)
Mam generalnie nadzieję, że radnym przed podjęciem decyzji dane będzie poznać więcej szczegółów bo w nich zdaje się diabeł tkwi...
czy skupiamy się na zbilansowaniu budżetu (zdaje się, że deficyt chcemy ograniczyć do wartości znaaaacznie poniżej dozwolonego progu), czy na tym by efektywnie gospodarować tym co mamy?
Czy dalej będziemy dotować Powiat w jego zadaniach kosztem naszych? Czy chcemy realizacji prac 'naziemnych' zanim wykonane zostaną te 'poddziemne' (ostatni przykład Mickiewicza)?
Jakie zmiany w komunikacji (pomijając, że cisza w temacie postulowanych przez mieszkańców zmian, to jeszcze cisza w temacie marnotrastwa pieniędzy na linię 700)?......
Jak kosztowne będą zmiany pracy Urzędu (nowe wydziały) i na ile przełożą się one na efektywność pracy?
Czy w dalszym ciągu wspieramy nieefektywny ZGK, którego plany restrukturyzacji miały być przedstawione?
Ile jest w budżecie ukrytych pod pozycjami globalnymi absurdów (typu nagrody dla policji, której w powszechnym odczuciu u nas brak)?
Wiele jest pytań, na które cyferki w pdf'ie nie odpowiedzi nie dają.
Ja mam tylko nadzieję, że ostatecznie uchwalony dokument będzie jasny i przejrzysty i zostanie przyjęty po merytorycznych dyskusjach a nie na zasadzie...'Burmistrz zdecydował'



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-04 22:30 przez Artek_Bartek.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 08:19:28

Artek_Bartek
Jak się czyta, że już w 2012 planowane są wydatki ok.3 mln PLN na 'oświetlenie z infrastrukturą drogową' to ma się wrażenie, że jednak można było pozwolić sobie na budowę drugiej sali przy szkole a nie oświetlanie ulic, które ciemne nie są (pomińmy, że z reguły powinna być 'budowa drogi z infrastrukturą oświetleniową'....)

To jest ważny aspekt. Należy dopytać po raz kolejny o priorytety. Na ile/ w jakiej skali brakuje latarni ? Czy to jest ważniejsze niż brak sali gimnastycznej przy szkole ?


Artek_Bartek
Mam generalnie nadzieję, że radnym przed podjęciem decyzji dane będzie poznać więcej szczegółów bo w nich zdaje się diabeł tkwi...
To jest zastanawiające. Jak pisał Tomek Zymer jeszcze nie obowiązuje przepis o dostępie do informacji ... czy to znaczy, że radni nie mają __przyrodzonego__ prawa do dostępu do informacji. To musi wejść rozporządzenie, żeby im udostępnić wymagane do głosowania dane ? Czegoś nie rozumiem ...

Czy Pan Jańczuk pielęgnuje taki stan rzeczy ? Jeżeli tak, to chyba jednoznacznie świadczy o jego moralnej legitymacji do sprawowania tego urzędu.

Moim zdaniem burmistrz powinien nalegać, żeby wszyscy radni się zapoznali bardzo dokładnie z budżetem, żeby podnosząc rękę wiedzieli czy podejmowana przez nich decyzja jest dla dobra mieszkańców czy nie (nawet jeżeli jest wynikiem kompromisu, często zgniłego)



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !




Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-05 08:20 przez Marek Wysmułek.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 09:16:03

Marek Wysmułek
Jak pisał Tomek Zymer jeszcze nie obowiązuje przepis o dostępie do informacji ... czy to znaczy, że radni nie mają __przyrodzonego__ prawa do dostępu do informacji. To musi wejść rozporządzenie, żeby im udostępnić wymagane do głosowania dane ? Czegoś nie rozumiem ...

Marku, nie chodzi o żaden przepis o dostępie do informacji, bo tę zawsze można uzyskać na wniosek (i właśnie dlatego składam zapytania do poszczególnych wydziałów UMiG), tylko o zapis w nowym Regulaminie RM (załącznik do uaktualnionego Statutu Gminy) zobowiązujący wydziały do dostarczenia wszystkich istotnych materiałów radnym na cztery dni przed posiedzeniem danej komisji. Ten Regulamin RM wg mojej wiedzy jeszcze nie wszedł w życie. W każdym razie nie uogólniaj, bo robi się z tego jakiś spisek, którego ja osobiście nie widzę. Po prostu ogólniki w projekcie budżetu trzeba dościślić i uzyskać szczegółowe dane przed głosowaniami. Np. te trzy miliony wcale nie jest na oświetlenie, tylko na remonty dróg gminnych, wg mojej wiedzy.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 09:39:53

Tomasz Zymer
zapis w nowym Regulaminie RM (załącznik do uaktualnionego Statutu Gminy) zobowiązujący wydziały do dostarczenia wszystkich istotnych materiałów radnym na cztery dni przed posiedzeniem danej komisji. Ten Regulamin RM wg mojej wiedzy jeszcze nie wszedł w życie.

Ale właśnie o to chodzi. Czy to nie jest oczywiste, że wydziały powinny dostarczać radnym informacje bez __proszenia__ tylko z dobrego obyczaju ? A kto rządzi wydziałami urzędu ? Burmistrz ... Jak najbardziej moja wypowiedź jest aktualna. Ale nie roztrząsajmy tego. Poruszę ten temat w czasie sesji, a póki co skupmy się na budżecie.


Tomasz Zymer
te trzy miliony wcale nie jest na oświetlenie, tylko na remonty dróg gminnych, wg mojej wiedzy.

Tomku. Nie chciałbym Ci zarzucić braku dokładności, bo jesteś moim guru wnikania w szczegóły i sławię Cię wszem i wobec ale: 60016, Wydatki majątkowe, pkt d) Modernizacja oświetlenia ulicznego [...] 3 160 000 ....

Przeszedłem się tam z ciekawości i jakoś latarnie się świecą. A że stare, a że mogłoby ich być więcej ... Wiem, ze to nie bęzdie popularne wśród mieszańców tych okolic, ale budżet jest za mały !!! Stąd pytanie do Burmistrza: co jest priorytetem ? Poprawa __istniejącego__ oświetlenia czy budowa bardzo potrzebnej __nieistniejącej__ sali gimnastycznej przy szkole.

Zwracam uwagę, że burmistrz planuje wydać po raz kolejny (!!!) pieniądze na projekt (a będzie to kilkaset tysięcy - pewnie z 200) tej sali mimo, że poprzedni projekt został wypracowany na szerokim forum i spełniał większość oczekiwań stron, a cena sali gimnastycznej to ok 3400000 (80101, Wydatki majątkowe, pkt b).

Gdyby do tych 3160000 (na latarnie) dodać te 200000 (na projekt) okazałoby się, że salę w Opaczy można zbudować niemal z marszu.

Jakie są więc priorytety Pan Burmistrza ? Co jest dla niego ważne ? Jakim naciskom ulega ? Czy w ogóle pochylił się nad tymi zależnościami ? Dlaczego wyjaśnienia jego stanowiska w takich zawiłościach nie są ___obligatoryjnie__ przedstawione do informacji publicznej ? Czy są jakieś obiektywne powody jego propozycji (przecież mogę nie mieć racji i nie potrzebnie zadaję sobie te pytania) ?



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !




Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-05 10:38 przez Marek Wysmułek.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 10:06:35
250 tys. w 2012r na kanalizacje/wodociagi na Parceliangry smileygratuluję poczucia humoru panu burmistrzowi.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 10:41:20
To tylko na dokumentację. A skandal z Parcelą jest większy. Okazało się, że wkopana kilka lat temu rura łącząca Mirków i Obory rura kanalizacyjna nie udźwignie Parceli i trzeba w tym samym miejscu na grobli wkopać rurę nową. Koszt - pewnie z milion złotych. Jeśli to prawda, to gratulacje dla pana Skowrońskiego.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 10:51:03

Klaudiusz
gratulacje dla pana Skowrońskiego.

... i dla urzędników. Niech już Konstancińską anegdotką pozostanie stwierdzenie (na szczęście byłej z-cy kierownika działu inwestycji) Pani Moniki Sarneckiej, która na pytanie "dlaczego zaprojektowała Pani drogę bez kanalizacji i wodociągu pod nią (!?)" odpowiedziała "bo ja tu krótko pracuję i nie wiedziałam, że tam nie ma kanalizacji i wodociągu".

Ciekawy jestem czy u swojego nowego pracodawcy Pani Monika też pozwala sobie na takie dyletanctwo ;) ?

Chyba nie ... a u nas w gminie kierowanej przez Burmistrza mogła sobie pozwolić ...



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 12:09:11

Marek Wysmułek
60016, Wydatki majątkowe, pkt d) Modernizacja oświetlenia ulicznego [...] 3 160 000 ....

Nie jest to moim zdaniem możliwe. Za duża suma - to byłby wolny żart. Po prostu jakis kolejny skrót myślowy w projekcie budżetu do wyjaśnienia. Zadzwonię do Wydz. Dróg Gminnych i dopytam (wniosek o inne iszczegółowe informacje juz u nich składałem w piątek).
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 12:18:22

Tomasz Zymer

Marek Wysmułek
60016, Wydatki majątkowe, pkt d) Modernizacja oświetlenia ulicznego [...] 3 160 000 ....

Nie jest to moim zdaniem możliwe. Za duża suma - to byłby wolny żart. Po prostu jakis kolejny skrót myślowy w projekcie budżetu do wyjaśnienia. Zadzwonię do Wydz. Dróg Gminnych i dopytam (wniosek o inne iszczegółowe informacje juz u nich składałem w piątek).

Ja nie wnikam w kwoty. Analizując budżet założyłem, że kwoty są właściwe a niewłaściwe są jedynie akcenty. Jeżeli te 3 miliony to jest worek, w którym zostanie wyremontowana cała ulica Wierzejewskiego a wiemy w jakim jest stanie to może i ta kwota jest prawdziwa.

Fakty jednak są przynajmniej cztery:

1) skoro to babol to dlaczego został przedstawiony jako propozycja budżetu. Znowu muszę zadać pytanie czy Pan Burmistrz w ogóle widział ten projekt ? Kto to pisał ? Czy to Pan "będę coś mruczał pod nosem to może się ode mnie odczepią" Skarbnik ?

2) jak to możliwe że radni nie dostają tego budżetu na DŁUGO przed sesją żeby móc się z nim zapoznać i wyłapać takie szczególy ? Czy to nie powinno być oczywiste ? Czy ktoś chcecoś ukryć takim obskuryzmem ? Ktoś = Burmistrz.

3) Jeżeli to jest babol to ile jest innych ! To ja żądam przejrzenia całego budżetu wraz z wydatkami na pensje, bo skoro jest jeden poważny błąd to może ŻADNA z liczb w projekcie się nie trzyma kupy ?

4) co przyświeca autorowi projektu budżetu, że tworzy takie worki do których można właścicie wrzucić wszystko ? Czy chce coś na tym ugrać ?



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !




Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-05 12:44 przez Marek Wysmułek.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 12:23:57
Projekt kanalizacji Parceli to niekączaca się opowieść bodajże od 2006r. Z rurą o za małej średnicy/przepustowości, o której pisze Klaudiusz było wiadomo już dawno, w głowie się nie mieści jak można było podjąć tak bezsensowną decyzję.
W tym roku mieszkańcy mieli nadzieję, że uda się w końcu zakończyć etap projektu. Niestety nie uda się, ponieważ teraz wyszło, że nie ma zgody ochrony środowiska na przejście ul. Literatów, więc potrzebna jest zmiana w projekcie przebiegu projektowanej instalacji, jest zgoda na przejście groblą. Mają zostać zakopane 2 rury o średnicy 160, jeśli dobrze usłyszałem wczoraj na zebraniu wiejskim jedna dla Parceli druga dla innych miejscowości.
Nie rozumiem, dlaczego teraz wyszedł taki "kwiatek" a raczej chwast, co robili projektanci? co robił urząd?czy ktoś w gminie kontroluje, sprawdza jak przebiegają inwestycje? Kto doprowadził do takiej sytaucji?Wydaje mi się, że jak coś się projektuje, mamy koncepcje przeprowadzenia instalacji kan/wod to następnie sprawdzamy/ uzyskujemy wszelkie pozwolenia, zgody czy tędy może ona przebiegać. Przez czyjąś niekompetencje mamy kolejny rok w plecysad smiley
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 13:02:03
czytam i czytam i powątpiewam w swoją zdolność czytania ze zrozumieniem, bo czyz to mozliwe, że TERAZ trwają zabiegi wokół udostępniania radnym treści, nad którymi głosują ..??!! to jak głosowali dotychczas ? czyżby głosowali nie tylko bez konsultacji z ludźmi, których reprezentują, ale nawet bez konsultacji z własnym rozumem - na zasadzie odruchu rdzeniowego ?! łał ...eye popping smiley
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 13:42:46

ola
czyz to mozliwe, że TERAZ trwają zabiegi wokół udostępniania radnym treści, nad którymi głosują ..??!! to jak głosowali dotychczas ? czyżby głosowali nie tylko bez konsultacji z ludźmi, których reprezentują, ale nawet bez konsultacji z własnym rozumem

Ano ... Dzięki. Już myślałem, że tylko ja mam jakieś niedorzeczne oczekiwania dot. dostępu do informacji PRZED obradami.


Oprócz tych liczb zapisanych w projekcie de facto, dobrze byłoby aby radni i społeczeństwo dostało kilka liczb nie możliwych do wyczytania z projektu.

Otóż gmina zaciąga niemal 3 miliony pożyczki na wykup żeby wykupić obligacje. Pytanie czy oprocentowanie tych obligacji jest mniej/bardziej atrakcyjne od oprocentowania pożyczki ? Czy to jest pożyczka gotówkowa, czy zabezpieczona jakimś majątkiem gminy ? Jak to wygląda ? Jeżeli jest zabezpieczona to na czym ? Jeżeli nie jest zabezpieczona to czy ta pożyczka nie byłaby tańsza gdyby była zabezpieczona na majątku. Czy te obligacje muszą być wykupione w przyszłym roku ? Jakie są możliwości prolongaty ? Może taniej byłoby je prolongować niż brać pożyczkę itp itd.

Metoda pożycznia na spłatę poprzednich pożyczek to jaskrawy przykłąd spirali zadłużenia. A może Pana Jańczuka juiż nie obchodzi to co będzie po nim ? Może nie mam racji i jest to korzystnejsze rozwiązanie, ale nigdzie to nie jest wyraźnie opisane.



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !




Zmieniany 4 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-12-05 14:04 przez Marek Wysmułek.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 14:03:13
Dobra, Marku, ja tu nie przerywałem tego festiwalu lansu metodą ofensywy, ale to o wieku to jest atak personalny. Wystarczy.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 14:05:54

Bartek
Dobra, Marku, ja tu nie przerywałem tego festiwalu lansu metodą ofensywy, ale to o wieku to jest atak personalny. Wystarczy.

Usunięte o wieku.

Ale dlaczego uważasz, że walka o budżet to lans ?



Marek Wysmułek kandydat na Burmistrza 2014

Konstancin-Jeziorna moją partią. Widzę go pięknym i bogatym. Razem możemy to osiągnąć !
Re: BUDŻET 2012
05 gru 2011 - 14:54:04
Osobiście uważam prowadzenie aktywnej ofensywy na największym portalu tego miasta, przy jednoczesnej jasnej deklaracji o chęci kandydowania, za próbę wykazania się, a co za tym idzie autopromocji. Nie ma w tym nic złego, oczywiście, ale ostatnimi czasy to zjawisko wyraźnie się nasiliło smiling smiley



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 13
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017