Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
17 gru 2018 - 17:04:05
Starosta Ksawery Gut przekonuje, że ma dobrze przemyślaną alternatywną drogę z Konstancina do Warszawy. Zyskaliby na tym także mieszkańcy Józefosławia oraz gminy Góra Kalwaria

[piasecznonews.pl]
Re: Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
17 gru 2018 - 17:28:11
Pewnie mieszkańcy Skolimowa, Kierszka i okolic będą zachwyceni obwodnicą, dla Józefosławia i Góry Kalwarii, poprowadzoną po drogach lokalnych.

– Jeżeli uda mi się przekonać burmistrzów do tych pomysłów, to będzie można je zrealizować niewielkimi nakładami – uważa starosta Gut.

Kazimierz Jańczuk, burmistrz Konstancina-Jeziorny przyznaje, że to zadanie „nie będzie łatwe”.
– Gmina nie wyłoży samodzielnie tak dużych pieniędzy na budowę trasy na naszym terenie. Projektanci mówią o kosztach rzędu 17 mln zł, ponieważ trzeba m.in. wykupić grunty – informuje.

Tak się akurat składa, że włodarze wszystkich tych jednostek dość dobrze się znają i reprezentują jeśli nie te same, to zbliżone barwy polityczne.

powiat wspólnie z gminami powinni wspólnie wybudować częściowo nową drogę w stronę Powsina, równoległą do ul. Warszawskiej i Drewny, aby przejęła cały ruch od strony Piaseczna. Starosta uważa, że powinna być ona poprowadzona na tyłach biurowca Polskich Sieci Elektroenergetycznych, a następnie dotrzeć co najmniej do ul. Korbońskiego.


Mimo podobnych barw politycznych nic nie wyszło z dobudowania kawałka ścieżki rowerowej do Powsina, ale nową drogę 2x3,5m na znacznie dłuższym odcinku Wilanów wybuduje ze swojego budżetu, żeby w jednym czasie wjechało jeszcze więcej WPI, WGR itd...
Ma fantazję ten nowy starosta.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-12-17 17:44 przez czaknoris.
Re: Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
18 gru 2018 - 07:51:28
Temat ważki i to bardzo, ponieważ za około 2 lata będzie otwarta obwodnica autostradowa co automatycznie generuje dużo większy ruch na drogach dojazdowych (w tym Konstancinie).

Fakt jest taki, że jesteśmy w czarnej dziurze z naszym układem drug, między innymi dzięki dotychczasowej postawie/wspópracy na poziomie gminy/powiatu/województwa
(przypomnę, że w taki sposób Panowie współpracują, że powiat wycofał się z pierwotnej deklaracji współfinansowania dokumentacji projektowej 721, a to rzeczywiście były niewielkie pieniądze).
Koncepcja zakłada, że konsorcjom powiatu i gimn wybuduje w zasadzie dwie drogi, zastępując częściowo drogi wojewódzkie 721, 724 - to nie może być tanie i dlaczego brak w tym pomyśle MZDW?

Idąc do meritum (i zakładając, że jakimś cudem powstałą droga wzdłuż torów) zastawiają mnie szczegóły, ponieważ nie potrafię sobie wyobrazić połączenia pomiędzy Kierszkiem, a siedzibą PSE?
Jak ma przejść przez okolice ul Borowej, Sadowej? Gdzie tam jest miejsce ? (chyba, że ruch nagle wskoczy na istniejący wąski i stromy kawałek Prawdziwka i Borowej), alternatwynie wyburzanie domów ..


Szkoda, że nikt nie chce (nie umie) normalnie usiąść mieszkańcami i porozmawiać.


ps 1
Łatwo mieć pomysł, który jest panaceum, a który w sumie ma być realizowany przez innych.
Porażka nie obciąża autora.

ps 2
Za niedługo wybory parlamentarne, może to pierwsze ruchy pod zajęcie odpowiedniego miejsca na liście.
Re: Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
18 gru 2018 - 08:28:27
Ja nie jestem planistą czy drogowcem, natomiast widzę codziennie, że aut jest więcej, skończona południowa obwodnica w-wy sprowadzi na nasz brzeg Wisły ruch z tamtej strony, a w kwestii wyprowadzenia czy zmniejszenia natężenia ruchu w KJ nikt nic nie robi. Pytanie brzmi więc zatem kto będzie pierwszy odważny, który w ogóle ruszy pazurem. Niestety, niezależnie od sytuacji, zawsze będzie ktoś niezadowolony.
Re: Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
20 gru 2018 - 17:10:41
To zależy gdzie jest więcej aut z dnia na dzień? Oficjalne dane z dwóch ostatnich generalnych pomiarów na terenie K-J były akurat dość ciekawe pod tym względem.
Wyprowadzenie i zmniejszenie ruchu nie odbędzie się przez wyznaczenie dróg dojazdowych dla Józefosławia i Góry Kalwarii lokalnymi drogami przez Skolimów i Kierszek. To jest działanie dokładnie odwrotne, sprowadzające jeszcze więcej ruchu na teren K-J.
Józefosław to efekt działania piaseczyńskich burmistrzów i radnych, którzy takie plany miejscowe potrafili uchwalić, ale nie pomyśleli, że jakoś tam trzeba dojeżdżać? Dojazd tam ma zapewnić K-J budując drogę gminną na swoim terenie, za swoje fundusze?
Młodzież zapytałaby pewnie czy aby kogoś nie poje***?!
Jeśli ktoś kupił mieszkanie, segment czy inny "apartament" w Józefosławiu, to chyba widział gdzie dokonał zakupu? Chcą jeździć przez K-J, bo Puławską się nie da, to proszę bardzo, ale istniejącym układem drogowym i drogą 721.
Poprawa dojazdu dla Józefosławia przez budowę gminnych pseudo obwodnic przez K-J nie rozwiąże problemu. W Józefosławiu cały czas powstają i będą budowały się kolejne "apartamentowce", bo przecież jakoś to będzie, bo przez Konstancin zrobi się wyjazd. Pan starosta wpadł na pomysł, żeby rozgrzeszyć winy tych, którzy zrobili sajgon z całego Piaseczna. Tam nie ma żadnej refleksji, że w planowaniu miejscowym trzeba natychmiast przerwać ten proceder zabudowy w taki sposób i w takiej formie. W Piasecznie główny układ drogowy pozostaje praktycznie bez zmian od 30 lat. Coś zmieniono? Dodatkowe pasy ruchu i estakady dojazdowe na wysokości Auchan wraz z przebudową skrzyżowania z Energetyczną i w Mysiadle? Jaki był ruch w 1990, 1995, 2000, a jaki jest obecnie? Ile mieszkańców miasto i gmina Piaseczno liczyły w 1995 a ilu obecnie?
Trzeba się zdrowo pierd**** w głowę, żeby liczbę mieszkańców zwielokrotnić (tym samym zwielokrotnić liczbę pojazdów), wszystko przeznaczyć pod zabudowę, nie przewidzieć nowych dróg, nie mówiąc już o odwodnieniu i myśleć, że "jakoś się to zmieści". Tam się nie da wyjechać z osiedli, bo takie plany uchwalali. A teraz K-J ma uratować temat Józefosławia, który się zatkał, bo ktoś w małej wiosce wybudował średniej wielkości słoikolandię.
Jeszcze Mysiadło zostało do zabudowania. Szklarni już nie ma. Stamtąd może też w przyszłości pojadą przez K-J, bo Puławska stoi?
A na koniec odwodnią wszystkie dachy, place, ulice i parkingi do kanału rzeki Jeziorki i puszczą do K-J, w myśl zasad niech się Skolimów buja i utopi w naszych gównach.
Po ogłoszeniu pomysłu mostu Morawieckiego na Wiśle w Ciszycy podniosło się wielkie larum, że to ściąganie ruchu do uzdrowiska, za to "plan Guta" przechodzi bez praktycznie żadnego zainteresowania.
Wybudowanie POW wraz z mostem może przyciągnąć część ruchu, przez węzeł Przyczółkowa tym bardziej, że most w Górze Kalwarii ma bardzo ograniczoną przepustowość, tak jak ograniczoną przepustowość mają drogi 724 i 721 przez K-J. Na to wpływu nie mamy, bo potrzebna jest obwodnica K-J, ale rangi drogi wojewódzkiej, a nie gminnej czy nawet powiatowej. Może jeszcze najlepiej jeszcze przez środek wiosek i osiedli, bo przecież nie nowym szlakiem, pasem drogowym szerokości kilkudziesięciu metrów, bo kto za grunty zapłaci...



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-12-20 17:52 przez czaknoris.
Re: Plan Guta - wyprowadzenie ruchu z UZDROWISKA
20 gru 2018 - 18:53:31
Co by tu rzec? Może działania antyszczepionkowców rozwiążą problem spinning smiley sticking its tongue out
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 57
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017