Mieszkańcy i ich sprawy :  Konstancin.com - Forum mieszkańców miasta i gminy Konstancin-Jeziorna The fastest message board... ever.
Wszystkie kwestie konstancińsko-jeziorańskie i okoliczne.
Moderacja: Bartek 
Idź do wątku: <---->
Akcja: ForaWątkiNowy wątekSzukajZalogujPodgląd do wydruku
Strony: <--|<-...4546474849505152535455...->|-->
Bieżąca strona: 50 z 67
Re: Piątek 20.09 spotkanie robocze z ZTM godz. 12.00 ul. Świetlicowa 1
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 16 wrz 2013 - 23:25:51

W konfrontacji z obietnicami przedwyborczymi brak zainteresowania burmistrza nawet nie tyle reformą co w ogóle dyskusją w temacie tak ważnym dla mieszkańców wygląda cokolwiek...dziwnie...zwłaszcza, ze głos mieszkańców miał sie liczyć...a liczyć sie bedzie pewnie tylko przed nastepnymi wyborami sad smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 16 wrz 2013 - 23:45:44

Burmistrz twierdzi, że przeciwnie - słucha bardzo uważnie mieszkańców. Np. na sesji RM w czwartek zwróciłem uwagę, że autobusy linii 725 nadal jeżdżą przez Stare Kabaty i że mieszkańcy twierdzą, że ich dzieci nie mogą dojechać na czas do szkół w Powsinku i Wilanowie, bo muszą się albo przesiadać w Powsinie (oczekiwanie często rzędu kilkunastu minut), albo odbyć bezsensowną podróż w korkach pod skarpę i z powrotem (ok. 40 minut). Poza tym z powodu tej trasy żadnej autobus tej linii nie przyjeżdża punktualnie na przystanki w naszej gminie i to chyba jest większy problem, bo dzieci czekają, a szkoła ucieka. Burmistrz na to, że na spotkaniu sołtysów rozmawiał zdaje się z osobami z ulicy Rosochatej, że wszyscy są zadowoleni i w ogóle chwalą sobie nową trasę.

To trochę tak, jak z tym odwodnieniem okolic Kołobrzeskiej i dwiema wersjami sprawy - gminną i WZMiUWu. Parafrazując znane futbolowe przysłowie, "sumka dla ZTM jest okrągła, a prawdy są dwie."

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: mariamaria (---.warszawa.vectranet.pl)
Data: 17 wrz 2013 - 06:45:23

A może prawda jest jedna w myśl starej znanej maksymy l?État c?est moi;)

a Wy błądzicie maluczcy, nieoświeceni?

smileys with beer


maria



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-17 06:45 przez maria.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: olaola (---.adsl.inetia.pl)
Data: 17 wrz 2013 - 07:20:09


Tomasz Zymer
(...) Burmistrz na to, że na spotkaniu sołtysów rozmawiał zdaje się z osobami z ulicy Rosochatej, że wszyscy są zadowoleni i w ogóle chwalą sobie nową trasę.

jezusmaria, to ma być podstawą dla zmian - lub ich braku - w komunikacji publicznej ?thumbs down

rozumiem, że w cytowanej przez Marię maksymie chodzi o etat (a nie o państwo) smoking smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 17 wrz 2013 - 10:10:57

rozmowy z Rosochatą - jak pisze Zymer - dotyczyły linii 725, nie całej komunikacji

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.t-mobile.pl)
Data: 17 wrz 2013 - 11:09:51

Maniu...czemu tak nieładnie po nazwisku?
i rozumiem, że o 'całej komunikacji' Burmistrz będzie teraz rozmawiał z mieszkańcami każdej z ulic z osobna? ;)

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: olaola (---.adsl.inetia.pl)
Data: 17 wrz 2013 - 18:58:14

jak widzę, trwa gra w "to nie my - to oni", nie wiadomo, kto i na jakiej podstawie (wg jakich kryteriów) ustala częstotliwość kursów w K-J eye rolling smiley Na szczęście leje, więc może podtopienia odwrócą uwagę od autobusów confused smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 17 wrz 2013 - 19:14:29


Artek_Bartek

Maniu...czemu tak nieładnie po nazwisku?





Tomasz Zymer
Burmistrz na to, że na spotkaniu sołtysów rozmawiał zdaje się z osobami z ulicy Rosochatej, że wszyscy są zadowoleni i w ogóle chwalą sobie nową trasę.



a to na ul. Rosochatej mieszka pani Rosochata? confused smiley

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: Artek_BartekArtek_Bartek (---.adsl.inetia.pl)
Data: 17 wrz 2013 - 23:36:44

Zymer na pewno nie ;)
Ale wszystkie pozostałe ulice i wioski (na mojej np.jedynie numery domów) niewątpliwie czekają na bezpośrednie konsultacje z Burmistrzem odnośnie komunikacji na ich terenie ;)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-17 23:37 przez Artek_Bartek.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Znikające autobusy, czyli jak W zarabia na baranach z Konstancina
Wysłane przez: BartekBartek (Moderator)
Data: 18 wrz 2013 - 00:18:58

Sklejam, bo się nagle dwie identyczne dyskusje zrobiły.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.

Opcje: OdpowiedzCytuj
20 września 2013 (piątek) o 12.00 - spotkanie z ZTM
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 18 wrz 2013 - 00:27:10

Wklejam bardzo ważną informację raz jeszcze, bo "uciekła" na górę strony:

20 września 2013 (piątek) o 12.00 w sali posiedzeń Rady Miejskiej przy Świetlicowej - spotkanie władz miasta z przedstawicielami ZTM o komunikacji miejskiej w gminie. Spotkanie ma charakter roboczych rozmów burmistrza z ZTM, a nie - konsultacji społecznych. Radni zostali powiadomieni dziś oficjalnym pismem w odpowiedzi na nasze prośby o udział w rozmowach.

Co ZTM ma do zaoferowania: 2 kursy 724 w godzinach szczytu w zamian za skrócenie trasy do Wilanowa (wówczas już tylko 710 i 139 będą jeździły rozsądną trasą do metra), a także - utrzymanie obecnego status quo w zamian za haracz od gminy w wysokości ok. 260 tys. zł dopłaty w roku 2014 powyżej stawek z obecnego roku, jednak bez gwarancji utrzymania rozkładów i linii. Są to oficjalne informacje od pana burmistrza.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 20 wrz 2013 - 20:58:29


Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: 20 września 2013 (piątek) o 12.00 - spotkanie z ZTM
Wysłane przez: daramisdaramis (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 12:52:47


Tomasz Zymer

20 września 2013 (piątek) o 12.00 w sali posiedzeń Rady Miejskiej przy Świetlicowej - spotkanie władz miasta z przedstawicielami ZTM o komunikacji miejskiej w gminie.


Jakieś dobre wiadomości ?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Parę słów o spotkaniu, czyli wyciskamy soki z mrówki
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.centertel.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 15:08:33

To na razie były wyłącznie negocjacje. Należy pamiętać, że za każdy dodany kurs na naszym terenie dopłacimy ok. 8,8 zł za wozokilometr BEZ WZGLĘDU na to, czy będzie to kurs do Wilanowa, metra czy Dworca Centralnego. Jest jednak jeszcze inny problem - z nieznanych powodów ZTM nie zgadza się na dodanie ANI JEDNEGO WOZU do taboru jeżdżącego po naszej gminie, a to oznacza, że dodatkowe kursy będą możliwe tylko przy redukcji długości tras. Np. na linii 724 jeżdżą obecnie 2 pojazdy i WIĘCEJ ZTM NIE DA (dlaczego - pan Daniel Złamal nie wyjaśnił). Jeśli zatem chcemy dodatkowe kursy na tej trasie, to trzeba ją skrócić do Wilanowa. Rozmawialiśmy też o skróceniu 700 do Metra Wilanowska (czyli zamienieniu tej linii w 710bis nie jadące przez Mirków) i dzięki temu zwiększeniu liczby kursów na tej linii. Burmistrz chciałby też puścić 139 do Grapy i Mirkowa zamiast do Ogrodu Botanicznego, na co nie zgadza się ZTM, nawet w dni robocze, bo przecież, jak tłumaczył przedstawiciel ZTM, tą linią jeżdżą... pracownicy Ogrodu. Było też pytanie o osobny bilet tylko na drugą strefę dla osób nie jeżdżących w kierunku Warszawy (tylko po gminach KJ, Piaseczno, Góra itp.). ZTM by to mogło rozważyć, gdyby gminy zawarły jakieś porozumienie w tej sprawie między sobą, najlepiej z Lesznowolą itp. Burmistrz zadeklarował też, że chce rozszerzyć ofertę L-ek (oczywiście nie dotyczy to tych tras, jak do Dębówki, na które nie zgadza się ZTM). Przetarg na L-ki ma nadal robić ZTM, żebyśmy nie stracili 20% dopłaty do tych linii z ich strony. Generalnie, jak podkreślił burmistrz, spotkanie było "konstruktywne".

Jedno jest pewne: gmina w przyszłym roku zapłaci więcej za komunikację autobusową i pasażerowie z naszej gminy także na ogół zapłacą więcej (np. 536 zł za kwartalny; chyba, że pokombinują z biletem 75-minutowym za 4.40 - ciekawa nowa opcja zamiast biletów jednorazowych). ZTM może nieco na tym zarobi dla miasta W-wa (choć pan Daniel Złamal podkreślał, że nie są firmą komercyjną i nie wytwarzają dochodu), ale te nasze 3 miliony przy prawie 3 miliardach od W-wy to zaledwie jeden promil ich budżetu i dlatego czy dodamy milion, czy też nie, i tak pozostaniemy dla nich nic nie znaczącą mrówką. Burmistrz jest natomiast zainteresowany dodawaniem kursów w kluczowych godzinach i to może pomóc przy debacie budżetowej.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: ikarikar (---.dynamic.gprs.plus.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 17:37:06

Przedstawiciel ZTM tłumaczy, że linią 139 jeżdżą pracownicy Ogrodu! Zapewne są to mieszkańcy Warszawy, to dlaczego gmina K-J ma to finansować? Burmistrz powinien powiedzieć stop dla 139 i w to miejsce skierować L-kę, tak aby mieszkańcy tej okolicy mogli dojechać do przystanku Borowa, gdzie mają do dyspozycji 700, 710, 724 i 742!

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 18:00:50

139 ma pętlę na terenie m.st. W-wy, zaś w naszej gminie - tylko 3 przystanki. Burmistrz nie może zlikwidować tej linii. ZTM jej nie zlikwiduje, ponieważ jeżdżą nią w weekendy tłumy warszawiaków. Gmina może próbować odmówić współfinansowania linii (ok. 7,5 tys. zł miesięcznie), ale cała obecna umowa z ZTM opiera się na zasadzie, że dofinansowujemy KAŻDY przejechany (według obowiązujących rozkładów) WOZOKILOMETR w naszej gminie sumą ok. 8,8 zł, a zatem odmowa współfinansowania jednej z linii oznacza zerwanie umowy. Za sumę ok. 90 tys. zł rocznie jest to gra niewarta świeczki, skoro burmistrz i urząd chcą nadal opierać komunikację w gminie na transporcie warszawskim. Skoro takie jest założenie wstępne, to istotne jest wynegocjowanie jak najlepszego rozkładu za posiadaną przez gminę na ten cel sumę (która na pewno przekroczy 3 mln w budżecie na 2014), a nie - dyskusja o pryncypiach. L-ka z przetargu ZTM nie dojedzie do pętli przy Ogrodzie (choć taki był bardzo dobry pomysł m.in. Ksawerego Guta), ponieważ na ulicach dojazdowych ze Skolimowa i Kierszka są progi, które na razie dyskwalifikują je jako trasy busików (i ulice te nie spełniają parametrów ZTM). Bus mógłby tamtędy pojechać, ale bez wspólnego biletu, z własnego przetargu.

Mamy tylko dwie opcje: albo przyjmujemy coraz poważniejsze ograniczenia i koszty narzucane przez ZTM, starając się bronić rozsądnych rozkładów i uzupełniać je, albo - tworzymy własny gminny system komunikacji i wycofujemy się z umów z ZTM, próbując cały system zbudować od nowa. Ta druga opcja nie wydaje się być obecnie do przyjęcia dla burmistrza i większości mieszkańców, zatem pozostaje pierwsza.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: awanturnikawanturnik (---.adsl.inetia.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 18:14:28


Tomasz Zymer
albo - tworzymy własny gminny system komunikacji i wycofujemy się z umów z ZTM, próbując cały system zbudować od nowa.
Po dotychczasowych osiągnięciach kcina wydaje mi się to trochę nierealne do ogarnięcia przez naszych "władców".

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Komunikacja busikowa i busowa
Wysłane przez: maniamania (Moderator)
Data: 21 wrz 2013 - 21:07:50

nie kumam: robimy gminny system komunikacji - bilety za grosik, a od Klarysewa płacimy ZTM ? Czy może swoimi (gminnymi) autobusami wozimy mieszkańców Kcina na Mokotów, Bielany, Saską Kępę i td.?

Opcje: OdpowiedzCytuj
Do Mani: koncepcja "dwa bilety tańsze niż jeden" oraz Złota Karta Podatnika KJ
Wysłane przez: Tomasz ZymerTomasz Zymer (---.mazowieckiesieci.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 21:59:24

Opisywałem Maniu ten pomysł w tym wątku już dość obszernie, wystarczy poszukać nieco wyżej.

Polega on na tym, że do Klarysewa z całej gminy dojeżdżają autobusy komunikacji gminnej (takie L-ki, ale na większości linii obsługiwana większym taborem), które zawracają w trójkącie Warszawska-Mirkowska-Bielawska lub Mirków - Wojska Polskiego. Natomiast z obecnej komunikacji ZTM w gminie pozostaje tylko linia 710, której częstotliwość kursów zwiększamy, z tym, że te dodatkowe kursy dochodzą już tylko do Stoceru, nie - do Piaseczna. Przedstawiciel ZTM potwierdził w piątek, że takie rozdzielenie kursów 710 na dwie alternatywne trasy jest możliwe (podobnie, jak w przypadku wielu innych warszawskich linii).

Płacimy wówczas nieco ponad milion ZTM-owi za 710, a za resztę pieniędzy (ok. 2 mln) robimy własny przetarg na takie trasy i rozkłady, jakie nam odpowiadają, zapewniając mieszkańcom płacącym podatki w naszej gminie (i tylko i wyłącznie im!) tani bilet okresowy na tę komunikację lokalną (dotowany przez gminę, za ok. 60 zł miesięcznie lub 150 zł kwartalnie), który - w połączeniu z warszawskim na I strefę do Klarysewa - nadal będzie znacznie tańszy, niż bilet ZTM na obie strefy. Jak wyliczałem powyżej, 3x60 + 280 = 460 < 536; 150 + 280 = 430 << 536

Ten dotowany miesięczny na komunikację lokalną byłby częścią Złotej Karty Podatnika KJ, obejmującej też: ulgi w przedszkolach gminnych, GOSiR, na kursach w KDK, pierwszeństwo w przyjmowaniu do gminnych przedszkoli i żłobka oraz inne elementy, a wydawanej każdej osobie płacącej podatki w naszej gminie bez względu na miejsce zamieszkania. Nie jest to wyłącznie zwykły plagiat z HGW, bo ulgi pani prezydent są - jak na razie - dość iluzoryczne, a nasze byłyby realne i odczuwalne w kieszeni. Zakładam, że moglibyśmy w ten sposób osiągnąć realny wzrost wpływów z podatków o 5-10% w pierwszym roku (od naszych rzeczywistych mieszkańców, którzy z różnych względów się do nas nie przemeldowali), czyli o 3.5 - 6.5 milionów, co spokojnie pokryje wszystkie koszty Karty Mieszkańca jeszcze z dużą nawiązką.

Koncepcja ta, choć zainteresowała nawet pana burmistrza, w części dotyczącej dwóch tańszych biletów zamiast jednego wymagałaby jednak szerokiej i dobrze zaplanowanej kampanii społecznej. Społeczność gminna musiałaby zrozumieć i zaakceptować fakt, że jazda z przesiadką na dwóch osobnych biletach może się bardziej opłacać i być wygodniejsza. Nie jest to łatwo wytłumaczyć każdemu. W roku przedwyborczym łatwiej i bezpieczniej dla pana burmistrza i naszej Rady będzie po prostu wypłacić ZTM-owi kolejny milion na kilka dodatkowych kursów i jakieś retusze w L-kach, kosztem skrócenia tras do Wilanowa i metra. Nie wierzę zatem, żeby mój pomysł znalazł zrozumienie w tym roku i nawet nie będę go próbował forsować we wnioskach do budżetu na 2014 - ograniczę się do wskazania, na jakie trasy i kursy niezbędne jest dodatkowe finansowanie z budżetu w porównaniu z rokiem bieżącym. Mam jednak nadzieję, że podatnicy odpłyną z KJ, gmina dostanie w roku wyborczym ostro po kieszeni i nowowybrani radni w grudniu 2014 będą musieli pójść po rozum do głowy i zrobić coś wreszcie konkretnie i tylko dla swoich podatników.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-21 23:01 przez Tomasz Zymer.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Re: Parę słów o spotkaniu, czyli wyciskamy soki z mrówki
Wysłane przez: daramisdaramis (---.neoplus.adsl.tpnet.pl)
Data: 21 wrz 2013 - 22:10:10


Tomasz Zymer
chyba, że pokombinują z biletem 75-minutowym za 4.40 - ciekawa nowa opcja zamiast biletów jednorazowych

byłaby to superoferta - miesięczne dojazdy do Warszawy wyniosłyby ok 193 zł - czyli tyle co bilet miesięczny
Domyślam się, że przy oficjalnej prezentacji oferty ktoś doprecyzuje o zastosowaniu biletu tylko do pierwszej strefy.
Nasz bilet - strefa 1 + 2 będzie dużo droższy - tak jak dobowy



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-21 22:29 przez daramis.

Opcje: OdpowiedzCytuj
Strony: <--|<-...4546474849505152535455...->|-->
Bieżąca strona: 50 z 67


Akcja: ForaWątkiSzukajZaloguj
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.