andrew
Te ronda zostały zaprojektowane dla organizacji ruchu wspomaganej sygnalizacją.
a czy po godzinie 22 będą żółte pulsacyjne, czy na odcinku 500 metrów będzie trzeba 3 razy stać na czerwonym i oglądać puste boczne uliczki jak to obecnie ma miejsce wcześniej na drodze do Warszawy?
a co do płynności ruchu, to proponuję porównać kilka rond i kilka skrzyżowań - przed rondami korki są dużo mniejsze, bo jest to rozwiązanie dużo bardziej efektywne. a stosowane jest nawet na drogach o bardzo dużym natężeniu ruchu - np. świetnie zdają egzamin w Radomiu na drogach krajowych. co więcej - są liczne przykłady, kiedy wyłączenie (awaria) świateł na rondach spowodowało ich ...upłynnienie
niestety u nas inżynierowie ruchu nie grzeszą inteligencją i stawiają to, co najłatwiej, a więc światła, których potem nie potrafią zsynchronizować z powodu zasygnalizowanego na początku tego zdania....