Postanowiłem założyć nowy wątek gdyż sprawa robi się pilna i jest coraz mniej czasu. Jak zwykle w naszej gminie urzędnicy nie robią nic albo robią w zaciszu gabinetów bez udziału mieszkańców. Potem to mieszkańcy mają problem bo urzędnicy z tego co zauważyłem w większości przypadków jeżdżą samochodami a nie np: komunikacją miejską lub rowerami. Dla przypomnienia - jesteśmy gminą uzdrowiskową.
Zarys ogólny i obecna sytuacja:
Wilanów kończy prace przy ul. Korbońskiego (dawna Nowokabacka). Jest to droga od ul. Drewny do połowy skarpy. Do końca lipca droga będzie pewnie gotowa. Ursynów jest w trakcie prac przy Rosnowskiego. Jest to droga od skarpy do ul. Relaksowej BEZ skrzyżowania. By komunikacja publiczna ruszyła (i niestety chyba całe nowe połączenie) potrzebna jest przebudowa Relaksowej i Rosoła od Jeżewskiego do Korbońskiego. W ramach tej inwestycji będzie skrzyżowanie z Korbońskiego. Obecnie od końca inwestycji czyli Rosnowskiego do Relaksowej brakuje około 20m. Niestety nadal nie ma przetargu na tą inwestycję. Ursynów czeka na dokumentację od projektanta. Potem złożenie wniosku o ZRID, przetarg i budowa.
Zauważyłem, że Pan Mariusz Kucicki stara się wydobyć od Burmistrz informacje:
[
bip.konstancinjeziorna.pl]
i odpowiedź:
[
bip.konstancinjeziorna.pl]
Kilka uwag:
- osoba, która odpowiada na pytania w ogóle nie orientuje się, że bez przebudowy Relaksowej nie będzie możliwe uruchomienie komunikacji publicznej
- osoba, która odpowiada używa nazywa stacji metra, która nie istnieje - "metro Wilanów"
- osoba operuje nazwą Nowokabacka a od pewnego czasu oficjalna nazwa nadana przez dzielnicę i radę miasta to Korbońskiego
- bardzo optymistyczne jest założenie, że trasę Grapa-metro Kabaty autobus pokona w szczycie w 15 minut
- 710 ma zostać skierowany na Kabaty
- brak przedstawienia rozwiązań, które rekompensują braki powstałe na trasie Powsin-Wilanów. To moim zdaniem bardzo ważna kwestia. Część osób pracuje na dolnym Mokotowie, Wilanowie, Gocławiu i dla nich będzie mniej połączeń
- 700 jest finansowany w 100% przez ZTM? To dla mnie nowość. Czemu jest taki upór by zostawić linię na centralnym?
- co ma gmina Góra Kalwaria do zwiększenia kursowania linii 710? Dokłada się do tej linii?
- nie może być tak, że na odcinku Jeziorna-Kabaty częstotliwość kursowania będzie taka jak obecnie jest na linii 710. Częstotliwość musi zostać zwiększona
Kolejna kwestia to zwiększenie przepustowości pętli Kabaty:
"Drugi z przystanków powstanie tuż przy... pętli autobusowej na Kabatach, obok Tesco. Zatoka autobusowa o długości ok. 80 metrów wyznaczona zostanie przy wyjeździe z pętli - wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej.
- Potrzebne są dodatkowe przystanki, gdyż istniejąca pętla nie jest w stanie obsługiwać kolejnych autobusów - czytamy w opracowaniu ZTM.
Po zakończeniu budowy ul. Rosnowskiego łączącej Powsin z Kabatami (wg planów nastąpi to w sierpniu), zarządca komunikacji chce uruchomić nowe połączenie autobusowe pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. Przystanek w zatoce przy al. KEN będzie wykorzystywany do regularnej obsługi pasażerów, prawdopodobnie będzie przystankiem początkowym. Uruchomienie linii planowane jest na początek przyszłego roku - w tej chwili ZTM prowadzi rozmowy na temat nowego kontraktu na obsługę komunikacji na terenie gminy Konstancin-Jeziorna, w ramach którego ma jeździć autobus.
Budowa nowych przystanków ma się rozpocząć w sierpniu i zakończyć w ciągu pięciu miesięcy, a więc do grudnia."
[www.haloursynow.pl]
Reasumując - wiele kwestii jest otwartych. Osobiście uważam, że nie ma szans na zmiany w komunikacji publicznej przed przebudowaniem Relaksowej czyli mniej więcej do końca roku. To daje nam czas na dyskusję z ZTM a przede wszystkim dyskusję w ramach naszej gminy.
Uważam, że skandalicznym faktem jest, że Burmistrz nie prowadzi konsultacji społecznych w sprawie zmian, które są być może najważniejszym dla naszej gminy od likwidacji kolejki wilanowskiej w latach '70.
P.s.
Brawa dla Pana Mariusza, że stara się trzymać rękę na pulsie. Oby w ramach rady miejskiej nie był jedynym radnym, który to robi.