Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
16 sty 2014 - 12:11:06
Kibicuję i życzę powodzenia tym planom ,jednak widzę wśród współpasażerów ZTM znikome zainteresowanie kierunkiem Kabaty,bardziej szczególnie młodzież ożywia temat 700-etki wzdłuż Al.Sobieskiego.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
16 sty 2014 - 15:46:44

Klar
Kibicuję i życzę powodzenia tym planom ,jednak widzę wśród współpasażerów ZTM znikome zainteresowanie kierunkiem Kabaty,bardziej szczególnie młodzież ożywia temat 700-etki wzdłuż Al.Sobieskiego.

Czy tzn, że trasa 700 została zmieniona czy ma się zmienić i gdzie wzdłuż Al. Sobieskiego - w Waw czy w Kcinie?
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
16 sty 2014 - 17:18:10
Myślę, że Klarowi chodzi raczej o jedną z tak zwanych "siedemsetek" i jej przekierowanie na Sobieskiego. Chciałbym, żeby Państwo dobrze zrozumieli mechanizm naszej umowy z ZTM: my dopłacamy prawie 9 zł do każdego wozokilometra na terenie gminy i za tę sumę możemy negocjować zwiększenie liczby kursów na terenie naszej gminy, jeśli ZTM zechce nam je dać. Natomiast nie mamy ŻADNEGO wpływu na to, dokąd te autobusy pojadą dalej, od granicy Warszawy. Kiedy ZTM chciał skrócić linię 742 do Wilanowa, po prostu zakomunikował to naszym władzom bez dyskusji. Kiedy chcieli puścić 725 okrężną trasą przez Stare Kabaty, zrobili to bez żadnych konsultacji z naszymi władzami. Tak jest sformułowana umowa z ZTM - w przypadku jakichkolwiek rozbieżności oni decydują o trasach i rozkładach. Prawdopodobieństwo, że puszczą którąś z siedemsetek Traktem Królewskim w sytuacji, kiedy są one obecnie praktycznie jedynym dojazdem z Wilanowa do metra - uważam za bardzo małe. W Wilanowie można się przesiąść na kilka autobusów kursujących Sobieskiego, moja małżonka tak właśnie codziennie dojeżdża do pracy. Dla młodzieży przesiadki nie są bardzo uciążliwe, a biletów jednorazowych i tak już nie ma, więc nie ma znaczenia, czy jedziemy z przesiadką, czy bez.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
16 sty 2014 - 22:54:25
@Tomasz Zymer,Oczywiście chodziło o ,,siedemsetkę" przez Trakt Królewski i chyba moje marzenia i marzenia młodzieży trochę się ,,rozjechały"-ja ul.Nowokabacką,a młodzież Al.Sobieskiego smiling smiley Pozdrawiam i podpisuję się pod Pana postami w tym temacie.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
18 sty 2014 - 22:22:32


Tak jest sformułowana umowa z ZTM
monopole nikomu dobrze nie służą...ale każdy ma wybór czy niekorzystną umowę podpisać, czy jednak szukać alternatywy....
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
20 sty 2014 - 11:06:40
[www.transport-publiczny.pl]

Jeżeli to byłaby prawda, to tramwaj pojawiłby się mniej więcej w tym samym czasie co S2 do przyczółkowej.
29.stycznia debata: Tramwaj do Wilanowa, poprawa komunikacji z K-J
20 sty 2014 - 11:41:10
w linku pokazanym przez Daramisa przeczytałam o debacie - może wziąć udział każdy. Trzeba się skontaktować z p. Anną Góral (email: anna.goral@tor-konferencje.pl, nr tel. 22 323 77 44 wew. 105, tel. kom. 608 378 909).


STOWARZYSZENIE TRANSPORTU PUBLICZNEGO ORAZ STOWARZYSZENIE INICJATYWA DLA INFRASTRUKTURY ZAPRASZAJĄ DO UDZIAŁU W DEBACIE:

CZY TRAMWAJ ROZWIĄŻE PROBLEMY KOMUNIKACYJNE WILANOWA, URSYNOWA I KONSTANCINA-JEZIORNY?

- Czy inwestowanie w infrastrukturę transportu publicznego w obszarach podmiejskich ma sens?

- Tramwaj czy kolej? Czego potrzebuje południe Warszawy?

- Południowa Obwodnica Warszawy a potrzeby związane z transportem publicznym

- Jak rozwijać dzielnicę Wilanów przewidując rozwój aglomeracji Warszawy w kierunku południowym?



Patronat medialny:

www.rynek-kolejowy.pl

www.rynekinfrastruktury.pl

www.transport-publiczny.pl



Data: 29 stycznia 2014 r., godz. 14:00

Miejsce: Obiekt Sportowy przy Zespole Szkół Nr 79 im. St. Kostki Potockiego przy ul. Wiertniczej 26 w Warszawie

Wprowadzenie: Leszek Ruta, Prezes Stowarzyszenia Transportu Publicznego

Zaproszeni uczestnicy debaty:
?Andrzej Brzeziński, Instytut Dróg i Mostów, Politechnika Warszawska
?Piotr Guział, Burmistrz Dzielnicy Ursynów
?Kazimierz Jańczuk, Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna
?Krzysztof Karos, Prezes Zarządu, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
?Ludwik Rakowski, Burmistrz Dzielnicy Wilanów
?Mieczysław Reksnis, Dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji, Urząd m.st. Warszawy
?Krzysztof Rodziewicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
?Leszek Ruta, Prezes Stowarzyszenia Transportu Publicznego
?Wiesław Witek, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie
?Jacek Wojciechowicz, Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy
?Moderator: Jakub Klimkiewicz, Członek Zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury



W przypadku pytań lub chęci zgłoszenia udziału prosimy o kontakt z p. Anną Góral (email: anna.goral@tor-konferencje.pl, nr tel. 22 323 77 44 wew. 105, tel. kom. 608 378 909).
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
20 sty 2014 - 11:51:51
ale nasz Burmistrz już zakończył dyskusję o tramwaju do Konstancina stwierdzając, że w mpzp nie ma na niego miejsca.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
20 sty 2014 - 12:23:23

Klar
Kibicuję i życzę powodzenia tym planom ,jednak widzę wśród współpasażerów ZTM znikome zainteresowanie kierunkiem Kabaty,bardziej szczególnie młodzież ożywia temat 700-etki wzdłuż Al.Sobieskiego.

Wśród ludzi których ja znam z kolei jest żywe zainteresowanie kierunkiem Kabaty, zależy kto gdzie jeździ. Kierunek Kabaty to otwarcie okna na świat jakim jest metro, zwłaszcza w kontekście budowy drugiej linii.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
23 sty 2014 - 10:14:41
w kontekście głosów o możliwości dociągnięcia do Konstancina tramwaju - z poniższego artykułu wynika, że raczej nic z tego nie będzie...przynajmniej do 2040...
ale już połączenie Wilanowa z metrem Wilanowska jest wśród priorytetów..
[warszawa.gazeta.pl]
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
23 sty 2014 - 19:02:16
Tramwaj do Wilanowa pojawiła sie na mapce wyborczej HGW przed pierwsza kadencja. W kolejnej kampanii mowila, ze ta mapka byla na 2 kadencje.

teraz straszy, ze będzie rządzić do 2040 smiling smiley
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
23 sty 2014 - 20:40:49
Mi też ten tramwaj tu jedzie. smiling smiley;)
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
23 sty 2014 - 21:10:23

Hammer
Tramwaj do Wilanowa pojawiła sie na mapce wyborczej HGW przed pierwsza kadencja. W kolejnej kampanii mowila, ze ta mapka byla na 2 kadencje.

teraz straszy, ze będzie rządzić do 2040 smiling smiley

Przyjdzie Kaczor i zrobi wszystko, tak jak jego śTp
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
24 sty 2014 - 01:07:01

Klar
Kibicuję i życzę powodzenia tym planom ,jednak widzę wśród współpasażerów ZTM znikome zainteresowanie kierunkiem Kabaty,bardziej szczególnie młodzież ożywia temat 700-etki wzdłuż Al.Sobieskiego.

Licealistów interesuje bezpośredni dojazd do 3-4 warszawskich szkół, do których trafia większość konstancińskiej młodzieży. Najlepiej sprzed domu prosto pod drzwi szkoły 5 minut przed rozpoczęciem zajęć.



mania
Przyjdzie Kaczor i zrobi wszystko, tak jak jego śTp

Kiedy "Kaczor" był Prezydentem Warszawy, było 60 kursów w dzień powszedni na linii 710 z K-J do Warszawy.
Po 8 latach, za rządów HGW, jest 56.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-01-24 01:17 przez czaknoris.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
24 sty 2014 - 15:46:13

czaknoris

Kiedy "Kaczor" był Prezydentem Warszawy, było 60 kursów w dzień powszedni na linii 710 z K-J do Warszawy.
Po 8 latach, za rządów HGW, jest 56.

ale nie było 742 z 13 kursami, czyli po 8. latach rządów HGW zusammen do kupy jest 69 (56 x Autobus 710 i +13 xAutobus 742)
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka
24 sty 2014 - 18:29:57

mania
ale nie było 742 z 13 kursami, czyli po 8. latach rządów HGW zusammen do kupy jest 69 (56 x Autobus 710 i +13 xAutobus 742)

W totka muszę zagrać, bo spodziewałem się dokładnie takiej odpowiedzi.
Oryginalna teoria, a do tego bardzo naciągana. Trudno dodawać tak różne rzeczy do siebie, ale dobrze.
Ciekawe co na to np. mieszkańcy z okolic Długiej, Prusa, Piłsudskiego, Bielawskiej, osiedla Mirków? Przejdą się do najbliższego wspólnego przystanku 710 i 742, żeby skorzystać z 69 kursów? O ile można się pokusić o taki spacer z Bielawskiej, części Piłsudskiego, no i może jeszcze Mirkowa (a spacer zajmie tyle, co oczekiwanie na 710), to w przypadku Skolimowa...

Na początku 742 jeździło do Metra Wilanowska. Teraz tylko do Wilanowa, więc "kompatybilność" tej linii z 710 dodatkowo została ograniczona.

Jeżeli już dodajemy kursy na różnych liniach autobusowych, to wystarczy przypomnieć ile było kursów linii 700 kilka lat temu.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-01-24 19:06 przez czaknoris.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
24 sty 2014 - 20:00:44
samiście się starali żeby skasować 700, to chyba dobrze ze jest mniej kursów, był tez postulat żeby autobusy jeździły tylko do Wilanowa, to dwa autobusy (742 i 725) jeżdżą - wiec o co biega?

Z Wilanowa jest dobre połączenie z miastem i z Wilanowską też.

Chcieliście Veturillo - w ub. roku się nie udało, teraz pewnie będzie - też źle

- młodzi, a już stetryczeli ze wszystkiego niezadowoleni angry smiley
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
24 sty 2014 - 20:48:56

mania
samiście się starali żeby skasować 700 to chyba dobrze ze jest mniej kursów

Ja jestem tylko jeden i nikt za mną nie stoi.
Owszem, pisałem tu wiele razy o tym, że należy skasować 700 i za te pieniądze zrobić linię o większej funkcjonalności, żeby skorzystać mogła większa liczba pasażerów-mieszkańców.
Czy dobrze, że jest mniej kursów obecnej 700? Dla gminnych finansów na pewno, bo mniejsza dopłata, ale kuriozalne jest w ogóle dalsze utrzymywanie linii podmiejskiej, która jeździ aż do centrum. Płacić trzeba coraz więcej (bo rośnie % udział gminy i cena wozokilometra), a funkcjonalność linii i punktualność kursowania pozostawiają wiele do życzenia.
Gorzej dla mieszkańców z okolic Piłsudskiego, Prusa, Długiej, bo im czas prezydentury HGW przynosi mniejszą liczbę połączeń (liniami podmiejskimi) do Warszawy.



mania
był tez postulat żeby autobusy jeździły tylko do Wilanowa, to dwa autobusy (742 i 725) jeżdżą - wiec o co biega?

Po pierwsze, to nie był mój postulat.
Po drugie, pewnie też był czyjś postulat, żeby 725 jeździło okrężną drogą.
O ile pierwotnie skrócenie trasy 725 do Wilanowa przełożyło się na lepszy rozkład dla tej linii, o tyle skrócenie 742 na pewno nie jest na rękę sporej grupie mieszkańców K-J i Góry Kalwarii, bo wbrew pozorom komunikacja na trasie Wilanów-Metro Wilanowska nie jest taka idealna i nie wszyscy przesiadają się w Wilanowie w autobusy miejskie kursujące Sobieskiego i Wiertniczą.



mania
Z Wilanowa jest dobre połączenie z miastem i z Wilanowską też.

Dobre, to pojęcie względne. Z miastem jest nawet niezłe, ale połączeniu Wilanów (cmentarz) - M.Wilanowska do dobrego jest bardzo daleko i wieloktronie szczegółowo uzasadniałem to na forum.



mania
Chcieliście Veturillo - w ub. roku się nie udało, teraz pewnie będzie - też źle

Przepraszam, kto chciał vetrurilo?
Wystarczy zajrzeć do wątku na ten temat. Jako pierwszy wyraziłem krytyczne zdanie na ten temat z uwagi na duże koszty. Koszty, które mają być jeszcze wyższe niż pierwotnie zakładano.



mania
- młodzi, a już stetryczeli ze wszystkiego niezadowoleni angry smiley

Bez komentarza.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-01-24 20:50 przez czaknoris.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
24 sty 2014 - 21:24:37
Doooo rzeczy.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
26 sty 2014 - 19:05:49
Więcej konkretów na temat kosztów powstania Nowokabackiej, wcześniejsze kwoty jak widać były wzięte "z sufitu". A Burmistrz Guział jak zwykle jątrzy i robi wszystko za przeproszeniem "pod siebie". Wychodzi około 47mln zł, moim zdaniem na samej budowie w obecnych czasach można by zaoszczędzić w przetargu około 10-20%.

"23.01.14
Nowokabacka

We wrześniu 2013 r. Stowarzyszenie ?Wolny Wilanów i okolice? zwróciło się od Hanny Gronkiewicz-Waltz, prezydenta Warszawy, z petycją o wybudowanie połączenia drogowego między Wilanowem a Ursynowem, tzn. ul. Nowokabackiej. Przypomniało, że w kampanii wyborczej w 2006 r. przedstawiła ona warszawiakom swoją ?wizję najważniejszych inwestycji w Warszawie?, które podniosą jakość życia mieszkańców stolicy. W Wilanowie
przebudowana została al. Wilanowska i wybudowana al. Rzeczypospolitej. Natomiast pod budowę ul. Nowokabackiej nie wykupiono nawet gruntów.
W listopadzie na petycję odpowiedział Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta miasta. Stwierdził, że ?W latach ubiegłych wykonane zostały prace projektowe w zakresie budowy ul. Nowokabackiej oraz wybudowano krótki odcinek drogi wjazdowej w planowaną ul. Nowokabacką od ul. Drewny. Dalsza realizacja uwarunkowana jest pozyskaniem nieruchomości pod budowę ulicy, których koszt wynosi ok. 19 mln zł. Natomiast koszt całego zadania (pozyskanie gruntów i roboty budowlane) kształtuje się na poziomie około 47 mln zł?. Ze względu na obniżające się dochody do budżetu m.in. ta inwestycja nie mogła być uwzględniona. Została ona przesunięta w czasie, lecz nadal należy do priorytetowych.
Stowarzyszenie tak skwitowało uzyskaną odpowiedź: ?zanim zafundujecie nam stadiony, plaże, fontanny i iluminacje, wybudujcie nam ulicę, bez której nie da się tu normalnie żyć?."

www.poludnie.com.pl



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-01-26 19:10 przez Mixiorek.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 26
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017