Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Akcja obywatelska – chodnik i droga rowerowa wzdłuż drogi 721 (Piaseczyńska, Pułaskiego, Wchodnia, Okulnickiego)
26 sie 2016 - 00:19:23
W kwestii zmiany ustawienia świateł dodzwoniłem się do urzędnika odpowiadającego za ich pracę.
Niedawno był zmieniany program i mam się przypomnieć za mniej więcej miesiąc - pomysł będzie rozważony przy okazji kolejnych prac.
Taka zmian wymaga papierkologii tzn zmiany organizacji ruchu, opinii starostwa, policji itd.

W kwestii tego skrzyżowania są dobre wiadomości, bo będzie ono modernizowane w latach 2016/2017 (razem z innymi na drodze 79).
Tak stoi na fb Pan Guta


Wracając do przebudowy drogi 721.
Mamy z Magdą rękę na pulsie w kwestii konsultacji społecznych. Nadal jest szansa, że pierwsze odbędą się w tym roku - tylko musi być tzw. mięso do rozmowy, aby nie było za dużo machania rękami.

Z tego co moje ucho wyłapało to na razie następujące obszary będą wymagały szczególnej "troski"
1. odwodnienie drogi
2. wyjazdy z dróg lokalnych (na terenie KJ są gęściejsze niż przewiduje to prawo i projektant najchętniej część z nich zamknąłby lub zbudował tzw drogę odbarczającą.
3. budowa ekranów vs ich brak
4. zwolennicy tradycyjnych skrzyżowań vs rond
5. miejsce na zmieszczenie ciągu pieszo rowerowego (aby nie wędrował za bardzo)
Re: Akcja obywatelska – chodnik i droga rowerowa wzdłuż drogi 721 (Piaseczyńska, Pułaskiego, Wchodnia, Okulnickiego)
16 wrz 2016 - 18:27:25

m_wisniewski
1. odwodnienie drogi

Pytanie czy pod ulicą jest już kanalizacja deszczowa?



2. wyjazdy z dróg lokalnych (na terenie KJ są gęściejsze niż przewiduje to prawo i projektant najchętniej część z nich zamknąłby lub zbudował tzw drogę odbarczającą.

Jest na to miejsce...? Moim zdaniem bez wykupu działek lub przejęcia działek nie ma takiej możliwości. Jeżeli "wejdziemy" w jezdnię odbarczającą wzrosną mocno koszty oraz czas przygotowania inwestycji.



3. budowa ekranów vs ich brak

O tym w największym stopniu zdecyduje decyzja środowiskowa. Zawsze można walczyć w sądzie itp. Można też dyskutować czy mają być przeźroczyste itp. ale punktem odniesienia jest decyzja środowiskowa.
Nie można sobie zrobić np: tego:
http://tkn24.pl/powraca-temat-ekranow-akustycznych-w-brodach-i-wincentowie-zdjecia/

Widziałem to na własne oczy. Wygląda to koszmarnie. Ludzie mają ruchome ekrany by wyjechać z posesji itp. DRAMAT.



4. zwolennicy tradycyjnych skrzyżowań vs rond

Moim zdaniem normalne skrzyżowania + lewo i prawo skręty w zupełności wystarczą.



5. miejsce na zmieszczenie ciągu pieszo rowerowego (aby nie wędrował za bardzo)

To też zależy od ilości miejsca itp. Oczywiście najlepiej gdyby w ogóle nie wędrował z jednej strony na drugą.

Jestem też za tym bym zwęzić jezdnię maksymalnie. Tzn. po konsultacji z ZTM. To da więcej przestrzeni na chodnik/ ścieżkę rowerową/ ciąg pieszo-rowerowy. Zwężenie jezdni powoduje, że kierowca nie ma wrażenia "autostrady" i nie zachęca to do "rajdów". Oczywiście niektórych i tak nic nie powstrzyma. Jestem za rozwiązaniami, które maksymalnie uspokoją ruch.

Jestem też za maksymalnym wykorzystaniem miejsca na zieleń, trawniki, drzewa itp. "Bezpieczne" gatunki dla infrastruktury i drogi.
Niestety nie znam bliższych szczegółów spotkania od strony merytorycznej.
Wiem, że nie podjęto decyzji i w ciągu kilku tygodni będzie kolejne spotkanie robocze.

To my - mieszkańcy - będziemy na codziennie korzystać z tej drogi po przebudowie i dlatego tak istotne są konsultacje społeczne. A na nie muszą być dobrze przygotowane/konkretne materiały.
W tym tygodniu odbyła się rada techniczna na którą zostaliśmy doproszeni w ostatniej chwili przez Dyr Ostrowskiego (MZDW).
Nie dostaliśmy materiałów od projektanta (je otrzymały strony tzn. powiat, gmina Piaseczno i gmina KJ)

Krótkie podsumowanie, ale wcześniej ważna informacja.
Z badań projektanta wynika, że obciążenie na tej drodze będzie cały czas bardzo rosło. Obecne natężenie to 19 tys pojazdów na dobę, a w 2030 będzie to 28 tys.

1. Są 2 koncepcje przebudowy
a. duża przebudowa z dodatkową budową tzw dróg serwisowych.
Choć szacunków nie widziałem to jest dużo, dużo droższa opcja bo nie tylko trzeba więcej zbudować, ale dużo więcej gruntów wykupić. Plus opory przed sprzedażą
b. mniejsza
bez lub z min ilością dróg serwisowych, co jest tańsze i znacznie prostsze niż opcja a.
Pytanie jak dany układ będzie sprawnie rozprowadzał ruch w przyszłości.

2. Dodatkowo w tych koncepcjach jest wiele skrzyżowań ze światłami lub rond. Z tego co zrozumiałem to ronda i światła są zamienne i ich budowa nie jest zależna od powstania dróg serwisowych

3. Są istotne kwestie prawne wynikające z wymogów dla drogi wojewódzkiej
a. nie mogą być za często skrzyżowania,
tych mamy obecnie dużo, mogą być zachowane jedynie wyjazdy
b. brak prawnych możliwości zaprojektowania wyjazdów z działek niezabudowanych
Stąd zapewne koncepcje budowy dróg serwisowych

Nie były omawiane kwestie hałasu, chodników, dróg rowerowych.
Magda Urban rozmawiała po spotkaniu z projektantem o drogach rowerowych i choć są opisane jako budowane z kostki bezfazowej to dla projektanta nie ma większego kłopotu z asfaltem.
Problemem jest jednak wędrowanie drogi z jednej strony na drugą (bo albo nie ma miejsca, albo trzeba by mocno przebudować samą drogę co jest bardzo drogi)

4. Najważniejsze dla mnie to kwestia konsultacji społecznych już na tym etapie (czyli etapie koncepcji), bo prawnie przewidziane konsultacje na etapie tzw Decyzyji Środowiskowej dają nam dużo mniejszy wpływ na zmiany
a. przedstawiciele MZDW są do tej kwestii nastawieni jak do jeża.
b. burmistrz Machałek będzie rozmawiał z burmistrzem Jańczukiem. Wydaje się, że nasi włodarze w minimalnej wersji przynajmniej wyłożą plany do wglądu lub udostępnioną w wersji elektronicznej.
Zachęcam ich do zrobienia spotkania którego celem byłoby umówienie koncepcji i zebranie uwag od szerokiej grupy mieszkańców (zarówno na spotkaniu jak i przez jakiś czas po). Na razie przedstawiciele MZDW nie chcą uczestniczyć w tych konsultacjach i nie zgadzają się na udział projektanta - wiem jednak, że coś będzie się działo w tej sprawie.
Z uwagi przyjęty czas do składania uwag to wszystko powinno zadziać się do Świat, aby najpóźniej z końcem roku gmina mogła przesłać uwagi do MZDW/projektanta.

Generalnie musimy pilnować sprawy.
MZDW ma stanowisko "jestem zarządcą drogi i to ja finalnie decyduję ..."
Czyżby w końcu coś drgnęło? Oby to nie był tylko wirtualny zapis.

"Radni województwa mazowieckiego przyjęli budżet na 2017 r.
[...]
rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 721 na odcinku od ul. Mleczarskiej do ul. Julianowskiej w Piasecznie – 10 mln zł (środki własne)"

http://www.mazovia.pl/aktualnosci/art,5668,budzet-przyjety.html
odcinek Mleczarska - Julianowska to zdaje się w planach już był....a nas bardziej interesuje od Julianowskiej w naszą stronę....
Prawda, ale ...
Primo jak nie zrobią odcinka w Piasecznie to na miliard % nie zaczną naszego
Secundo nie uwierzę, ze będą robić ten odcinek jak nie zobaczę ...
Re: Akcja obywatelska – chodnik i droga rowerowa wzdłuż drogi 721 (Piaseczyńska, Pułaskiego, Wchodnia, Okulnickiego)
21 gru 2016 - 08:43:32
Ten odcinek w planach jest chyba od 5 lat. Nawet był chyba w budżecie... Nigdy jak widać niewykonany. Moim zdaniem jest to bardzo ważny etap na DW 721. Do tego w tym roku otworzyli tam kolejne sklepy w tym MM i Biedrę. Tam będzie mega młyn a już tam było bardzo źle.
Dla naszej gminy gminy odcinek Julianowska-Skolimowska jest kluczowy bo jest u nas, natomiast Mleczarska-Julianowska jest kluczowy dla całości bo generuje gigantyczne korki. Jeżeli w przyszłym roku do tego doszłyby pozytywne zmiany wykonane przez GDDKiA na DK79 to ja widzę światełko w tym tunelu i to nie jest pociąg smiling smiley
Nasz odcinek na w.w. odcinku spokojnie wystarczy jedna jezdnia + lewo + prawo skręty. Natomiast od Julianowskiej powinny być i będą po dwa pasy.

Trzymam mocno kciuki by MZDW ogłosił ten przetarg. Do tego najlepiej wiosną a nie na jesieni.


nie uwierzę, ze będą robić ten odcinek jak nie zobaczę ...
Ja tak mam od lat ;-)
Dołożyliśmy z Magdą starań aby odbyło się normalne spotkanie na którym osoby obeznane w temacie mogły udzielić odpowiedzi.
Niestety nie udało się nam...

Z mojego doświadczenia zawodowego wynika, że taka forma konsultacji da małą wartość dodaną.
Plus jak z tej formy mają skorzystać osoby starsze, nie korzystające z komputera lub mające problemy z jego obsługą.
Moim zdaniem tak forma to wygoda dla urzędników i jej brak dla mieszkańców z którymi nowa droga zostanie na lata.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2016-12-28 11:44 przez m_wisniewski.
Przejrzałem sobie te warianty. Czy jest możliwy ich miks i zmiany? To znaczy:
- czemu rondo ma być na skrzyżowaniu z Kołobrzeską a nie z drogą wyższej kategorii i z większym ruchem jaką jest Chylicka? W arkuszu 2-2-6-2 jest moim zdaniem dobra propozycja, lepsza od ronda. Rondo powinno być z Chylicką a nie ma go w żadnej wersji...
- z Przesmyckiego opcja z lewo prawo skrętami jest lepsza niż rondo
- z Dworską skrzyżowanie jest moim zdaniem lepsze ale z wydzielonym lewo skrętem. Po co tam rondo?
- ze Śniadeckich można pomyśleć nad rondem. Jeżeli skrzyżowanie to tylko z wydzielonym lewo skrętem od strony Julianowa
- przejście dla pieszych przy PGE Jeziorna powinno być z azylem oraz od razu z dodatkowym doświetleniem
- brak przejścia dla pieszych przy poczcie i innych punktach przy Pułaskiego. Powinno być przejście z azylem
- przejście dla pieszych przy Moniuszki powinno być z azylem oraz od razu z dodatkowym doświetleniem
- od Moniuszki do Julianowskiej nie ma żadnego przejścia dla pieszych. Jest to za długi odcinek bez możliwości przejścia na drugą stronę
- ciąg pieszo-rowerowy przechodzi raz na drugą stronę jezdni. To nie jest dużo ale może warto sprawdzić czy nie da rady by był cały czas po jednej stronie

Nie wchodźmy w żadne uliczki lokalne bo to jest utopia i ugrzęźniemy na lata w wykupach gruntów.
To tyle na szybko.
Szczerze?
Nie wiem, teoretycznie powinno być to możliwe. Ale założenie do takiego pozytywnego myślenia byłoby takie, że urzędnikom powinno się chcieć.
Nasi robią tylko jeżeli Pan Burmistrz Jańczuk każe (tu nie kazał) lub są przyparci do muru

Formuła konsultacji w której urzędnicy KJ robią sobie wygodne rozwiązanie (uwagi bezpośrednio są kierowane do MZDW) oznacza, jednocześnie pozbawienie się wiedzy co nam - mieszańcom KJ - -rzeczywiście się podoba lub nie w zaproponowanych rozwiązaniach.
MZDW nie powie nam ile i jakich uwag dostał i dlaczego finalnie takie, a nie inne rozwiązanie przedstawił burmistrzowi do wydania decyzji środowiskowej.


brak przejścia dla pieszych przy poczcie i innych punktach przy Pułaskiego. Powinno być przejście z azylem
Nie wierzę!!! Pomimo akcji jednego z radnych piętnującego upartość władz, że niepotrzebne to ten 'niepotrzebizm' przenieśli na nowy projekt?! to już są jaja do kwadratu!!!!
do 31.stycznia konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi 721
29 gru 2016 - 18:24:35
Re: Akcja obywatelska – chodnik i droga rowerowa wzdłuż drogi 721 (Piaseczyńska, Pułaskiego, Wchodnia, Okulnickiego)
12 sty 2017 - 11:41:38
Jest spotkanie konsultacyjne, ale godzina chyba taka, aby wiele z osób miało trudność z dotarciem.

"... Spotkanie odbędzie się o godz. 15.00 24 stycznia (wtorek) w sali gimnastycznej Zespołu Szkół Integracyjnych Nr 5 przy ul. Szkolnej 7 w Konstancinie-Jeziornie"
[www.konstancinjeziorna.pl]

Jeżeli możecie to rozpowrzechnijcie tę informację.
Podrzucę wydruki z tą informacją do części punktów w których były zbierane podpisy oraz do 2ch kościołów z prośbą o odczytania w trakcie ogłoszeń.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-01-16 11:32 przez m_wisniewski.
Re: Akcja obywatelska – chodnik i droga rowerowa wzdłuż drogi 721 (Piaseczyńska, Pułaskiego, Wchodnia, Okulnickiego)
17 sty 2017 - 13:10:57
Pewnie godzinę ustalili urzędnicy z MZDW - przecież nie będą siedzieli dłużej w pracy smiling bouncing smiley, muszą przyjechać z Wawa i wrócić przed nocą, bo wilcy na wsi grasują.
A mieszkańcy niech się cieszą, że raczyli przyjechać the finger smiley
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze oceniło projekt drogi rowerowej wzdłuż 721 i przesłało stanowisko do MZDW oraz burmistrza.
Kilka uwag mają, mam nadzieję, że zostaną merytorycznie rozpatrzone.
Miasto St Warszawa regularnie wspolpracie z nimi przy opiniowaniu warszawskich inwestycji.

Link do upublicznionych uwag/pisma
[www.zm.org.pl]
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 24
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017