Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 00:16:17
A GDZIE widziałbyś ten buspas? Ja nie znajduję dla niego miejsca na żadnej naszej ulicy dojazdowej do Warszawy.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 00:24:49
To pytaj burmistrza Jańczuka, to jego pomysł: [www.wpi24.net]

burmistrz poinformował, że ważnym elementem koncepcji jest buspas. Włodarz chce, by jeden z pasów był zarezerwowany dla autobusów w godzinach szczytu (6.30–8.30 i 16.30–18.30). Buspas istniałby na drodze 724 Konstancin – Warszawa (od skrzyżowania z Mirkowską do skrzyżowania z Nowokabacką) i na ulicy Nowokabackiej.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-02-14 00:25 przez czaknoris.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 09:06:44
Rozkładowe 32 minuty to naprawdę nie wiem, w jakiej porze są realne. Bo rano jak jadę 710 o 7:30 z przystanku Polna, to w Wilanowie jestem zwykle dziesięć po ósmej, a do metra Wilanowska to już zupełnie jak Bóg da i Partia pozwoli dojeżdża grinning smiley

I nie do końca widzę, jak do metra Kabaty ma to dojeżdżać nową ulicą - musiało by się sporo cofać, chyba, że do najbliższej stacji i cofka KENem, wtedy OK.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 09:10:03

Bartek
I nie do końca widzę, jak do metra Kabaty ma to dojeżdżać nową ulicą - musiało by się sporo cofać, chyba, że do najbliższej stacji i cofka KENem, wtedy OK.

Eee? Drewny-Korbońskiego(dawna robocza nazwa Nowokabacka)-Rosnowskiego-Relaksowa-Wąwozowa-KEN-pętla Kabaty.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-02-14 09:10 przez Mixiorek.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 13:02:21
Faktycznie, nie wiem czemu byłem przekonany, że ciąg wychodzi dalej na północ, na wysokości Belgradzkiej.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
14 lut 2017 - 17:16:59

Bartek
Rozkładowe 32 minuty to naprawdę nie wiem, w jakiej porze są realne. Bo rano jak jadę 710 o 7:30 z przystanku Polna, to w Wilanowie jestem zwykle dziesięć po ósmej, a do metra Wilanowska to już zupełnie jak Bóg da i Partia pozwoli dojeżdża grinning smiley

Rozkładowo z Polnej 710, o 7:25 i 7:35 jedzie 19 minut do Wilanowa i 32 minuty do Wilanowskiej. W dzień roboczy oczywiście grinning smiley
Dlaczego ZTM ma taki rozkład...? Nie wiem jak teraz mają rozliczany czas pracy kierowcy MZA i ajentów, więc trudno spekulować. Kiedyś w szczycie bywało, że jeździli kosztem swoich przerw na pętlach, biegnąc tylko zameldować się w ekspozyturze, do toalety itp., albo i w ogóle zatrzymywali się jedynie na wymianę pasażerów. Gdyby realnie ująć te warunki w rozkładach mogłoby się okazać, że np. potrzeba więcej kierowców i więcej pojazdów do utrzymania założonej częstotliwości kursów, co kosztuje i wymaga większego wysiłku organizacyjnego.
Zlikwidowano przejazd przez Powsin, ale za to sukcesywnie przybywało przystanków. Na żądanie, ale jednak są. To robi swoje nawet we wcześniejszych godzinach.
A warunki ruchu w okolicach ósmej są względnie normalne chyba tylko pomiędzy świętami, a nowym rokiem i w innych tego typu okresach.

Lepiej już było. Czas przejazdu będzie się wydłużał, bo natężenie ruchu rośnie. Za część tego wzrostu paradoksalnie odpowiada poszerzenie Warszawskiej i poprawa warunków ruchu, co ściągnęło więcej osób próbujących ominąć np. Puławską.
Pomysł BUSpasa jest bardzo ciekawy i w połączeniu z odpowiednią ilością kursów mógłby się stać realną zachętą do korzystania z transportu publicznego. Niestety jest mało realny z różnych względów.
BUSpas, gdyby był respektowany, znacznie utrudniłby życie kierowcom, ale po części o to właśnie chodzi, żeby nie opłacało się wybierać przejazdu przez K-J jako alternatywy dla przejazdu Puławską. Miejscowym kierowcom też uprzykrzy życie, ale chodzi o to, żeby oni także przesiadali się do komunikacji zbiorowej funkcjonującej na odpowiednich zasadach.
Jedynym rozwiązaniem jest ratowanie się maksymalnym wykorzystaniem komunikacji zbiorowej, bo układ drogowy jest niewydolny, a nie ma już większych możliwości jego rozbudowy w najbliższych latach. Obwodnica jest mrzonką, a coraz większy problem i tak generowany jest przez ruch z kierunku Piaseczna, którego sprawa obwodnicy nie rozwiąże, bo wszyscy i tak spotkają się na Drewny i Przyczółkowej, które jeszcze długo nie będą miały bezkolizyjnych skrzyżowań, trzeciego pasa itd.



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-02-14 18:17 przez czaknoris.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
16 lut 2017 - 00:42:05
Buspas jak najbardziej ma dla nas sens, ale jego skuteczność zależy od odpowiedniego położenia. Według mnie najbardziej skuteczny dla Konstancina byłby buspas na ulicy Puławskiej. Niestety ostatnio chyba wypadł z realizacji.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
16 lut 2017 - 02:12:53

daramis
najbardziej skuteczny dla Konstancina byłby buspas na ulicy Puławskiej.

Jeżeli tylko utworzony dodatkowym, specjalnie wybudowanym pasie na Puławskiej, to być może jakiś pozytywny wpływ miałby i dla nas, ale raczej mało znaczący.
Warszawska u nas stała się ofiarą jej poszerzenia i przez to popularności u mieszkańców rejonu Józefosławia, Julianowa i okolic.
Jeżeli ten BUSpas na Puławskiej zostałby wyznaczony poprzez zajęcie istniejącego pasa ruchu, to dla Konstancina może to być początkiem małej katastrofy. Chyba że burmistrzowi udałoby się zrealizować jego pomysł wytyczenia BUSpasa w godzinach szczytu na Warszawskiej od Mirkowskiej, co prawdopodobnie dość skutecznie zniechęciłoby wielu naszych sąsiadów do wyboru drogi przez K-J.

BUSpas na Warszawskiej na pewno utrudniłby życie kierowcom (wszystkim), ale tylko tak można przekonać przynajmniej część do rezygnacji z własnego samochodu na rzecz autobusu, który mógłby sprawnie jechać w godzinach szczytu (w przeciwieństwie do samochodów).



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-02-16 02:27 przez czaknoris.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
16 lut 2017 - 08:34:17

czaknoris
Warszawska u nas stała się ofiarą jej poszerzenia i przez to popularności u mieszkańców rejonu Józefosławia, Julianowa i okolic.

Może warto nieco "zarządzać" tym ruchem płynącym Borową i Prawdziwka przez ustawienie dłuższego cyklu świateł dla Warszawskiej. Niestety ucierpi na tym 139.



Jeżeli ten BUSpas na Puławskiej

Szczerze? Nie wierzę, że ktoś w końcu odważy się zrobić ten buspas. Na Puławskiej powinna być po pierwsze zielona fala. Może coś się zmieni przy okazji budowy dwustronnej ścieżki rowerowej. Mają przebudować 4-5 sygnalizacji i włączyć je "w cykl". Oby doszły do skutku inwestycje: rozbudowa DW 721 do Julianowskiej oraz przebudowa Puławskiej od Energetycznej do Okulickiego.

Ruch w naszej okolicy będzie się poważnie zmieniał przez najbliższe lata (3-4):
- połączenie z Kabatami. Kto wie czy to nie ośmieli kolejnych ludzi spoza naszej gminy by tędy podróżować
- rozwój nowego Wilanowa i Zawad. Tam się ciągle buduje i większość ludzi szczególnie z Zawad porusza się swoimi samochodami. W miasteczku zaparkowanie w niektórych obszarach to cud. Niestety ale do pętli w Wilanowie moim zdaniem będzie się jeździć już tylko dłużej. Szybciej już było. Rozwój osiedli, galerie handlowe x2, obwodnica wpłyną na znaczne zwiększenia ruchu
- bardzo dużo może namieszać S2/ POW. Oby per saldo pozytywnie dla naszej gminy. Samochody nie znikną, wąskie gardła można już tylko przesuwać

Tylko postawienie na sprawną i szybką komunikację zbiorową oraz park and ride może coś zmienić. Niestety ale ludzi trzeba do tego zmusić bo inaczej u nas nie zmieni się przyzwyczajeń. Ruch samochodów osobowych rósł i rośnie w zastraszającym tempie. Sztuką będzie go zatrzymać i ustabilizować na jednym poziomie.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
03 mar 2017 - 11:36:54
Z dzisiejszej konferencji Prezydent Warszawy:
- Łomianki będą następną gminą po Ząbkach i Markach, która wejdzie do I tańszej strefy biletowej
- @hannagw: cel zmian w taryfie to mniej samochodów wjeżdżających do Warszawy i wzrost liczby pasażerów o 10 tys. rocznie
- Bilety podmiejskie stanieją z 210 do 180 zł (30-dniowe) i z 536 do 480 zł (90-dniowe). Normalne
- Dodatkowo od 1 września darmowe bilety dla uczniów warszawskich szkół podstawowych, także dojeżdżających spod miasta

Żródło:
https://twitter.com/jarek_osowski
tańsze bilety w 2.strefie
09 mar 2017 - 00:16:06
Od 1 czerwca m.st. Warszawa chce wprowadzić tańsze bilety komunikacji miejskiej. Zyskają na tym głównie mieszkańcy powiatów podwarszawskich, ponieważ obniżka dotyczy tylko biletów obowiązujących również w 2. strefie, w dodatku wyłącznie miesięcznych i kwartalnych.
o tym na 2.stronie dzisiejszego Przeglądu Piaseczyńskiego: [www.przegladpiaseczynski.pl]
Re: tańsze bilety w 2.strefie
10 mar 2017 - 21:32:11

mania
Od 1 czerwca m.st. Warszawa chce wprowadzić tańsze bilety komunikacji miejskiej.

Niedawno podnosili, a teraz będą obniżać. Zupełnie jak z promocjami i wyprzedażami w wykonaniu wielu handlowców smiling smiley.



Mixiorek
Może warto nieco "zarządzać" tym ruchem płynącym Borową i Prawdziwka przez ustawienie dłuższego cyklu świateł dla Warszawskiej. Niestety ucierpi na tym 139.

Nie tylko 139, ale też mieszkańcy naszej gminy z tego rejonu. Tylko to nie od nas zależy, bo sygnalizacja jest w gestii samorządu wojewódzkiego i wątpię, żeby ktokolwiek tam myślał o zmianach, czy ktokolwiek w urzędzie gminy myślał o tym, żeby zacząć o to zabiegać.



Mixiorek
Tylko postawienie na sprawną i szybką komunikację zbiorową oraz park and ride może coś zmienić. Niestety ale ludzi trzeba do tego zmusić bo inaczej u nas nie zmieni się przyzwyczajeń. Ruch samochodów osobowych rósł i rośnie w zastraszającym tempie. Sztuką będzie go zatrzymać i ustabilizować na jednym poziomie.

Oczywiście. Tylko to, co z pozoru jest oczywiste, jest chyba nie mniej trudne do zrealizowania niż przekonanie wielu osób żeby przynajmniej nie paliły śmieci i odpowiednio układały opał w palenisku, nie mówiąc już o wymianie kotłów.
To jest problem z mentalnością większości osób, począwszy od szeregowych użytkowników dróg, a skończywszy na decydentach odpowiedzialnych za układy drogowe i komunikację zbiorową, która ciągle przez bardzo wielu jest uważana za coś uwłaczającego godności i odpowiedniego jedynie dla plebsu, pospólstwa, biedoty, bydła itd.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
17 mar 2017 - 10:06:23
Jak informuje projekt zmian w uchwale budzetowej na najblizsza sesje,od 3 kwietnia br. planowane jest uruchomienie przebiegu trasy L15 również na ul. Gąsiorowskiego w Konstancinie-Jeziornie celem umożliwienia bezpośredniego dojazdu pacjentom do Centrum Kompleksowej Rehabilitacji. Koszt podjazdów tej linii na Ul.Gasiorowskiego to 6 tys. zł.Dodatkowo bedzie wydluzona linia L-28 do Klarysewa.Gmina Gora Kalwaria przekazuje na ten cel 35 tys zł w ramach porozumienia.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
17 mar 2017 - 10:19:00
Gdyby jeszcze udało się uruchomić krótką wahadłowa linię do CKR wygodnym busikiem, to można by wtedy dopuścić do ruchu tylko auta osób niepełnosprawnych, bo to co tam się dzieje, to sajgon. Może udałoby się namówić p. Karwowskiego do współfinansowania. Z zabiegów korzysta ok tysiąca osób dziennie w tym większość dojeżdżających, a jeszcze jedyny w gminie duży i niedrogi basen.
To wspaniały ośrodek, tylko te samochody, a to chyba strefa A uzdrowiska.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
17 mar 2017 - 10:51:49
Co z tymi samochodami? Stoją normalnie wszystkie na parkingu wzdłuż ulicy, ulica jest zawsze przejezdna, wiem, bo wielokrotnie tamtędy jeździłem.

Owszem, jest problem z parkowaniem czasem, ale naprawdę nie można wymagać od wszystkich, żeby poruszali się na piechotę albo autobusem. Jak zimą wychodzę z dzieciakami po basenie na mróz, z ledwo wysuszonymi włosami, to nie będę ryzykował ich zdrowia i szedł na przystanek (albo gdyby tam był busik - czekał kilkanaście -dziesiąt minut). I nie, nie zawsze mam czas i dodatkowe 20 minut na suszenie. Nie każdy jest emerytem z dużą ilością wolnego czasu.

Co z tymi samochodami jest nie tak, pytam, że ludzie nimi podjeżdżają i parkują na wyznaczonych miejscach? Tam zresztą nie da się nigdzie inaczej zaparkować, bo są wszędzie słupki.

Za komuny dobrze było, samochód (jeden na rodzinę!) miała co piąta rodzina (albo mniej) i był święty spokój, wszyscy jeździli cuchnącymi pekaesami, stłoczeni jak kury w fermie klatkowej, a do roboty jeździli rowerami i było tak pięknie.

W ogóle proponuję w całej strefie A zakazać ruchu kołowego całkiem. Tylko ciekawe, jak wtedy będzie można przez miasto jeździć, bo chyba - nijak.



Wszystkie wypowiedzi na licencji CC-BY-ND.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
17 mar 2017 - 11:04:14
Zgodzę się z Bartkiem. Gąsiorowskiego jest ciasna i aut tam sporo, ale nigdy nie mam problemu z parkowaniem czy przejechaniem. Inna sprawa, że wiele osób wcale nie wyglądających na posiadające chore kończyny chciałby zaparkować w holu CKRu.
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
19 mar 2017 - 19:45:30
"Ursynów. Darmowa komunikacja, częstsze kursy metra, parking P+R. Propozycje na czas budowy obwodnicy

Krzysztof Śmietana
19 marca 2017 | 19:30

Społecznicy ze stowarzyszenia Otwarty Ursynów uważają, że na czas budowy południowej obwodnicy Warszawy trzeba zachęcić mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. Jedną z propozycji są darmowe bilety dla ursynowian.

Na Ursynowie wkrótce zacznie się budowa południowej Warszawy. Przedsmak utrudnień już widać w al. KEN, gdzie trwa przygotowanie objazdu skrzyżowania z ul. Płaskowickiej. Od końca marca w al. KEN kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. Rondo zostanie zastąpione zwykłym skrzyżowaniem ze światłami, na którym nie będzie można skręcać w lewo. Wykonawca obwodnicy prace zacznie od wzmacniania tunelu metra. W kolejnych miesiącach utrudnień trzeba się spodziewać na kolejnych ursynowskich ulicach m.in. na ul. Rosoła czy Stryjeńskich.

[...]

Oprócz tego Otwarty Ursynów proponuje: wprowadzenie częstszych kursów metra, uruchomienie linii z Konstancina-Jeziorny przez ul. Nowokabacką (ma być otwarta w drugiej połowie roku) do stacji Kabaty, wybudowanie parkingu „parkuj i jedź” przy tej stacji metra i zorganizowanie kampanii informacyjnej, w trakcie której mieszkańcy byliby poinformowani (m.in. listownie) o planowanych utrudnieniach i wprowadzanych ułatwieniach komunikacyjnych.

[...]"

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,21519968,darmowa-komunikacja-czestsze-kursy-metra-parking-p-r-propozycje.html
zmiana tras L15 i L28 - będa miały przystanki przy CKR
01 kwi 2017 - 15:48:18
Na wniosek Urzędu Konstancin – Jeziorna, od dnia 3 kwietnia 2017 r. od początku kursowania linii dziennych wprowadzone zostają następujące zmiany:

1) Skierowanie linii L28 na trasę wydłużoną we wszystkich kursach:

KONSTANCIN-JEZIORNA (KLARYSEW) – Mirkowska – al. Wojska Polskiego – Piłsudskiego –Warecka – (…) - BANIOCHA i powrót:

BANIOCHA – Szkolna – Warecka – (…) – Warszawska – KONSTANCIN-JEZIORNA (KLARYSEW)

2) Skierowanie linii L15 i L28 na trasę wariantową w wybranych kursach w obu kierunkach:

KONSTANCIN-JEZIORNA (KLARYSEW) – (…) – Piłsudskiego - Warecka – Gąsiorowskiego – Wągrodzka - Potulickich – Warecka – (…) i powrót:

(…) – Warecka – Gąsiorowskiego – Wągrodzka - Potulickich – Warecka – (…)

W związku z powyższym uruchomione zostają przystanki funkcjonujące jako warunkowe:

CENTRUM REHABILITACJI 01
SUE RYDER 01
SUE RYDER 02
DOM RENCISTY PAN

źródło: [ztm.waw.pl]

oba autobusy będą dość często zatrzymywały się przy CKR, zob. [www.ztm.waw.pl]

PS. Przystanek na żądanie przy Domu Rencisty PAN został oprotestowany przez pewnego pana, któremu nie w smak, że autobus będzie miał przystanek (na żądanie) niedaleko jego domu. Starsi ludzie niech zasuwają na piechotę... grinning smiley
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
12 kwi 2017 - 09:40:48
"Buspas? „Konieczna jest dyskusja”
Konstancin-Jeziorna12.04.2017

Będzie spotkanie decydentów w sprawie pomysłu utworzenia buspasa między uzdrowiskiem a stolicą.

Tego, by od początku 2018 r. jeden pas ruchu był zarezerwowany dla autobusów, chce konstanciński burmistrz Kazimierz Jańczuk. Buspas miałby istnieć w godzinach porannego i popołudniowego szczytu na drodze wojewódzkiej 724 (od skrzyżowania z ul. Mirkowską do skrzyżowania w Powsinie z obecnie powstającą ul. Nowokabacką) oraz na Nowokabackiej, która będzie się kończyć niedaleko pierwszej stacji metra Kabaty.

Pod koniec marca Kazimierz Jańczuk poinformował, że rozmawiał o pomyśle z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie i z marszałkiem województwa oraz że ma się spotkać z wiceprezydent stolicy. Jak się dowiedzieliśmy, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego (UMWM) zamierza zorganizować spotkanie z „przedstawicielami wnioskodawców, organów zarządzających ruchem i zarządców dróg”.

„Oczywiście rozumiemy intencje proponowanej zmiany organizacji ruchu polegającej na wyznaczeniu buspasa. Uważamy przy tym, że tak szeroki zakres zmian powinien być przedmiotem spotkania między zainteresowanymi podmiotami. Przy tego typu inwestycji konieczna jest dyskusja na etapie wstępnym dotycząca zarówno oczekiwań, jak i możliwości realizacji” – tłumaczy naszemu portalowi Marta Milewska, rzeczniczka UMWM.

Nowe połączenie obsługiwałaby nowa linia. Byłyby to autobusy elektryczne, które pierwszy przystanek miałyby na osiedlu Grapa. Na trasę do Kabat skierowano by poza tym autobusy linii 710. A co z 724 i 742? Według burmistrza Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie „sugeruje”, aby te autobusy też jeździły Nowokabacką. Jednak Kazimierz Jańczuk uważa, że powinny kursować jak dotychczas, czyli do stacji metra Wilanowska oraz przystanku Wilanów.

I ostatnia, ale nie najmniej ważna kwestia: korki. Po naszym pierwszym artykule o buspasie czytelnicy powtarzali: jak dla kierowców będzie tylko jeden pas, to droga się zapcha. Burmistrz liczy jednak, że możliwość dojazdu w okolice metra w 12–15 minut sprawi, iż połowa mieszkańców jeżdżących do stolicy autami przesiądzie się do komunikacji miejskiej.

Robert Korczak
fot. RK"

http://www.wpi24.net/spoleczenstwo-i-polityka/buspas-konieczna-jest-dyskusja
Re: Komunikacja busikowa i busowa - nowy rozkład busików na s. 52
12 kwi 2017 - 14:41:00
Tym razem burmistrz Jańczuk ma rację.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 30
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017