Forum Konstancina
Witaj! » Zaloguj » Utwórz nowy profil » Szukaj
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
03 sty 2018 - 10:38:28
Wczoraj kierowca pewien skręcił z Relaksowej w lewo, niestety ciut za wcześnie ;) zorientował się już na dole i zawracał tam na przystanku.... ciekawy widok grinning smiley
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
03 sty 2018 - 15:49:41
Na razie jest pustawo jednakże ten asfalt.....nie wiem co jest z nim nie tak ale faktycznie ma się uczucie "chropowatości" (jakby miał mikroszczeliny) - jakże inny jest to asfalt niż na niedawno wyremontowanych odcinkach Przyczółkowej.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
04 sty 2018 - 19:30:23
Taka uwaga ogólna - ulica od Drewny do granicy dzielnicy Wilanów to Korbońskiego. Od skarpy do Relaksowej - Rosnowskiego. Nowokabacka była nazwą roboczą. Oficjalne nazwy są takie jak opisałem.


Artek_Bartek
Asfalt nie jest moim zdanie pofaldowany tylko po prostu głośny...

Jest problem ze ścieralną. Coś nie za bardzo wyszło w kierunku Kabat od Drewny do ronda.



Nie rozumiem czerwonego światła przy przejściu dla pieszych, ktore sie często świeci mimo, że nikt nie idzie..

Bat na "miszczów prostej z górki". Moim zdaniem bez sensu, że włączają się też światła dla pieszych. One powinni zadziałać tylko gdy pieszy wciśnie przycisk przy sygnalizacji. Czerwone światło mogłoby się zapalać tylko gdy ktoś jedzie z prędkością >60km/h. Tam są pętle indukcyjne i czujki, które można wykorzystać.



Nie rozumiem wyprofilowania ronda, ktore łączy z drogą z nikąd do nikąd...a jeszcze znaki je oznaczające sa niewidoczne

Co to znaczy wyprofilowania? Mój ulubiony rodzaj ronda - turbinowe. 3 wloty ronda działają a jeden zacznie gdy ktoś wybuduje kiedyś drogę. Pewnie prędzej niż później bo to się fajne działki zrobiły.



Nie rozumiem czemu ścieżka rowerowa jest po obu stronach tylko na części trasy.

Racja! W naszej gminie nie ma ścieżek asfaltowych po żadnej ze stron drogi i to się dopiero równość i sprawiedliwość nazywa grinning smiley

Mnie bardziej martwią rowerzyści jeżdżący jezdnią a nie ścieżką. Edukacja naszego społeczeństwa to truuudna sprawa.



I póki co dziwi mnie tylko, że większosc samochodow od strony Ursynowa skręca nie do nas tylko na Wilanow...

Poczekajmy do poniedziałku 8 stycznia. Zacznie działać szkoła amerykańska i wiele osób wróci z przedłużonych urlopów. Potem są ferie, więc tak naprawdę to od lutego ruch się jakoś ułoży. Do tego światła Drewny/ Przekorna nadal są nie przestawione. Kolejna sprawa to nadal wiele osób jedzie Gąsek. Nie bardzo rozumiem ten wybór bo tam jest nawierzchnia jak po bombardowaniu.

Do tego to nadal nie jest docelowy układ drogowy po stronie Ursynowa. Niestety ale II etap przebudowy Rosoła ma być zakończony jakoś w okolicy września.


Mario
Tylko przeraża mnie ilość wody w rowach i na polach po każdym deszczu.Kiedyś to wyleje.

Moim zdaniem powinien być zbiornik retencyjny na deszczówkę i normalna kanalizacja deszczowa. Jezdnie są dwie, szerokie, spadek na skarpie spory. Wody będzie tam bardzo dużo i podczas deszczy nawalanych będzie zbierać się szybko i przybierać gwałtownie.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
04 sty 2018 - 22:43:15

Mixiorek

Mnie bardziej martwią rowerzyści jeżdżący jezdnią a nie ścieżką. Edukacja naszego społeczeństwa to truuudna sprawa.
Droga dla rowerów jeszcze jest nie skończona i jest zagrodzona betonowymi barierami. Przynajmniej w zeszłym tygodniu tak było.
Nie widziałem zakazu dla rowerów na jezdni, a więc rowerzysta może i powinien jechać jezdnią na zasadach ogólnych.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
05 sty 2018 - 07:32:08
Na Korbońskiego ścieżka rowerowa jest gotowa i oznakowana. Jazda w takim przypadku jezdnią to argument dla antyrowerzystów o ignoranctwie "pedalarzy". Po co budować ścieżki skoro i tak jeżdżą jezdnią?
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
05 sty 2018 - 12:29:56
Właśnie dlatego dziwi mnie brak ścieżki po jednej ze stron...jadąc bowiem po stronie północnej i nie mając zakazu ruchu rowerow pomdrodze moge nie przejeżdżać na strone poludniową gdzie jest ścieżka tylko jechac po asfalcie (obowiązek jazdy po ścieżce jest tylko, gdy jest po tej samej stronie, w ktorym kierunku sie poruszam).
Ja mam wrazenie, ze przyoszczędzono na szerokości wiaduktu bomta ścieżka po stronie poludniowem jedsie zdaje się dołem i trzeba sie wspiąć na górkę juz za wiaduktem...
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
05 sty 2018 - 21:13:46

Mixiorek
Do tego to nadal nie jest docelowy układ drogowy po stronie Ursynowa. Niestety ale II etap przebudowy Rosoła ma być zakończony jakoś w okolicy września.
Czyli nie realne jest w tym przypadku, uruchomienie na wiosnę połączenia autobusowego Konstancin- Metro Kabaty . Nie potrafię wyobrazić sobie skrętu autobusu z Rosnowskiego na Relaksową i odwrotnie
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
06 sty 2018 - 10:19:18

Artek_Bartek
Właśnie dlatego dziwi mnie brak ścieżki po jednej ze stron...jadąc bowiem po stronie północnej i nie mając zakazu ruchu rowerow pomdrodze moge nie przejeżdżać na strone poludniową gdzie jest ścieżka tylko jechac po asfalcie (obowiązek jazdy po ścieżce jest tylko, gdy jest po tej samej stronie, w ktorym kierunku sie poruszam).

Przypadek, który opisałem dotyczy jezdni południowej czyli w kierunku Powsina. Rowerzyści jechali w kierunku Powsina już obok osiedla Patio. Za ekranem mają ścieżkę rowerową.

Zresztą szosowcy na Przyczółkowej w Powsinie notorycznie jadą ulicą a nie ścieżką. Rozumiem czemu to robią ale nie wiem czy oni mają świadomość, że przepisy mówią, że powinni jechać ścieżką.



Ja mam wrazenie, ze przyoszczędzono na szerokości wiaduktu bomta ścieżka po stronie poludniowem jedsie zdaje się dołem i trzeba sie wspiąć na górkę juz za wiaduktem...

Ciekawe, że narzeka akurat na to mieszkaniec gminy, która ścieżek rowerowych nie buduje w ogóle smiling smiley niezależnie od strony ulicy czy drogi.

Dodatkowo mogę napisać, że przy II etapie Rosoła są protesty przeciwko obustronnej ścieżce gdyż spowoduje to likwidację części istniejących miejsc parkingowych po stronie zachodniej.


and
Czyli nie realne jest w tym przypadku, uruchomienie na wiosnę połączenia autobusowego Konstancin- Metro Kabaty . Nie potrafię wyobrazić sobie skrętu autobusu z Rosnowskiego na Relaksową i odwrotnie

Realne gdyż przebudowa Rosoła/ Relaksowej została podzielona na dwa etapy. I etap to odcinek Rosnowskiego-Wąwozowa z przebudową skrzyżowania a II etap to odcinek Wąwozowa-Jeżewskiego. I etap ma już wykonawcę i ta tymczasowa przejezdność była dzięki temu możliwa. Fal Bruk bo to jest właśnie wykonawca I etapu ma wrócić do prac od poniedziałku o ile warunki na to pozwolą. Póki co nie mamy ciężkiej zimy. II etap to plany. Przetarg ma zostać ogłoszony niby kwiecień-maj a prace wykonane w wakacje. Zobaczymy.

Moim zdaniem nasza gmina powinna z ZTM zadbać o próbny przejazd autobusu przegubowego na odcinku Drewny-Korbońskiego (zawróci na rondzie) po to by zobaczyć jak autobus radzi sobie w ruchu ze skrętem w lewo z Drewny i w prawo z Korbońskiego. Czy są odpowiednie promienie zakrętów itp. żeby potem nie było...
Do tego lewoskręt na Drewny mieści około 8 samochodów osobowych czyli pewnie zmieści się jeden autobus i 3-4 auta osobowe. To bardzo mało a autobus przegubowy nie ma dynamiki przy ruszaniu z zatrzymania więc przepustowość skrętu może być niska.
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
06 sty 2018 - 22:51:21

M
Ciekawe, że narzeka akurat na to mieszkaniec gminy, która ścieżek rowerowych nie buduje w ogóle smiling smiley niezależnie od strony ulicy czy drogi.
Nie mylmy prosze narzekania, ze stwierdzeniem faktu....
Zwłaszcza, że wielokrotnie wskazywałem na brak dokonań naszych wlodarzy w kwestii ścieżek...
Re: Skrót na Ursynów - tzw. Nowokabacka. 29.01 - debata nt. komunikacji m.in. z K-J, zob. na s.6.
07 sty 2018 - 22:49:41

Mixiorek

Moim zdaniem nasza gmina powinna z ZTM zadbać o próbny przejazd autobusu przegubowego na odcinku Drewny-Korbońskiego (zawróci na rondzie) po to by zobaczyć jak autobus radzi sobie w ruchu ze skrętem w lewo z Drewny i w prawo z Korbońskiego. Czy są odpowiednie promienie zakrętów itp. żeby potem nie było...
Do tego lewoskręt na Drewny mieści około 8 samochodów osobowych czyli pewnie zmieści się jeden autobus i 3-4 auta osobowe. To bardzo mało a autobus przegubowy nie ma dynamiki przy ruszaniu z zatrzymania więc przepustowość skrętu może być niska.

Przejazd kontrolny akurat na tym kawałku jest według mnie bezcelowy - miejsca dużo, a dwa pasy z Korbońskiego to już całkiem autostrada. Zupełnie inna sprawa to skręt w kierunku Ursynowa. Wydłużenie pasa do skrętu w lewo niewiele zmieni bez odpowiedniego ustawienia świateł - tak aby wydłużony pas opróżnił się w jednym cyklu. O wiele efektywniej byłoby zrobić dwa pasy do skrętu. Za skrzyżowaniem są dwa pasy, więc nie ma problemu. Tylko to wymaga nowego projektu itd..., czyli nie jest realne w najbliższej przyszłości.
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować

Dostępni użytkownicy
Goście: 25
Najwięcej gości: 1644 04 wrz 2017